En artikel fra tante berlingeren man kun k~
Fra : Allan Riise

Dato : 19-03-06 09:44

Nu har udlandet også fået øjnene op for hvordan den Danske regering har
opnået den magt den har, nemlig ved at samarbejde med et fremmedfjendsk og
nationalistisk parti, hvilket har givet klare udslag i vores politik, inden
som udenrigspolitisk.

Nu mangler vi så bare at "ordentlige" humanistiske Danskere også for øjnene
op for, havd det er de er med til at støtte ved at stemme på Venstre eller
de Konservative.

"Danmark får en kold skulder af vennerne

Af Ole Bang Nielsen
Med krisen om Muhammed-tegningerne har de udenlandske medier for alvor fået
øje på de seneste års ophidsede debat om udlændingepolitik i Danmark og
Dansk Folkepartis stigende indflydelse. Regeringen forsøger derfor at
nedtone alt, hvad der smager af en dansk »kulturkrig« med islam, som vores
allierede i Europa og USA ikke vil støtte.

I udlandet har man gennemskuet Danmark. Eller man mener i hvert fald at
vide, hvem der bestemmer i dansk politik.

»Efter næste valg bliver det svært at holde partiet uden for en regering,«
lyder det bekymret fra det ansete britiske økonomiske ugeblad The Economist
om fremgangen i meningsmålingerne til Dansk Folkeparti. »Lyden af
civilisationernes sammenstød har givet denne fremmedfjendske bevægelse
ekstra vind i sejlene.«
Og den samme konklusion når så forskellige tyske aviser som det liberale Die
Zeit og den ærkekonservative Frankfurter Allgemeine frem til: Krisen om
Muhammed-tegningerne har afsløret, at »fremmedfjendtlige paroler har fået et
spillerum i Danmark som i næppe noget andet land i Europa«, som Die Zeit
udtrykker det. Mens Franfurter-avisen konkluderer, at »uden Dansk Folkeparti
kan statsminister Anders Fogh Rasmussen ikke regere«.

Udenlandsk presse har sat lup på Danmark i de seneste uger i forbindelse med
Muhammed-tegningerne. Og det er ikke noget glansbillede, der tegnes.

Den amerikanske TV-station CBS brugte sit journalistiske flagskab »60
Minutes« til at fremstille Danmark som et lille selvglad, racistisk og
nationalistisk land, og udsendelsens erfarne redaktør Bob Simon sagde senere
i et interview, at det stod lysende klart for ham, hvorfor
Muhammed-tegningerne var blevet bragt netop i Danmark. »Efter min mening var
det ikke noget tilfælde. Danskerne anser sig selv for oplyste og moralske,
men de er helt ude af trit med deres muslimske landsmænd.«

Flere udenlandske aviser har også undret sig over, at man i København stadig
strides om bygningen af en større central moské, selv om det er mere end en
generation siden, at de første muslimske indvandrere begyndte at komme for
alvor. Og avisen International Herald Tribune kommenterede syrligt, at »et
land som bryster sig af at have den største udviklingshjælp pr. indbygger
netop har indført lovgivning, der gør det stort set umuligt for torturofre
at opnå dansk statsborgerskab.«

Og sådan er det gået i slag i slag.

»Fæstningen Danmark«

Meget af den udenlandske kritik vil af danskere blive opfattet som
uretfærdig, men det er næsten det samme billede, som er blevet tegnet i hele
den udenlandske mediedækning af Danmark de sidste uger. Væk er det gamle
billede af Danmark som det lille, liberale og internationalt berømmede
velfærdssamfund. I stedet er det »fæstningen Danmark«, som Die Zeit skriver,
der nu er den internationale overskrift.

I resten af Europa og i USA har man for alvor fået øjnene op for, at den
danske politiske debat om indvandrere og islam bliver ført i en tone, som
ikke ville blive tolereret i de fleste andre lande. Det mest brugte citat
fra en dansk politiker i de seneste uger har været udtalelsen fra Jesper
Langballe fra Dansk Folkeparti, som fra Folketingets talerstol 31. maj 2002
erklærede, at islam skal bekæmpes på linje med nazismen og kommunismen: »Der
er tale om at bekæmpe en religion, som er en pest over Europa«. En sætning
som ville have kostet en tysk, en britisk eller en amerikansk politiker sin
karriere, hvis vedkommende havde sagt det i sit parlament.

