En demokratisk muslims oplevelser med en i~
Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 07:10

I JP kan man på:

<http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3631528/>

læse om hvordan et medlem af Demokratiske Muslimers repræsentantskab
blev kaldt til »kammeratlig samtale« af den lokale imam.

Jeg citerer fra artiklen:

==

Efter at Wisam Muhanna havde deltaget i mødet på Marienborg mellem
statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) og den nedsatte arbejdsgruppe i
Demokratiske Muslimer, tonede han frem på tv på det efterfølgende
pressemøde ganske tæt på statsministeren. Et par dage senere optrådte
han også i JP Århus, hvor han fortalte om årsagen til, at han havde
meldt sig ind i Demokratiske Muslimer.

Det blev tilsyneladende for meget for en lokal imam, der havde folk til
at spørge efter Wisam Muhanna i miljøet omkring Gellerupparken, ...

»Han sagde, at det han skulle sige mig, ikke kunne siges i telefonen,«
fortæller Wisam Muhanna, og han blev derfor bedt om at møde op i den
moské, hvor den pågældende imam holder til.

»Det er lige som at møde en mafiaboss med sine håndlangere, når du skal
i kontakt med en imam som ham. Da jeg kom ind i lokalet sagde jeg "Salam
aleikum", der er en islamiske hilsen, som alle muslimer skal besvare,
også selvom det er en ikke-muslim, der siger det. Men de mænd, der var
der, sagde ingenting til mig. Bagefter stod de og talte sammen, og sagde
noget om, at det ville kun koste en kniv, hvis man ville af med en
person. Det blev de ved med at sige, og jeg følte mig truet indirekte,«
siger Wisam Muhanna.

Da imamen havde tid til at se ham, begyndte han med at råbe Wisam
Muhanna ind i hovedet.

»Hvem tror du, at du er, sådan at holde møde med statsministeren, som om
du repræsenterer alle muslimer i Danmark,« råbte imamen.

Imamen skældte ham derefter ud, fordi han aldrig kom i hans moské og
sagde, at han var en dårlig muslim.

»Jeg sagde, at jeg var en god muslim, men at jeg ikke vil komme i hans
moské, fordi jeg mener, at han udnytter religionen politisk. Så prøvede
jeg at sige til ham, at det møde med statsministeren ikke handlede om
Muhammed-tegningerne, men om andre vigtigere ting, som hvordan vi sikrer
vores børn og unge en ordentlig uddannelse og gode job,« siger Wisam
Muhanna.

»Er der virkelig noget, som er vigtigere end vores profet, som har tjent
os i så mange år,« spurgte imamen.

»Jeg svarede ham, at det er der faktisk. Profeten han er død, og vi skal
sikre vores børns fremtid. Det er dem, vi skal tænke på,« svarede Wisam
Muhanna imamen.

Wisam Muhanna fortæller også, at imamen havde travlt med at kalde
statsministeren for "Anders Fjog", og det irriterede ham.

»Sådan kan du ikke kalde din statsminister i dit hjemland. Så var du
blevet sat i fængsel,« sagde jeg til ham.

Imamen svarede, at han var ligeglad med det, han var jo alligevel ikke
dansk statsborger, og så fortsatte han med at skælde Wisam Muhanna ud
for dennes arbejde i Demokratiske Muslimer.

»Dine papirer er brændt. Dine papirer er brændt. Du er ikke længere en
del af muslimer i Danmark. Du ved godt, hvad du har gjort galt,« sagde
imamen til ham.

Wisam Muhanna afviste imamens skjulte trusler om udelukkelse fra
lokalsamfundet og gjorde imamen klart, at han ingen intentioner har om
at stille op til kommunalvalg eller andet, og derfor ikke har brug for
imamens støtte og stemmer.

»Det, jeg vil i Demokratiske Muslimer, er at arbejde for, at billedet af
Danmark er godt, for det fortjener landet, sådan som det hjælper fattige
både her, men også i udlandet. Jeg sagde til imamen, at det er vigtigt,
at man som indvandrer i Danmark kommer i kontakt med andre mennesker,
melder sig ind i foreninger og ikke bare sidder i moskéen og beder til
Gud fra morgen til aften.«

==

Ja, jeg bliver mere og mere overbevist om at vi må etablere en
folkemoské, hvis imamer får løn af staten, som har gennemført en 5-årig
teologisk uddannelse på Københavns Universitets teologiske fakultet [en
uddannelse som naturligvis må være åben for alle, og som selvklart også
må indeholde arabisk sprog og litteratur [som 1001 Nat], og mindst et
semester om luthersk teologi og det danske samfund [de skal kende det
land de bor i], efterfulgt af et pastoralseminarium betalt over deres
»moskéskat«, lige som folkekirkens pastoralseminarier betales over
kirkeskatten.

Moskéskatten bør opkræves på samme måde som kirkeskatten, og i det hele
taget bør alle anerkendte/godkendte trossamfund kunne få opkrævet deres
kontingent på den måde. Og naturligvis kan de så ikke længere trække den
fra i skat.

