Jens Bruuns og RealKreditDanmarks "Anjadom~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-06 16:17

Som søn af en bygningsforstandig ingeniør og som naturvidenskabelig
gymnasielærer har det været naturligt for mig siden køb i 1977 at
vedligeholde med træbeskyttelse og andet og de sidste år hvor jeg har
søgt at tage lån i huset har jeg mødt en uforståelig modvilje mod
låntagning fra talrige kreditforeninger og banker.
For et år siden sagde min banks kreditforening, RD , at de ville låne
1 mio pr ejerlejlighed, Jeg udskød til næste år hvor de sagde "Ja hvis
nyt badeværelse", hvilket arrangeredes. Hvorefter de sagde "Ja hvis
svampe-husbukke forsikring" hvilket arrangeredes. Og nu vil de slet
ikke låne. Nakkedraget vil man ikke skriftligt eller mundtligt uddybe
med andet end ordene "ejendommens stand lever ikke op til vore
krav"!!!
At klynke over at Christiania-livsstil fører til, at man er
jødestjernet, får jeg intet ud af - men een grund til , at jeg håber
at en usenetter eller flere lægger vejen omkring mit centralt
beliggende hus, er håb om at nogen kan se hvad skal gøres.
Jens Bruun gentog og gentog et halvt års tid, at han ville besøge mig,
og var omkring uden at gå ind, og postede siden her den lidet præcise
dom over mit hus "skræmmende".
Men propaganda på plankeværket burde være let at abstrahere for for en
professionel ejendomsmægler/långiver.

Værdiløs klynk er naturligvis også at sidestille sig med Anja-dommen,
omend denne klart er subjektiv og uden precedens og præget af åbenlyse
selvmodsigelser.
Nogle håndboldsklubbens ledere siger "der er dømt nøgternt efter
forseelsen" . Andre siger at der er uskrevet klippekort-system.
En idrætsjurist i Søndagsavisen idag kalder dommen et justitsmord, der
skyldes opsparet irritation over hvad hun *står for*
af diffust, uudtalt og diverse uformuleret oprør - foruden hendes
konstruktive målrettede klare bagatel-regelbrud.

Fra : sdsf

Dato : 19-03-06 21:03

Bo Warming skrev:
> [...]
> søgt at tage lån i huset har jeg mødt en uforståelig modvilje mod
> låntagning fra talrige kreditforeninger og banker.
Der må være en rationel grund til at du ikke umiddelbart kan låne.

> [...]
> låne. Nakkedraget vil man ikke skriftligt eller mundtligt uddybe med
> andet end ordene "ejendommens stand lever ikke op til vore krav"!!!
Ja, det lyder underligt når du kan få den forsikret.

> [...]
> en usenetter eller flere lægger vejen omkring mit centralt beliggende
> hus, er håb om at nogen kan se hvad skal gøres.
Jeg har da lyst til at se hvordan du bor, men der er nok lidt der
skræmmer mig.

> Jens Bruun gentog og gentog et halvt års tid, at han ville besøge mig,
> og var omkring uden at gå ind, og postede siden her den lidet præcise
> dom over mit hus "skræmmende".
Ja, manglende præcision er irriterende og frustrerende.

> Men propaganda på plankeværket burde være let at abstrahere for for en
> professionel ejendomsmægler/långiver.
Ja, det burde ikke være et problem. Men måske er udlånerne bange for
at ejendommen bliver udsat for hærværk, og det gør dem så nervøse.

De må vel lave en slags helhedsvurdering over hvor god deres forretning
vil blive. I den vurdering indgår jo også deres formodninger om hvorfor
du vil låne. De kompetente tænker over din strategi.
Det du vil lave, er vel det man kalder nedsparing?

Nogle banker og håndværkere "hjælper" ældre mennesker af med hele deres
opsparing. Det er jo ikke tilfældet her. Grunden til at du ikke kan låne
er vel at du ikke er naiv og lader dig plyndre.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-06 22:42

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message
> [...]
> Ja, det lyder underligt når du kan få den forsikret.

