Brian Tingholm [7900] skrev:
> 2. oktober 2003 købte jeg en sony receiver str-db 790 i Fona.
> Jeg blev af ekspedienten overtalt til at tegne en såkaldt
> "serviceforsikring" på den som dækker endnu...
> Nu er min receiver så sendt til reperation og jeg har fået svar, at der vil
> gå ca 3 måneder før jeg vil få mit apparat tilbage...
Hvad var der galt med den? Spørgsmålet er om det er en almindelig
mangel (dækket af købeloven), eller om det er noget selvforskyldt
som kun forsikringen dækker.
Uanset vil jeg dog mene at tre måneder er helt uacceptabelt. Ved
en fejl dækket af reklamationsretten vil 3 uger være på grænsen
af det acceptable. Hvis det er sådan en fejl, vil jeg råde dig
til at kræve et nyt apparat eller at hæve handelen (= *alle*
penge tilbage inklusive forsikringsprisen).
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/