Opel Vectra C Wagon som CV trækker
Fra : BJ

Dato : 21-03-06 17:42

Hej
er der nogen der har erfaring med en Opel Vectra C Wagon 1.8 16V som CV
trækker??

Håber der er nogen der vil fortælle lidt om den, da jeg står for at skulle
købe sådanne en.

Min CV har en total vægt 1200Kg og ejen vægt på 900kgt

PÅ FORHÅND TAK

Jørgen

Fra : Jens Ole Sørensen

Dato : 23-03-06 20:34

Jeg har selv trukket rundt med en dethleffs camper med egenvægt
på 1050 og total 1350 i en del år, først med en Passat 1,6
benzin med 104 Hk og siden med en Peugeot 406 st. car 1,8 med
117 Hk. og det er da gået ganske godt. Man kører meget i 4. gear
og må geare ned i 3. når det går noget op ad bakke samtidig med
at der er modvind. Min erfaring er, at det ikke er vægten så
meget som vindmodstanden der er problemet når man er i fart.
Ligeså vigtigt er det at kunne sætte igang når det går op, og
her, er det gearingen i 1. der skal være lav, samtidig med, at
koblingen kan tåle noget fileri.

Jeg har selv lige kort før jul fået leveret en ny Vectra Wagon
2,2 direct benzin. Har endnu ikke fået CV ud af vinterhiet
endnu, så jeg ved ikke hvordan den trækker. Men mit umiddelbare
indtryk er, at den er gearet lavere i 1. end min peugeot var. Så
igangsætning lover godt.

Ellers er det nok temmelig indiskutabelt at en dieselbil med det
højere drejningsmoment er at foretrække, hvis man har valget.

venlig hilsen

J Lindberg

Fra : BJ

Dato : 23-03-06 21:12

Ok mange Tak.............der skal jo lidt flere penge til 2.2 end 1.8 ;O(
Mvh
Jørgen

"Jens Ole Sørensen (slet L0FKT)" <jlindberg@L0FKTnewmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11431426610.219266101927111@dtext.news.tele.dk...