> Jeg har da lyst til at se hvordan du bor, men der er nok lidt der

Du har da haft mod til at ringe, og glemte at slå vis-nummer fra - er
der *33* man skal trykke?.
Men du er ikke blevet ringet op. Ingen stønneri røret efter midnat,
ihvertfald ikke mig. Hvad værre risiko kan man være skræmt af?
Hvad frygter DHF som værst-tænkelig-scenarie vedr Anja. Hun HAR
stjålet deres barnetro. Gentagelsesforbrydelse?

> Ja, manglende præcision er irriterende og frustrerende.

"Skræmmende" minder om Jelveds "Farligt" om Fogh
Nedstyrtningsfare er der ikke.

> Ja, det burde ikke være et problem. Men måske er udlånerne bange for
> at ejendommen bliver udsat for hærværk, og det gør dem så nervøse.

Antal smadrede vinduer er endnu under tyve, og efter jeg har haft min
datter til at male hashblade på plankeværket er det stilnet af, der er
jo slægtskab mellem min livsstil og christianitternes.
Min renlige fasters parcelhus havde en gennemtrængende krydret lugt ,
gammeljomfru-hyggelig, der var næsten som i min farmors
professor-enke-herskabslejlighed på Blekingegade på Amager i min
barndom. Mænds feromoner er mere aggressive end kvinders, og min
lejlighed hvor jeg har boet 29 år har nok en mere frastødende lugt,
som folk irriteres over de første ti sekunder de er her.
Men panthaver der kan sætte på tvangsauktion ved, at den, der
overtager, hvis lån blir nødlidende, vil alligevel udføre renovering
og rengøring vil være få % af de få titusinde kr som en
gennemsnitsfamilie vil behøve.

> [...]
> hvorfor
> du vil låne. De kompetente tænker over din strategi.
> Det du vil lave, er vel det man kalder nedsparing?

Ja - mon der er andre end de store håndværksbranche forlovede
kreditforeninger, der udlåner til samme lave rente?

Fra : sdsf

Dato : 19-03-06 23:22

Bo Warming skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> "Skræmmende" minder om Jelveds "Farligt" om Fogh
> Nedstyrtningsfare er der ikke.
Nu fandt og læste jeg lige Jens Bruuns indlæg
fra Mandag 21 Nov. 2005 14:07.
Jeg synes at han rammer situationen særdeles præcis,
og jeg synes du skal læse den igen!

> [...]
> hvis lån blir nødlidende, vil alligevel udføre renovering og rengøring
> vil være få % af de få titusinde kr som en gennemsnitsfamilie vil behøve.
Du kan jo prøve at få nogle ejendomsmæglere til at vurdere hvad du kan
sælge for.
En renovering kan let koste mere end en million hvis det skal gøres af
håndværkere.

Det gør banker.

Fra : Vidal

Dato : 19-03-06 21:30

Bo Warming wrote:

> Jens Bruun gentog og gentog et halvt års tid, at han ville besøge mig,
> og var omkring uden at gå ind, og postede siden her den lidet præcise
> dom over mit hus "skræmmende".

Der er da vist også andre, der har kommenteret
dit hus' tilstand.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 19-03-06 22:37

On Sun, 19 Mar 2006 16:16:57 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>at en usenetter eller flere lægger vejen omkring mit centralt
>beliggende hus, er håb om at nogen kan se hvad skal gøres.

hvis jeg kommer til Kjøvvenhavnstrup har du hermed mit ord for at jeg
kommer til Bjelkes Allle', en bajer ka' man vel altid drikke

og så må vi jo se på om dit hus er i en sådan stand at det ikke kan
belånes

Fra : Bo Warming

Dato : 20-03-06 00:16

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> hvis jeg kommer til Kjøvvenhavnstrup har du hermed mit ord for at
> jeg
> kommer til Bjelkes Allle', en bajer ka' man vel altid drikke

Bus 5 eller 18 til Nørrebros Runddel. Herfra ad Jagtvej langs
Assistens Kirkegaard mod Frederiksberg og Bjelkes Alle er tredie vej
på højre hånd
Jeg er næsten altid hjemme, men ring gerne 35861000 først