Episode 1 bliver snart offentliggjort på D~
Fra : Kong Kent

Dato : 14-06-01 19:16

http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html

Det forventes at FOX i næste uge offentliggør deres planer om DVD
udgivelsen. Måske endda en dato??

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 14-06-01 21:07

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message
> http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html
>
> Det forventes at FOX i næste uge offentliggør deres planer om DVD
> udgivelsen. Måske endda en dato??

For min skyld må de gerne droppe TPM på DVD, bare de vil udgive de gamle.
Jeg har købt en LD afspiller for 250kr (som jeg selv har modificeret til AC3
(pris for indgrebet ca. 20kr i komponenter)), og så har jeg købt LD
versionen af SW Trilogy box med Dolby Digital. Det tyder jo på bliver den
eneste måde at få SW trilogien på i en ordentlig kvalitet inden for
overskuelig fremtid.

Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise

Fra : ®.A.Nielsen.

Dato : 14-06-01 23:37

"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> skrev:

> [...]
den
> eneste måde at få SW trilogien på i en ordentlig kvalitet inden for

Ja, gode gamle Laserdisc.

Jeg vil nu gerne have TPM på DVD inden Jul i år, jeg har endnu ikke set
filmen!!! :-/

--
Rasmus.

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 17-06-01 16:12

> Jeg vil nu gerne have TPM på DVD inden Jul i år, jeg har endnu ikke set
> filmen!!! :-/

WHAT! Det kan du da ikke mene

Fra : ®.A.Nielsen.

Dato : 17-06-01 16:47

"Daniel Overby Hansen" <support@NOTsport.dk> skrev:

> WHAT! Det kan du da ikke mene

Jo, desværre/heldigvis.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Brian Nielsen

Dato : 17-06-01 16:44

"®.A.Nielsen." <spectrus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil nu gerne have TPM på DVD inden Jul i år, jeg har endnu ikke set
> filmen!!! :-/

Hvordan kan du vide at du vil eje filmen på DVD, hvis du ikke har set den???

:)

/Brian

Fra : ®.A.Nielsen.

Dato : 17-06-01 16:47

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev:

> Hvordan kan du vide at du vil eje filmen
> på DVD, hvis du ikke har set den???

He-He, det kan du jo godt have ret i, men jeg ser aldrig film i
biografen, det er alt alt for dyrt når man skal køre 100 km for at finde
en nogenlunde god biograf.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : JSMadsen

Dato : 18-06-01 14:41

®.A.Nielsen. skrev i meddelelsen ...
>He-He, det kan du jo godt have ret i, men jeg ser aldrig film i
>biografen, det er alt alt for dyrt når man skal køre 100 km for at finde
>en nogenlunde god biograf.

Der ligger ellers nogle gode i Kolding Storcenter.
Har I da ingen bare lidt gode lokal biografer?

--
/JSMadsen
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 25.000+ DVD anmeldelser!

Fra : Søren Rohde

Dato : 17-06-01 08:41

Hej,

Jeg er måske ikke helt med, men jeg troede at der var analog lyd (bare
lagret digitalt) på LD, så der ikke kan opnåes bedrere lyd en Dolby Pro
Logic - dette er måske ikke korrekt?

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Rene Eske Jensen <renenews@eskejensen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gb5ik$1tok$1@news.cybercity.dk...

Fra : Ole Alm

Dato : 18-06-01 09:20

"Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk> wrote in message news:ZbZW6.11$SQ3.949@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Jeg er måske ikke helt med, men jeg troede at der var analog lyd (bare
> lagret digitalt) på LD, så der ikke kan opnåes bedrere lyd en Dolby Pro

Det modsatte er også muligt - digital lyd lagret analogt: AC-3RF, dvs samme lyd som på DVD. Det er
også muligt med DTS.

mvh Ole

Fra : Dr B

Dato : 15-06-01 09:03

Hehe, så lige på TTV den anden dag, at en eller anden har lavet en ny
(uatuoriseret) version: The Phantom Edit.

