Ligge i telt for første gang ??
Fra : JS

Dato : 21-03-06 14:12

Hejsa

Vi (2 børn på 5 og 8, min kone og jeg) købte sidste efterår, et outwell telt
og snakkede om at prøve at ligge i telt når det blev forår og sommer....

Nu nærmer vi os jo forår og jeg sidder og tænker på hvad vi egentlig skal ud
og investere i for at vi kan tage lidt på nogle weekendture med vores telt.
Vi skal ikke bruge det såååå meget, så vi vil ikke ud og bruge en formue på
tilbehør, men bare lige kunne tage væk engang imellem.

Men hvad skal vi bruge for at kunne hygge os en weekend engang imellem....

Mvh

Jan

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 21-03-06 16:36

JS skrev:..

> Men hvad skal vi bruge for at kunne hygge os en weekend engang imellem....
>
> Mvh
>
> Jan

Basis
Bord + stole evt som samlet løsning
http://www.billigcamping.dk/shop/productinfo.asp?id=1321
Gasblus http://www.billigcamping.dk/shop/productinfo.asp?id=39271%2DKOPI
Gå efter 2 blus, et er for lidt til at lave andet end dåsemad, men med 2
og evt suppleret med en engangsgrill kan man lave masser af forskellig mad.
Lampe
Gode soveposer, gerne med komfort temperatur under frysepunktet,
nætterne i Danmark er kolde uden for højsommeren
Luftmadrasser.

Derfra kan man så bygge videre hvis man bliver bidt af det, f.eks med
strøm i teltet, elektrisk lys, køleboks, skabe, kurve, Grill, Senge osv.

Billederne er fra billigcamping, men jeg har hos Harald Nyborg og
Bauhaus ofte fundet tingene billigere.

--
Keld Rasmussen
Som efterhånden har alt incl.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-06 22:05

> Basis
> Bord + stole evt som samlet løsning
> http://www.billigcamping.dk/shop/productinfo.asp?id=1321

Det bliver sikkert ikke billigere med nogle sammenklappelige campingstole
(a´la "US campingstol") men siddekomforten bliver meget bedre. Det kan blive
en lang ferie hvis man skal sidde ved det blå papkassebord.

> [...]
> Gå efter 2 blus, et er for lidt til at lave andet end dåsemad, men med 2
> og evt suppleret med en engangsgrill kan man lave masser af forskellig

Så er du lige så veludstyret som de fleste campingvognscampister.

> Lampe

skal ikke være gas, de larmer.

> Luftmadrasser.

Personligt syntes jeg de tykke (5 cm.) selvoppustelige liggeunderlag er
meget behageligere at ligge på og så er de meget nemmere når man flytter ind
og ud.

> Som efterhånden har alt incl.
> et 8 personers telt og derfor
> er på jagt efter en campngvogn.

Kig evt. i den blå avis el. lign. Der er også andre der sælger ud af det
brugte...

Mvh. Per Olsen.

Fra : Chr. Larsen

Dato : 22-03-06 06:12

> Men hvad skal vi bruge for at kunne hygge os en weekend engang imellem....

Husk varme trøjer, regntøj og gummistøvler. Det danske vejr er
omskifteligt. Det er dejligt at være tæt på naturen, når vejret er
godt. Men når det har regnet i flere dage, så kan det være svært
at holde humøret oppe. Så, tag ikke afsted uden en vejrudsigt med
god sol.

--
Mvh. Christian

Fra : Ole

Dato : 22-03-06 22:14

Brug de ting i allerede har derhjemme. Det eneste jeg kan se som et must er
luftmadrasser.

Det er nødvendigt at sidde ordentligt (= stol med ryglæn), men siddeplads,
gasblus, grill o.s.v. findes på alle veludstyrede campingpladser.

Når man finder ud af om teltferie er sagen, kan man jo altid investere....
mvh Ole

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 24-03-06 20:12

"JS" <jan@soerensen.mail.dk> wrote:

> [...]
>tilbehør, men bare lige kunne tage væk engang imellem.
>
>Men hvad skal vi bruge for at kunne hygge os en weekend engang imellem....

Jeg vil lade det være op til jer selv at bestemme hvad i har brug for, men jeg
har efterhånden kørt Norge og Sverige tyndt - efterhånden er det blevet til seks
ture.

Mine overnatninger har udelukkende været i telt, f.eks. et stykke inde på en
lille skovvej.

Se min rejsebagbog: http://hiker.dk/dagbog/norge2001/
Og min pakkeliste: http://hiker.dk/dagbog/norge2001/mad_udstyr.htm

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>