Andet multimedie
Spørgsmål til Adobe Bridge.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-03-06 17:11

Hej i gruppen.

Er der nogen der ved om man kan se 100% preview af billeder når man browser
i dem, med Adobe Bridge? Kan ikke se det nogen steder.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-03-06 19:33

Jørgen Nielsen skrev:

> Er der nogen der ved om man kan se 100% preview af billeder når
> man browser i dem, med Adobe Bridge?

Ctrl + L og tryk på D-tasten indtil du har den visning, som hedder
Centreret. Den viser billedet i 100 %.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-03-06 17:03

> Ctrl + L og tryk på D-tasten indtil du har den visning, som hedder
> Centreret. Den viser billedet i 100 %.

hej igen.

Tak for det Så kan du måske også hjælpe mig med en anden ting? Prøv at se
her http://home20.inet.tele.dk/jnfoto/ det er to screenshot fra Adobe
photoshop og Adobe Bridge, hvorfor er kvaliteten så dårlig i Bridge, i
forhold til Photoshop?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-03-06 17:05

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-03-06 17:28

Jørgen Nielsen skrev:

> hvorfor er kvaliteten så dårlig i Bridge, i forhold til Photoshop?

Er det når du ser billederne i 100 % størrelse både i Photoshop og
i Bridge?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-03-06 17:50

> Er det når du ser billederne i 100 % størrelse både i Photoshop og
> i Bridge?

De screenshots, det er når jeg ser dem i den visning der hedder
filmstripvisning, og så har jeg prøvet at sætte samme størrelse på i
Photoshop. Men de ser lige så dårlige ud i Bridge i 100% størrelse. som
f.eks. filmstripvisning. Måske man kunne ændre kvaliteten for preview i
Bridge.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-03-06 20:19

Jørgen Nielsen skrev:

> Men de ser lige så dårlige ud i Bridge i 100% størrelse. som
> f.eks. filmstripvisning. Måske man kunne ændre kvaliteten for
> preview i Bridge.

Måske fordi at du faktisk ikke ser dem i 100 % størrelse i Bridge,
for det tyder på at være noget vrøvl, at Bridge viser dem i 100 %,
når man vælger diasshow (Ctrl + L) og trykker D-tasten indtil den
står til centreret. Jeg sidder f.eks. pt. med et billede på 2969
x 1961 pixels og det burde ikke kunne være på skærmen i 100 %
størrelse, men det kan det snildt, når Bridge står til diasshow
og centreret.

Jeg ved så ikke, hvordan man får Bridge til at vise billedet i
100 %. Det er måske planen, at man skal bringe det ind i Photoshop,
hvis man ønsker en sådan visning.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-03-06 15:49

> [...]
> x 1961 pixels og det burde ikke kunne være på skærmen i 100 %
> størrelse, men det kan det snildt, når Bridge står til diasshow

næ, så kan det ikke være 100% preview.

> Jeg ved så ikke, hvordan man får Bridge til at vise billedet i
> 100 %. Det er måske planen, at man skal bringe det ind i Photoshop,
> hvis man ønsker en sådan visning.

Det kan godt være, bare lidt irriterende hvis man skal se mange billeder
igennem. Men ellers tak for hjælpen.