har JPEG-2-txt men txt-2-JPEG?
Fra : jeppe

Dato : 20-03-06 22:34

altså jeg tænkte på om det var muligt at der var et script der
gjorde at man kunne få txt om til JPEG billede...

Jeg fandt nemlig et script der gjorde et JPEG billede om til txt
- men kunne godt tænke mig det omvendt.. :S

Dette er det php script jeg fandt:
<?
$file = "billede.jpg";

$im = ImageCreateFromJPEG($file);

echo("<span style=\"font-family: Verdana; font-size: 1px;
letter-spacing: 0px; font-weight: bold;
text-indent: 0; word-spacing: 0; line-height: 1\">");

for($h = 0; $h <= imagesy($im); $h++) {
   echo("<br>");
   for($w = 0; $w <= imagesx($im); $w++) {
      $color = ImageColorsForIndex($im, ImageColorAt($im, $w, $h));
      echo("<span style=\"color:
rgb(".$color[red].",".$color[green].",".$color[blue].")\">§</span
>");
   }
}

echo("</span>");
?>

Jeg vil lige sige jeg kan ikke kode php.. så jeg håber der er en
der evt. kunne skrive et eks. på hvordan den kunne være omvendt?

mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 20-03-06 23:46

jeppe <marci@cssyd.dk> skrev 20 Mar 2006 21:34:29 GMT

>altså jeg tænkte på om det var muligt at der var et script der
>gjorde at man kunne få txt om til JPEG billede...

Se i manualen under Gdlib. Der er en funktion lige netop til dette
formål.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : jeppe

Dato : 21-03-06 15:17

Arne Feldborg wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:>

> Se i manualen under Gdlib. Der er en funktion lige netop til dette
> formål.

ok mange tak... Men hvad er Gdlib? :S

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-03-06 21:27