Trailerkørekort
Fra : Henning Keseler

Dato : 19-03-06 12:24

Jeg var igår på glatførekursus i Hammerum hvor kørelæreren fortalte at der
var vedtaget en lovændring, der ville træde ikraft engang i år, gående på at
det blev ulovligt at køre med trailer/cv over 750 kg uden B-E kørekort, så
det blev ligesom på lastbiler. Kørelæreren havde det fra en eller anden
eu-forening han er medlem af.

Er der nogen der kan be eller afkræfte historien?

Mvh. Henning Keseler

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-03-06 12:38

"Henning Keseler" <heke@pildetteudmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eu-forening han er medlem af.

> Er der nogen der kan be eller afkræfte historien?

Den kommer frem en gang i mellem (tit!) og det er altid affødt af en
kørelærer. Prøv selv at finde ud af hvorfor!

Hvis og når det bliver indført, så kommer det kun til at betyde noget for
fremtidige kørekort.

Der er udarbejdet en info-note til folketinget om de nye EU-regler for
kørekort, heraf fremgår: "Dog gælder kørekort, der allerede er erhvervet, i
den gyldighedsperiode de er tildelt. Hvis kørekortet mistes, og derfor skal
genanskaffes, skal de nye regler om gyldighed gælde. Det betyder med andre
ord, at der vil blive tale om en gradvis udfasning af gamle kørekort og
dertil tilhørende regler."

Du kan læse om det her:
http://www.euo.dk/upload/application/pdf/5865e18a/20030621.pdf

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 19-03-06 14:05

Hej Henning

Det er som Per skriver ofte en del skriveri om dette omne , desuden kommer
der ofte dette eller lignende spørgsmål i denne NG .
Håber at du vil bære over med mig , men jeg kan kun anbefale dig at få taget
dette BE kort som formodentlig snart bliver lovkrav , p.g.a. EU
harmoniseringer......
Desuden skaffer vores Regering flere arbejdspladser ved at indføre denne
"lidt" tåbelige harmonisering.

Du skal samtig være klar over at i udlandet har de forskellige Politi
myndigheder inkl. betjente svært ved at fortolke de danske regler på dette
område. Så du undgår formodentlig en masse forklaren/bøder ved at have
kortet i Orden.

Jeg har selv BE kortet (kostede mig cirka 3500,-) , men frygter at man
senere skal både op i en teori prøve + køreprøve for at tage dette kort .
Så jeg opfordere dig til at få det overstået - inden reglerne bliver
"strammet"

Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-03-06 18:35

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Håber at du vil bære over med mig , men jeg kan kun anbefale dig at få
> taget dette BE kort som formodentlig snart bliver lovkrav , p.g.a. EU

Hvis du nu havde læst hvad jeg har skrevet ville du have fundet ud af at det
_ikke_ er nødvendigt for gamle kørekort at tage B/E kørekort hvis man bruger
de regler der gælder i dag.

> Desuden skaffer vores Regering flere arbejdspladser ved at indføre denne
> "lidt" tåbelige harmonisering.

Og?

> [...]
> myndigheder inkl. betjente svært ved at fortolke de danske regler på dette
> område. Så du undgår formodentlig en masse forklaren/bøder ved at have

Jeg tror nærmere at det er Mette Våbengaards dårlige research på hendes
artikler i alt almindelighed og hendes mangel på samme i særdeleshed i den
artikel der omhandlede tysk politis "manglende" viden på området.

> [...]
> senere skal både op i en teori prøve + køreprøve for at tage dette kort .
> Så jeg opfordere dig til at få det overstået - inden reglerne bliver

Suk. De bliver altså ikke strammet for dem der har kørekort i dag. BASTA!

Hvor er du kørelærer henne subsidiært hvorfor taler du deres sag?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 20-03-06 20:00

Hej Per

Man fristes til at sige .......
Men jeg er ikke køre lærer ej heller har jeg nogle økonomiske interesser i
klemme med dette indlæg.
Jeg vil bare med mit indlæg sige at det måske kunne være en god ide at tage
Trailer kortet inden reglerne måske? bliver strammet - (De bliver i
hvertfald ikke slækket)

Så Per - hiv Citronen ud af munden.......

Hilsen en glad Campist .........

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-03-06 08:25

> [...]
> Jeg vil bare med mit indlæg sige at det måske kunne være en god ide at
> tage Trailer kortet inden reglerne måske? bliver strammet - (De bliver i

Du har tydeligvis slet ikke læst de henvisninger jeg har givet dig. Når der
nu står at det kun gælder for fremtidige kørekort - hvor er det så lige det
går galt for dig?

EOD

--
Per, Esbjerg