Bekendtgørelse om benyttelse af udenlandsk~
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 13:20

Hej,

Er der en herinde der kan fortælle mig om man med henvisning til den i
subjekt nævnte bekendtgørelse paragraf 16 stk. 2 lovligt kan føre et
udenlandsk indregistreret køretøj i DK?

Og ligeledes om man som værksted må i henhold til Paragraf 17 stk. 6?

Og endelig om man lovligt må køre på en f.eks. Tysk motorcykel med Tyske
exportplader i DK når det gælder transport fra grænsen til egen bopæl?

Spørgsmålene udkommer af en diskussion i et motorcykel forum.

Mvh.
Dannie

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 13:27
Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-03-06 21:54

On Wed, 22 Mar 2006 13:20:25 +0100, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

>Hej,
>
>Er der en herinde der kan fortælle mig om man med henvisning til den i
>subjekt nævnte bekendtgørelse paragraf 16 stk. 2 lovligt kan føre et
>udenlandsk indregistreret køretøj i DK?
Ja, men bruger/ejer skal registrerer bilen eller afleverer
nummerpladerne indenfor 14 dage efter bruger/ejer har taget bopæl her
i landet.
Bemærk at det kun gælder hvis ejer/bruger tager bopæl har i landet,
ikke hvis ejer/bruger har bopæl allerede.

>Og ligeledes om man som værksted må i henhold til Paragraf 17 stk. 6?
Ja, det er jo ligesom det der står ?

>Og endelig om man lovligt må køre på en f.eks. Tysk motorcykel med Tyske
>exportplader i DK når det gælder transport fra grænsen til egen bopæl?
Nej, det er danske prøveplader fra den tyske/danske grænse og hjem.
Med mindre man har søg, og fået tilladelse fra rigspolitiet (tvivlsomt
at man får det på Tyske exportplader) Paragraf 17 stk. 7.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-06 22:46

> [...]
> Med mindre man har søg, og fået tilladelse fra rigspolitiet (tvivlsomt
> at man får det på Tyske exportplader) Paragraf 17 stk. 7.

Takker.

Dannie