I det lange løb kan krisen om Muhammed-tegningerne således udvikle sig til
at blive meget skadelig for Danmarks interesser og anseelse hos vore normale
allierede i USA og Europa. Det vil igen blive en større belastning end det
forværrede forhold til den muslimske verden, hvor Danmarks økonomiske og
politiske interesser er mere overskuelige.

En udvikling, som forhenværende udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen (V)
allerede tidligt under krisen advarede om. »Blandt vores allierede er der
ingen forståelse for de tegninger, der har udløst konflikten,« sagde han til
DR i februar. »Der er blevet smidt nogle sten, som vil give problemer for
danske interesser i mange år fremover.«

Det er en analyse af situationen som bakkes op af en række udenlandske
diplomater i Bruxelles, som Berlingske Tidende har talt med.

En højtstående og erfaren diplomat fra et af de større medlemslande advarer
Danmark mod at misfortolke den støtte og de solidaritetserklæringer, som EU
har udsendt i de seneste uger.

»Bortset fra Holland og måske et par af de nye medlemslande er der ingen
helhjertet opbakning til Danmark i denne sag,« siger diplomaten.

En kold douche

Hver af erklæringerne udsendt fra EU om krisen om tegningerne har været
genstand for timelange forhandlinger blandt højtstående diplomater i
EU-kredsen, og selv om der var fuld enighed om at fordømme angrebene på de
danske diplomatiske repræsentationer i Mellemøsten, blev der trukket den
anden vej, når det gjaldt enhver antydning af opbakning til selve
tegningerne eller den danske regerings håndtering af sagen.

Tværtimod er der stor irritation over, at den er dukket op netop nu, hvor
Europa står med store problemer, der skal løses i forhold til den muslimske
verden, og EUs udenrigspolitiske chef Javier Solana måtte på en rundrejse i
Mellemøsten forsikre om, at EU på ingen måde delte de stærkt anti-muslimske
udtalelser, der er kommet fra danske politikere.

»Omfanget af den arabiske vrede over Danmark var større, end vi havde
forventet,« siger en deltager på rejsen.

For det danske diplomati har det været en kold douche at opleve, at netop
USA og Storbritannien - der normalt regnes for Danmarks vigtigste
allierede - har haft mest travlt med at lægge afstand til
Muhammed-tegningerne og Danmark. Britiske repræsentanter har i EU hele tiden
ført en politik om, at man må vise større imødekommenhed over for de
muslimske landes protester mod tegningerne.

En centralt placeret kilde i den danske statsadministration siger, at det
har været noget af en »åbenbaring« for mange ministre i regeringen, at der
fra britisk og amerikansk side har været så kold luft over for Danmark,
hvilket blandt andre statsminister Anders Fogh Rasmussen og udenrigsminister
Per Stig Møller har oplevet i samtaler med udenlandske toppolitikere.
Budskabet fra lande som USA, Storbritannien, Tyskland og Frankrig har været,
at de lægger vægt på deres forhold til den muslimske verden, og at Danmark
for sin egen skyld gør klogt i at dæmpe retorikken.

Danmark under opsyn

Regeringen var da også hurtig til at slå ind på en kurs, hvor den
fremstillede Danmark som et tilfældigt offer for et opgør internt mellem
fundamentalister og moderate kræfter i den muslimske verden, der blot var
udløst af Muhammed-tegningerne. Men samtidig lagde regeringen også afstand
til ethvert forsøg på at puste til en »krig mellem kulturerne« og til de
fortsat voldsomme anti-islamiske udfald fra DF.

I et interview med det tyske nyhedsmagasin Der Spiegel 12. februar anslog
statsministeren denne kurs: »Vi danskere føler os som medvirkende i den
forkerte film. Det er svært at begribe, hvad der foregår i øjeblikket på
grund af de 12 karikatur-tegninger. Men jeg betragter det ikke som en kamp
mellem kulturerne. Tværtimod må vi finde tilbage til dialog og gensidig
forståelse,« sagde Anders Fogh Rasmussen, der mente, at man i udlandet har
reageret forkert og misforstået den danske debat om islam og
udlændingepolitik.

