Kirkens kristendom har ikke gavnet moralen~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-06 08:50

Bøger fra bisp Lindhardt og nu fra Kristelig Dagblad chefen
postulerer, at vor tro tilfører samfundet gavnlig moral!

Der er for mange variable til at skabe videnskabelig fornuft i dogmet
om, at kristen-moralisme har bidraget til bedre etisk adfærd i vor del
af verden.
Faktisk kan man ikke udelukke, at japaneres og vikingers mangeguderi
skabte Frode Fredegodsk nul-kriminalitet og høj-moral, som intet
enguderi kan leve op til

"Kirkens kristendom har ikke gavnet menneskers praktiske moral - den
har været den største hindring for moralske fremskridt i verden".
Russel Bertrand

Den britiske filosofs sidstnævnte tilføjelse er måske overgearet og
opportunistisk, hvilket også gælder en politiker, som nedenstående,
der leflede for de gejstlige ved at ønsketænke om deres morals indsats
til gavn for ikke-vold og hensynsfuldhed

"Et samfund uden religion er som et skib uden kompas. Napoleon
Bonaparte

" Religion er god til at gøre de fattige passive. Napoleon
`Religion is what keeps the poor from murdering the rich.'
Napoleon
--------------------

"Den empirisk-moralske verden består for største delen kun af ond
vilje og misundelse. Goethe

"Man bliver moralsk, når man er ulykkelig. Marcel Proust

"At man tror på moraliseren er ikke bevis på at man opfører sig
moralsk. " Nietzsche

"Moralister forsager enhver fornøjelse. Bortset fra den at blande sig
i andre folks fornøjelser. Bertrand Russell

" Modstanden mod at gå topløs har ikke moralske årsager, men
skyldes mange kvinders frygt for at skulle vise hvad de ikke har. Rudi
Gernreich.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-03-06 11:34

"Bo Warming" skrev i en meddelelse

> [...]
> enguderi kan leve op til
>
> "Kirkens kristendom har ikke gavnet menneskers praktiske moral -

Jo den har da. I adskillige hundrede år har alle børn lært at man må
ikke slå ihjel, man må ikke stjæle og man må ikke lyve.

Og vigtigt - det blev ikke bare sagt så kortfattet, som jeg skriver det
her. Det blev igen og igen fortalt flettet ind i historier, eventyr og
lign, og i daglig tale om alle mulige emner.

Både i hjem og skoler udvidede man det til, at man ikke slår på nogen,
som er mindre end een selv og at man ikke må være to mod een. Jeg husker
også, da mine brødre begyndte at lave flitsbuer, at min mor sagde: MIN
far lærte os altid, at man ikke må sigte på nogen, det må I absolut ikke
gøre.

I mellemøsten lærer man små børn at kaste sten på bevæbnede soldater, og
dermed udsætte sig selv for at blive beskudt.

Ergo er der milevidt mellem det at være opdraget i et kristent land og i
et muhammedansk, hvor man ligefrem oplærer til had, mens de børn som af
og til har fået noget at vide om Jesus, har lært at han altid talte om
kærlighed til næsten.

Ingen kan benægte at i de sidste 300 år, hvor så godt som alle børn har
gået i skole og bl.a. lært om de normer som fulgte med kristendommen, er
Danmark blevet et bestandigt bedre sted at bo.

Ruth

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-03-06 11:43

"Ruth Nielsen" skrev i en meddelelse

> [...]
er
> Danmark blevet et bestandigt bedre sted at bo.

Jeg må hellere lige for en sikkerheds skyld pointere, at jeg ikke er
religiøs. Jeg mener, at vort samfund med de mange års kristendom har
udviklet en etik, som godt kan stå alene uden et religiøst islæt. Noget
af det vigtigste er tankens og talens frihed.

Ruth

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-06 15:36

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> gået i skole og bl.a. lært om de normer som fulgte med
> kristendommen, er
> Danmark blevet et bestandigt bedre sted at bo.

Araberne havde også gentleman-ridderlighed FØR MUHAMED GJORT VANTRO
TIL UNTERMENSCH

> Det kan måske nok diskuteres - men jeg hører heller ikke til dem,
> der
> tror, at de kun ønskede at slås.

Britiske historikere er enige om at de især var handelsfolk

> Det kan jeg også godt forestille mig. De havde helt andre
> interesser.

Når krig, er de vilde, men ellers er de pacifistiske og moralske

> det

> Selvfølgelig ikke på alle områder. Det står fast at allerede før
> vikingetiden værnede man sine børn mod den barbariske skik, at man
> bortgiftede sine døtre som om de bare var et handelsobjekt - og
> uanset
> om de var voksne nok til at blive gift.Det skriver jo allerede
> Tacitus
> om nordboerne.

Ja, romerne havde stor respekt for NordEuropas levevis

> sagde: >MIN far lærte os altid, at man ikke må sigte på nogen, det
> må I
> absolut >ikke
>>
> Dyr slår ikke på nogen der ikke truer og det gør de små ikke

Det hjalp samfund til overlevelse at afskaffe sådanne hæmninger - og
især i slum lod man vildskab florere

> [...]
> sendte
> SMS til en hel flok andre store stærke indvandrerdrenge, som ikke
> mere
> gik i skole og fik dem til at at komme farende ind i skolegården og
> banke min nieces dreng og derefter sparke ham i hovedet - kunne man
> vel
> godt se som noget i forbindelse med at de aldrig har lært, at man
> ikke
> er to mod een, (her var de altså seks) og at de heller aldrig har
> lært
> at man ikke slår på een, der er mindre end een selv o.s.v. -

De har lært at vantro er untermensch. De bør alle udvises

> man kan sige en hel masse om det - og ender så med at tænke uanset
> religion, kristendom og alle andre ideologier, så kan det ikke være
> meningen, at de her forhold stadig skal escalere, så fredelige
> danske
> børn snart ikke kan være i skolerne mere.
> Det er noget forbandet svineri.
> Og nu er det helt off topic - .

"Prætereo censeo Cartaginem esse delendam", sagde Cato indtil man
sikrede Romerrigets eksistens ved at smadre Kartago-barbarernes
hovedstad, og ligeså stædigt som Cato d ældre bør vi insistere på at
fyrtårn for DF og anden politik bør være udvisning af alle fra
Mellemøsten

Hvis jeg kun havde stædig extremisme vedr dette, kunne jeg nok låne os
kreditforeningerne, men de har hørt om lort og pædofili-tolerance og
andet og en fjer blir til fem høns, og det må jeg leve med og evt låne
til dobbelt rente på det grå marked - you win some, you loose some.
Men tankevækkende er det.