Andet multimedie
bentjuul 3670
Rentegning af dårlig original ?
Fra : Thomas

Dato : 21-03-06 16:59

Hej.

Jeg håber at jeg er i den rigtige gruppe, men ellers må I lige korrigerer
mig.

Jeg har en halvdårlig tegning med lidt tuschstreger og lidt håndtegnet
grafik, heldigvis uden så mange detaljer, men jeg ville nu godt tegne det op
og have det som en elektronisk fil, så jeg kunne arbejde videre med det i et
andet program, og ikke mindst kunne printe nogen bedre kopier, end en alm.
fotokopi kan tilbyde pga. det dårlige råmateriale.

Jeg mangler derfor et eller andet trick til at kunne strege dette stykke
papir op.
Lidt i stil med at holde det op mod vinduet og så strege det op på et nyt
stykke papir.
Det er vigtigt at det bliver målfast.
I kan nok høre at jeg ikke er en garvet grafiker..

Findes der et hjælpe program som evt. kan scanne tegningen ind, placere det
"nedtonet" henover et nyt dokument, og så lade mig tegne originalen op, til
en god og flot kopi ?

Nogen gode ideer...?

Thomas.

Fra : RoJo

Dato : 21-03-06 17:57

On 21/03/06 16:58, in article
4420229b$0$47089$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Thomas"
<oz1jte@REMOVETHISmail.dk> wrote:

> [...]
> "nedtonet" henover et nyt dokument, og så lade mig tegne originalen op, til

Hej Thomas

Der er flere muligheder - og det kommer lidt an på hvilken tegning du sidder
med.
Personligt hælder jeg til Adobe Illustrator og dets penneværktøj - det
kræver dog lidt øvelse, men giver uden tvivl det bedste resultat.
I illustrator placerer du simpelthen bare det indscannede billede og tagner
ovenpå.

Mvh RoJo

Fra : HSP

Dato : 21-03-06 20:34

Hej Thomas.

Prøv evt. med Photoshop !
Når du har anbragt dit billede i Photoshop , opretter du så et ekstra
lag / layer oven på dit billede.
Dette lag er gennemsigtigt & er så her du tegner løs - de
er hermed også adskilt fra hinanden og derfor nemt at viske ud , uden
du
derfor vil påvirke originalen bagved , ved den lejlighed.
Når du på et tidspunkt er færdig , siger du så ( flatten image ) -
sorry
men min version er på Engelsk !

Visk evt. det ud ved originalen der ikke skal være tilstede
før du begynder.
Mit bedste bud....

Henrik........

Fra : Thomas

Dato : 22-03-06 07:47

> Findes der et hjælpe program som evt. kan scanne tegningen ind, placere
> det "nedtonet" henover et nyt dokument, og så lade mig tegne originalen
> op, til en god og flot kopi ?
>
> Nogen gode ideer...?

Hej igen.

Tak for jeres indlæg.
Det lader ikke til at være en umulig opgave, og da de programmer i skriver
om er manges førstevalg i grafiske hjælpemidler, så lyder det til at den
efterlyste funktion kan findes i mange af de store programmer.

Nu må jeg så lige ud og se hvilket program jeg kan få "billigt"...

Tak for hjælpen.

Thomas.

Fra : Ole Pedersen

Dato : 22-03-06 18:32

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efterlyste funktion kan findes i mange af de store programmer.
>
> Nu må jeg så lige ud og se hvilket program jeg kan få "billigt"...

Du skriver om de "store programmer" Prøv at kik på Photofiltre, som du
kan få i bl.a. dansk version gratis fra nettet.

Ole P

Fra : Thomas

Dato : 23-03-06 07:41

> Du skriver om de "store programmer" Prøv at kik på Photofiltre, som du
> kan få i bl.a. dansk version gratis fra nettet.
>
> Ole P

Hej Ole.

Ja, med "de store" mener jeg dem som man altid høre omtalt ifbm. grafisk
arbejde, men du har da sikkert ret i at mange af "de små".. som kun kan
det man i virkeligheden har brug for, tit kan være mere end rigeligt til en
enkelt opgave.

Når den du foreslår både snakker dansk og er gratis, så vil jeg selvfølgelig
lige kikke på det.
Tak for tipset.

Thomas.

Fra : Ricko.

Dato : 22-03-06 13:50

> Findes der et hjælpe program som evt. kan scanne tegningen ind, placere
> det "nedtonet" henover et nyt dokument, og så lade mig tegne originalen
> [...]

Hej for nogle år siden tegnede konen denne til mig , jeg smed den så i
scanner og lagde den ind i psp 8 eller var det 9 dengang, rettede lidt på
div, og lagde så lidt friske farver på , Og jeg er bestemt ikke nogen ørn
til det , men her er hvad det første forsøg blev til.Hvad det så er blevet
til siden hen er en anden sag.
Link dk.binaer til Thomas
Ps .billederne kom i omvendt række.

Fra : Thomas

Dato : 23-03-06 07:37

> [...]
> til det , men her er hvad det første forsøg blev til.Hvad det så er blevet

He He...
Ja en situation vi vist alle er ude for ind imellem.
Fint resultat !
Tak for tipset.

Thomas.