Den er ca 20 minutter kortere end originalen, fordi JarJarBinks (eller
hvordan det nu staves) er klippet ud :)

/Bo

DISCLAIMER: Jeg har ikke selv set TPM (fordi jeg ikke er så vild med Star
Wars generelt), så jeg har ingenting for/imod Hr JarJar - har blot hørt fra
venner & bekendte, at denne figur var en plage for filmen.

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-06-01 09:18

"Dr B" <slaedefar@fjerndette.ammulti.dk> wrote in message
> [...]
> (uatuoriseret) version: The Phantom Edit.
>
> Den er ca 20 minutter kortere end originalen, fordi JarJarBinks (eller

The Phantom Editor, som han kaldes, mener, at han har lavet mere væsentlige
ændringer end denne. Bl.a. har han ændret i klipningen i en række scener med
Anakin for at gøre ham mindre god og nuttet.

Du kan læse mere her:

http://www.zap2it.com/movies/news/story/0,1259,---6923,00.html

og her:

http://members.onecenter.com/hollywood/phantomedit/

/Nikolaj

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-06-01 09:35

"Dr B" <slaedefar@fjerndette.ammulti.dk> writes:

> Hehe, så lige på TTV den anden dag, at en eller anden har lavet en ny
> (uatuoriseret) version: The Phantom Edit.

Hvis man leder de rigtige steder på nettet kan man finde VCD udgaven
:)

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-06-01 09:50

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote in message

> Hvis man leder de rigtige steder på nettet kan man finde VCD udgaven
> :)

Hvor? Oplys mig venligst

/Nikolaj

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-06-01 10:14

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> writes:

> Hvor? Oplys mig venligst

I sidste uge var den i news:alt.binaries.starwars
eller kan man prøve at finde diverse divx/vcd forummer rundt på
nettet.

Fra : mokken

Dato : 15-06-01 11:29

Man kan også finde uofficielle udgaver på dvd. Disse er lagt over fra
laserdiskudgivelserne og er i widescreen og 5.1

mokken

Fra : mokken

Dato : 15-06-01 11:32

Man kan forøvrigt finde de officielle vcd udgivelser på denne side.
http://www.vcdgallery.com/

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 16-06-01 14:18

"mokken" <mokken@knudsen.mail.dk> wrote in message
> Man kan forøvrigt finde de officielle vcd udgivelser på denne side.
> http://www.vcdgallery.com/

Jeps. Eller her www.axeldvd.dk (c:

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-06-01 15:48

"mokken" <mokken@knudsen.mail.dk> writes:

> Man kan også finde uofficielle udgaver på dvd. Disse er lagt over fra
> laserdiskudgivelserne og er i widescreen og 5.1

Ja, det var mere den redigerede udgave, "Phantom Edit", jeg snakkede
om:

http://www.zap2it.com/movies/news/story/0,1259,---6923,00.html

Fra : Ole Alm

Dato : 19-06-01 17:50

> [...]
> http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html
>
> Det forventes at FOX i næste uge offentliggør deres planer om DVD

16/10-01

http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents

mvh Ole

Fra : Modesty

Dato : 29-06-01 09:25

On Thu, 14 Jun 2001 20:16:16 +0200, "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>
wrote:

>http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html
>
>Det forventes at FOX i næste uge offentliggør deres planer om DVD
>udgivelsen. Måske endda en dato??

Arghhhh... de er godt nok længe om selv at annoncere det:

http://www.starwars.com/episode-i/news/2001/06/news20010619.html

Det holder meget godt vand med rygterne, hvordan de så end bærer sig
af, men det er vel insiders der ikke kan holde mund.
Uanset hvad man kan sige om 1'eren, især i forhold til de andre, så
skal jeg nu have den. Let there be no doubt of that.

Venlig hilsen

Maria
--
"There is a difference between knowing the path and walking the path."
Morpheus (Lawrence Fishburne III), The Matrix, 1999"