Hvorfor er det media="print" der vælger st~
Fra : jnm

Dato : 19-03-06 18:57

Jeg har lavet et intranet web site i Frontpage 2000.

Nu vil jeg gerne udnytte

<link href="print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print"/>

til at style print fra mine sider. Det virker efter hensigten, når jeg
printer.

MEN når jeg arbejder i Frontpage er det mit print.css, der styrer layout af
siden og ikke som jeg havde forventet mit normale style sheet¨

<link href="main.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Hvor er det jeg har kvajet mig ???

På forhånd tak

Jørgen

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 19-03-06 23:33

Hej Jørgen
Jeg tror at du kan finde hjælp her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css7

Det er i alt fald en måde at løse udskrift med CSS

Mvh John

Fra : jnm

Dato : 20-03-06 08:03

Tak for bidraget, men det er jeg med på. Mit print fungerer.

Mit problem er, at print.css styrer min side, når jeg redigerer i FrontPage,
selv om jeg ikke har komanderet print.

mvh

Jørgen

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 20-03-06 12:45

Og du har ikke nogen CSS indlejret længere nede i dokumentet?

"Der er for så vidt ikke noget i vejen for, at du både kan kalde *.css-filen
og lave et stylesheet på en side. Så skal du blot anbringe kaldet til
*.css-filen før (højere oppe i <head>-sektionen) end hvor du indsætter
stylesheetet. Dette er nødvendigt, fordi den formatering, som er sat længst
nede har højest prioritet, når browseren skal bygge siden op efter dine
instruktioner. "

Blot for at være sikker
Mvh john

Fra : jnm

Dato : 20-03-06 19:52

"John Senius-Jørgensen" <slettesførstjsj@senius.dk> skrev i en meddelelse
> Og du har ikke nogen CSS indlejret længere nede i dokumentet?

Hi John

Jeg kalder to style sheets fra min side. Det første page.css er det, som
skal definere min side i en browser og det andet print.css (som er det
eneste efter selve sidens style sheet) skal styre udprintningen.

Når jeg udgiver siderne på min IIS virker det perfekt. Siderne vises som
defineret i page.css og når jeg printer fra browseren elle vælger vis
udskrift styrer print.css.

Mit problem er, at det er print.css, der styrer siden når jeg redigerer i
Frontpage. Det er noget bøwl, men hvorfor

mvh

Jørgen

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 20-03-06 20:04

Ja det lyder jo mærkeligt, men det har jeg ærlig talt ikke noget bud på.
Sorry
Mvh John