Nokia + evt. udbyder anbefalinger ønskes
Fra : Esben

Dato : 22-03-06 21:11

Hej!

Har lovet min meget ophængte bror en anbefaling på en Nokia telefon, der
gerne må følges af et favorabelt udbyder tilbud pt. Man kan jo ikke bare
læse sig til hos Nokia, om folk virkelig syntes telefonen er god! Da jeg
selv er skiftet til SonyEricsson for år tilbage har jeg ikke pulsen på
Nokia længere og der er jo løbende tilbud hele tiden hos udbydere - han
er klar til at skifte nu.

Telefonen skal have flg features:
Bluetooth
Kamera - gerne 2 Megapix eller deromkring
Stabil
Ikke for dyr

Nice:
Stor skærm
SD-kort slot

Ligegyldigt:
MP3
FM-radio

Et ledende spørgsmål var om Nokia 6270 XX var noget (har dog
"ligegyldige" features der koster) - og om nogen har set gode
dagstilbud?

VH esben Mail adresse ugyldig

Fra : Helge Duif

Dato : 22-03-06 22:14

Hej, har lige købt en 6280 med 3G abonnement, var egentlig gået forbi den i
længere tid, fordi det var med 3G, men fandt så ud af, at de bundne kr.
299,. pr. md. i 6 mdr, må man bruge alle sammen..., til telefoni, sms, mms,
video, musik, ikke noget med, at det ikke gælder opkaldsafgift, mms osv...,
og så er det iøvrigt en fed telefon (synes jeg)

Deres dækning er ved at være i orden, ellers roamer man på TDC's net.

mvh. Helge

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-03-06 09:43

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> wrote in message
> Deres dækning er ved at være i orden, ellers roamer man på TDC's net.

Ryger prisen så ikke op når du bevæger dig udenfor 3's net?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Esben

Dato : 23-03-06 10:03

> [...]

> og så er det iøvrigt en fed telefon (synes jeg)
>
> Deres dækning er ved at være i orden, ellers roamer man på TDC's net.

Tak for anbefaling, det lyder som om han skal have et forbrug på 300,
for at det kan svare sig, så det tjecker jeg lige

VH

Esben

Fra : Helge Duif

Dato : 23-03-06 11:02

> Tak for anbefaling, det lyder som om han skal have et forbrug på 300,
> for at det kan svare sig, så det tjecker jeg lige

Hej igen, ja det er jo så, hvordan man ser på det, telefonen koster 299, (på
nettet 200), hvis du overfører dit gamle nummer til 3, så sparer du kr. 100
i oprettelse, det giver en samlet pris på 6 måneder på (6x299) kr. 1.794,- +
telefonen kr. 299,- ialt kr. 2.093,-.
men hvis du i forvejen har et forbrug på f.eks. kr. 150,- pr. md., så skal
det jo trækkes fra, da det følger med i prisen, og så er prisen for
telefonen kr. 1.193,-.osv.

Når bindingsperioden på 6 mdr. er gået, ryger man ned på kr. 49,- pr. md.,
men dem må man også bruge hver en øre af.

>Ryger prisen så ikke op når du bevæger dig udenfor 3's net?

Ja, det troede jeg også, men det er præcis samme pris, 99 øre de første tre
minutter hver dag og herefter 59 øre...

Fandt lige ud af, at man også kan ringe i udlandet og det bliver stadig
trukket fra minimumsforbruget..

Den eneste ulempe jeg umiddelbart kan få øje på er, at 3 nok ikke er ret
vilde med at man roamer på TDC's net, så de vil nok gå helt til grænsen
(altså indtil forbindelsen bliver rigtig dårlig) før de skifter over..., men
skal man tro deres dækningskort dækker de 60 % af Danmark.

Det er næsten for godt til at være sandt..., så ligger der noget bag...???,
eller er det bare for at suge kunder...??

mvh. Helge

Fra : Esben

Dato : 25-03-06 09:27

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Telefonen skal have flg features:
> Bluetooth
> Kamera - gerne 2 Megapix eller deromkring

GPRS

Slet ikke nogen (andre) der er så glade for et Nokia-tilbud de har
fundet, at de har lyst til anbefale model eller udbyder...?

VH

esben

Fra : Esben

Dato : 25-03-06 15:00

> [...]

> Telefonen skal have flg features:
> Bluetooth
> Kamera - gerne 2 Megapix eller deromkring

Har efterhånden kogt det ned til:

(N90 som er for dyr)
N70
6680
6670
6630
6280
6111
3230

idet jeg har læst her at 6230/i ikke er værd at gå efter...

Er der nogen der vil advare mod problemer med nogle af de andre
ovennævnte telefoner? Eller dele andre erfaringer og overvejelser...

Oplever jer med 6630/6670, at de er for plastikagtige?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 25-03-06 15:53

modem
NOKIA!

Ville da lige dele, hvad jeg har fundet, når jeg nu alligevel tager
båndbredde:

Alle har MP3 afspiller selv om det ikke var relevant. Jeg er egentlig
overrasket over at ALLE highend i dag har det...

3 (WCDMA)/ EDGE-telefoner af mærket Nokia:

N90 4.300 u.abo. folde-ud
N70 3.200 u.abo. god kameradel
6680 2.700 u.abo.
6630 1.800 u.abo. minus: plastikagtig siger nogen
6280 2.700 u.abo. højopløst display, god kameradel, har IR

6111 2.000 u.abo. kun Edge, meget lille udskydelige, 128x160
display, har IR

andre Nokia-modeller med de nævnte features:

6670 2000 u.abo. (udgående model) minus: plastikagtig siger
nogen
3230 1950 u.abo. (ingen gode tilbud) lidt stor har IR

Priserne er (i en hurtig vending) de billigste u.abo. på mobilpriser.dk

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad