3 spørgsmål: Skinke til kartoffelsalat
Fra : Thomas

Dato : 21-03-06 19:10

Hej NG

1. Hvad er det lige for en type skinke der er "klassisk" at servere til
kartoffelsalat?

2. Hvorhenne finder man sådanne en fætter

3. Hvordan skal den tilberedes (kan den laves på en Weber grill ? )

Mvh

Thomas

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 21-03-06 22:32

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 22-03-06 17:46

> [...]
>skinke der er "klassisk" at servere til
>kartoffelsalat?
>
>2. Hvorhenne finder man sådanne en fætter

Skinke
Lidl! supermarkeder eller en god slagter, men bemærk
prisforskellen.(det har noget med lønnen at gøre)
Hvis du kan få en gryde med vand ind i grillen er det vel ok,
men det bliver svært at lave kartoffelsalat på weber.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-03-06 18:16

Thomas Peter Bitsch <vitsbreaks@DY32Isol.dk> (slet DY32I) on onsdag 22.
marts 2006 at 17:45 +0100 wrote:
>Hvis du kan få en gryde med vand ind i grillen er det vel ok,
>men det bliver svært at lave kartoffelsalat på weber.
>"Allways look at the bright side of life"

))))))))))))

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 17:02

"

> 1. Hvad er det lige for en type skinke der er "klassisk" at servere til
> kartoffelsalat?

En almindelig saltet og røget skinke, sælges som herregårdsskinke,
studenterskinke, juleskinke og et utal af andre mere eller mindre
intetsigende navne. Nogle kan være krydrede for at retfærdiggøre navnet.

Jeg ville købe en rå skinke, men du kan sagtens varme en forkogt.

> 3. Hvordan skal den tilberedes (kan den laves på en Weber grill ? )

Den kan koges eller ovnsteges og kan også snilt smides i en kuglegrill. Når
jeg laver skinke i ovnen eller i grillen ridser jeg sværen, som på en
flæskesteg.

mvh
Mogens