Fakturering
Fra : Karsten

Dato : 22-03-06 21:41

Hej

Jeg er bange for at jeg er kommet i klørene af en rigtig bandit

Jeg har købt et læs ovntørret træ, som viste sig ikke at være ovntørret,
faktisk er det næsten umuligt at få ild i det, hvilket jo må siges at være
en mangel.
Jeg fik få dage efter en faktura på beløbet 1300,- som var aftalen, ingen
problem der.
men efter som jeg ikke kan få ild i træet, ringer jeg til dem, for at de kan
komme og kikke på træet.
I samme ombæring får jeg en uvildig til at måle træet og han siger at det
nok ar stået udenfor uden at være overdækket hele vinteren, så han siger at
jeg nok ikke får ild i det i år.
men som tiden går ca. 3 uger høre jeg intet fra det firma som har solgt mig
træet, men så dukker der en rykker for betalingen op med et gebyr på kr.
200,- og 2% i rente pr. påbegyndte månede.
Jeg ringer straks til firmaet og forklare at jeg jo har reklameret, nu får
jeg så en nummer til "hendes" mand, han aftaler at han vil komme forbi og
kikke på træet dagen efter, 5 dage senere kommer han forbi. Han måler det og
finder det også for vådt, så langt så godt.
Vi laver en aftale om at jeg køber træet for kr. 900,- for han er jo heller
ikke interesseret i at skulle hente det igen. dette indvilger jeg så i.
Nu vil jeg jo så godt have en ny fakture eller en kreditnota på kr. 400,-
for som jeg forklare eller kan de jo bare sende mig en ny regning inden for
5 år og igen med rente på 2% pr. påbegyndte månede hvilket jo så er steget
til kr. 1200,-
Men det vil de ikke, hun sagde at jeg bare havde at betale de penge inden 2
dage, ellers ville hun sende en ny rykker på hele beløbet.
Hvad gør jeg?
Hvis jeg indbetaler de 900, hvordan er så min bevisbyrde hvis hun rykker mig
for det manglende beløb senere?
Det gebyr på 200 som hun gav mig på 1. rykker, må det ikke kun være kr. 100?

mvh
Leif

Fra : Klaus H

Dato : 22-03-06 21:50

"Karsten" <d@k.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig for det manglende beløb senere?
> Det gebyr på 200 som hun gav mig på 1. rykker, må det ikke kun være kr.

Skynd dig at indbetale de 900,- og gør samtidig opmærksom på at du dermed
har betalt det aftalte beløb efter aftale med Hr XXX.

Klaus H

Fra : Karsten

Dato : 22-03-06 22:14

> Skynd dig at indbetale de 900,- og gør samtidig opmærksom på at du dermed
> har betalt det aftalte beløb efter aftale med Hr XXX.
>

> Klaus H
Hej Klaus

Det havde jeg egentlig også tænkt mig, men deres opførsel gør min en smule
nervøs.
Hvordan skal jeg gøre ompærksom på det? skal det ske med anbefalet brev? kan
en e-mail gøre det?
For jeg kunne godt være bekymret for at de bare "glemte" vores aftale og så
sender en ny rykker på rest beløbet.

Hvordan står jeg juridisk hvis jeg indbetaler 900 på en faktura som lyder på
1300?

mvh
Leif

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-03-06 22:19

Den 22-03-06 21.40 skrev Karsten følgende:

> Hvis jeg indbetaler de 900, hvordan er så min bevisbyrde hvis hun rykker mig
> for det manglende beløb senere?

Har du mulighed for at sende en check? Du skal så skrive et brev sammen
med checken, hvor du skriver noget i stil med:
I følge aftale med X fremsendes hermed kr. 900 til fuld og endelig
indfrielse af faktura X samt rykkergebyr i henhold til brev af d. X.

Andre må lige korrigere, hvis teksten skal være anderledes, det er længe
siden jeg har haft brug for formuleringen. Meningen er, at hvis de hæver
checken, har de accepteret, at gælden er fuldt ud indfriet.

> Det gebyr på 200 som hun gav mig på 1. rykker, må det ikke kun være kr. 100?

Jo.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine downloads med det gratis og spywarefri program Free

Fra : Karsten

Dato : 23-03-06 11:20

Tak for info.

Jeg har dd fået en kreditnota, godt nok med et sindsygt sur vedlagt brev, om
at her på landet handler det om tillid osv....
Men os bybore, ved det handler om beviser i sidste ende

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-03-06 16:13

Karsten skrev:

> Jeg har dd fået en kreditnota, godt nok med et sindsygt sur vedlagt brev, om
> at her på landet handler det om tillid osv....

Skriv til dem at du sandelig også købte brændet i tillid til at
det var tørt.

--
Bertel

Fra : Karsten

Dato : 23-03-06 17:23

> Skriv til dem at du sandelig også købte brændet i tillid til at
> det var tørt.

LOL, havde jeg slet ikke tænkt over, går nok stadig og er lidt sur over den
måde der har været kontakt på.
Men der bliver sendt en mail til dem, hvor jeg vil bruge di formulering som
om det var min egen ,
Takker for den .

mvh
Leif