Installation af Mesnews under W2K Pro
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-03-06 23:57

Er det nødvendigt at køre som Administrator når jeg vil installerer
Mesnews?

Jeg kan ikke finde noget om det på udviklerens hjemmeside eller få hit på
spørgsmålet med Google.

Hvad har andre gjort når, når de installerede i NT, 2K eller Xp?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-03-06 17:03

Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
> spørgsmålet med Google.
>
> Hvad har andre gjort når, når de installerede i NT, 2K eller Xp?

Åbenbart ikke. men der var et problem med INI-filen mesnews2.ini. Hvor
mon den ligger?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-03-06 17:10

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote in

> Åbenbart ikke. men der var et problem med INI-filen mesnews2.ini. Hvor
> mon den ligger?

Hmm! Filen ligger i samme lokale mappe som de øvrige programfiler. Mystisk.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-03-06 00:33

Axel Hammerschmidt:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote in

> Hmm! Filen ligger i samme lokale mappe som de øvrige programfiler. Mystisk.

For at gøre det færdigt, så laver Mesnews installeren ikke noget ved
registreringsdatabase. Så man kan, lige som med Xnews installere og
bruge Mesnews fra en begrænset bruger konto. Man skal dog ikke vælge at
lægge mappen med Mesnews filer i mappem Programmer, hvor kun brugere
fra administratorgruppen har skriveadgang, men i en mappe hvor den
begrænsede brugerkonto har skriverettigheder, f.eks under Dokumenter.

Derved kommer Mesnews ikke i Startmenuen. Men Mesnews installeren
tilbyder både at oprette et ikon på skrivebordet og et ikon på
processlinien (Hurtigstart). De kan selvfølgelig begge fravælges. Og
man kan altid bagefter trække Mesnews programikon over på sin
processline så man får et hurtig ikon der.