Kun folk der selv melder sig til skal naturligvis betale en sådan skat.
På samme måde som kun folk der er blevet meldt ind i folkekirken, og
ikke senere har meldt sig ud, betaler kirkeskat.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-03-06 08:59

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Imamen svarede, at han var ligeglad med det, han var jo alligevel ikke
> dansk statsborger, og så fortsatte han med at skælde Wisam Muhanna ud
> for dennes arbejde i Demokratiske Muslimer.

Kan det (u)dyr så ikke snarest sendes hjem til Muhamedanien?
--
NoTrabajo

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-06 11:19

> [...]
> På samme måde som kun folk der er blevet meldt ind i folkekirken, og
> ikke senere har meldt sig ud, betaler kirkeskat.

Når, hvis, du får tænkt dig lidt om, du er jo næppe vågnet helt endnu, må du
da indse, at en sådan fremgangsmåde ikke holder een meter?
Der findes jo flere "sekter" indenfor hedenskaben.
Det er ganske ligesom man ikke kan få grundtvigianere til at frekventere en
indremissionsk frikirke.
For det andet bruges moskeer jo til at fremme forskellige ypperstepræsters
personlige politiske mål.

At tro, en "dansk uddannelse" kan løse sådanne problemer, er lige så skørt
som de akademisle vrøvlehoveders teorier om, at tingen kan løses ved hjælp
af "dialog".

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 12:24

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Når, hvis, du får tænkt dig lidt om, du er jo næppe vågnet helt endnu, må du
> da indse, at en sådan fremgangsmåde ikke holder een meter?
> Der findes jo flere "sekter" indenfor hedenskaben.

De anerkendte trossamfund vil da så bare hver får det ind i
»religionsskat« som de har medlemmer til. Det er faktisk ret let at
administrere; en kode for hver borger i cpr-registret. I dag angives om
vedkommende er medlem af folkekirken, fremover kan kode angive hvilket
[om noget] trossamfund han er medlem af.

Og det behøver altså ikke betyde at der skal være ens skatteprocent for
alle sogne eller alle trossamfund ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 22-03-06 14:39

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> [...]
> [om noget] trossamfund han er medlem af.
>
> Og det behøver altså ikke betyde at der skal være ens skatteprocent for

Det har vi desværre set før: Det var netop ved en gennemgang af registreret
for religionskatten at Hitler fik fat i de tyske Jøder!!

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 14:49

Frithiof Andreas Jensen <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det har vi desværre set før: Det var netop ved en gennemgang af registreret
> for religionskatten at Hitler fik fat i de tyske Jøder!!

Det må naturligvis være frivilligt for det enkelte trossamfund, om de
vil have skattevæsenet til at hjælpe sig på den måde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-06 17:06

> [...]
>

> Det må naturligvis være frivilligt for det enkelte trossamfund, om de
> vil have skattevæsenet til at hjælpe sig på den måde.

Det eneste man eventuelt kunne have noget ud af, var at give hver nydøbt
muhammedaner 10% skattelettelse i 5 år.
Eller 10% tillæg på socialydelsen?

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-06 17:04

> [...]
> [om noget] trossamfund han er medlem af.
>
> Og det behøver altså ikke betyde at der skal være ens skatteprocent for

????????

Jeg formodede, at dit teoretiske spind om dansk uddannede ypperstepræster
skulle være et forsøg på at afmontere bomben i de nuværendes turban?
Jeg vil i al ydmyghed påstå, at de forskellige sekteriske grupper under
muhammedanismen stadig vil holde sig til deres egne propagandister.
Og alt hvad du ville opnå, var yderligere udgifter til administration.

Egon

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-03-06 20:20

Egon Stich skrev:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> må du

> ????????

Ja, jeg er også dybt forundret over svaret.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-06 06:17

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Ja, jeg er også dybt forundret over svaret.

Hvordan? Ønsker du ikke også kontrol over de islamiske menigheder?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-03-06 14:15

Per Rønne skrev:

> Hvordan? Ønsker du ikke også kontrol over de islamiske menigheder?

Jeg ønsker dem selvfølgelig hen hvor peberet gror; men det forunderlige
er, at Egon spørger i vest, og du svarer i øst.

Fra : Egon Stich

Dato : 24-03-06 12:28

> Hvordan? Ønsker du ikke også kontrol over de islamiske menigheder?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Det får man da ikke på den måde?
Er du overbebyrdet af den tilstundende examenstid, således at det klikker
lidt?
Stress?
Pas på med det.
Det er særdeles ubehageligt

MVH
Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 22-03-06 17:05

>I JP kan man på:
>
> <http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3631528/>
>
> læse om hvordan et medlem af Demokratiske Muslimers repræsentantskab
> blev kaldt til »kammeratlig samtale« af den lokale imam.

<Klip>

Man kan ærgre sig over, at Lars Kolind og Niels Due Jensen kun læser
Politiken.

Hilsen Sten
--
"Religion er opium for folket" - Karl Marx

Fra : @

Dato : 22-03-06 18:02

On Wed, 22 Mar 2006 17:04:56 +0100, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

><Klip>
>
>Man kan ærgre sig over, at Lars Kolind og Niels Due Jensen kun læser
>Politiken.

læse - Kolind og Due Jensen - den slags gør de da ikke i

de har alt for travlt med at tilbede profe*

øhh profittten