Ifølge en udenlandsk topdiplomat gør den danske regering også klogt i at
fortsætte denne kurs med at lægge afstand til de »rabiate røster«, som han
kalder dem, i dansk politik, der har travlt med at fremprovokere spændinger
i forhold til den muslimske verden.

»Hvis det ikke lykkes, så vil den danske regerings repræsentanter opleve, at
det bliver en ensom fornemmelse at møde op i den europæiske kreds,« siger
han med henvisning til, at Danmarks konflikt med den muslimske verden vil
løbe videre i årevis, og at Danmark kan få brug for mere EU-støtte, end hvad
der allerede er givet.

I forvejen må Danmark indstille sig på at holde lav profil i EU-samarbejdet
på andre spørgsmål, mener den erfarne diplomat, fordi de andre lande fra nu
af vil holde nøje øje med de danske synspunkter og vurdere dem set i lyset
af Muhammed-krisen. Udlandet har for alvor fået øje på den indædte politiske
debat i Danmark om udlændingespørgsmål, og man tror ikke længere på
danskernes blå øjne og deres fremstillinger af landet som et åbent og
tolerant samfund.

»Legoland ist abgebrannt,« som det tyske nyhedsmagasin Spiegel konkluderede.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-03-06 10:21

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Fordi at nogle danskere og en masse andre lande ikke har noget imod at
danmark bliver presset af muslimske lande til at modtage islam med åbne arme
og indføre islamiske tilstande, er der jo danskere der er modstander af at
forbyde eks. dansk mad i folkeskolen !!!

Er man racist på grund af det ?

Svend

Fra : Allan Riise

Dato : 19-03-06 11:03

Svend Poulsen wrote:
> [...]
> åbne arme og indføre islamiske tilstande, er der jo danskere der er
> modstander af at forbyde eks. dansk mad i folkeskolen !!!

Er vi blevet presset af Muslimske lande inden tegningerne, for hvad er det
artiklen omhandler.

Er det Danmark's generelle holdning til Islam og de i danmark boende
Muslimer (kendetegnet ved regeringen og D.F.) eller er det Danmark efter
tegningerne.

> Er man racist på grund af det ?

Tja, hvis du mener at det er det der står, så forstår jeg bedre hvordan du
ser realpolitisk på livet i Danmark.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-03-06 13:47

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Nej da Allan, fordi at du ikke har noget imod at folkeskolen og Danmark
bliver islameret, hvor det er islamiske regler der skal gælde i det
offentlige rum efter din mening, så er det ikke ensbetydende med at alle
danskere hopper på den, at man så bliver dømt racist af mange muslimer og
danskere er jeg da sådan set blevet temmelig kold over for efterhånden.

Svend

Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-03-06 14:03

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> danskere hopper på den, at man så bliver dømt racist af mange muslimer og
> danskere er jeg da sådan set blevet temmelig kold over for efterhånden.

Glemte lige at tilføje, at vi har fået den åbne debat i danmark i forhold
til mange andre lande, hvor der ties eller benægtes som i mange andre lande,
synes jeg, det er noget unikt i danmark, at ja, vi har den debat som vi har
idag i Danmark.

Svend

Fra : @

Dato : 19-03-06 14:57

On Sun, 19 Mar 2006 14:03:09 +0100, "Svend Poulsen"
<svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> [...]
>synes jeg, det er noget unikt i danmark, at ja, vi har den debat som vi har

nazister, facister, socialister, koranfacister og hvad der ellers
findes af "rettroende" dogmatikere hader netop en åben debat som
pesten, fordi det så ikke længere er dem muligt at skjule sandheden om
deres hule dogmer, og falske troslære

de hader sandhedens klare lys, fordi de har ingen lødige argumenter,
det eneste de kan hæve sig til er at gentage deres dogmer og mantraer,
og ellers forsøge at hæfte nedsættende betegnelser på dem de ikke er
enige med,

hvis man er racist fordi man ikke kan lide at andre forsøger at
underkue en, så er jeg faktisk stolt af at være racist,

hvis man er fremmedhader fordi man giver udtryk for at man ikke bryder
sig om at have muhammedanske verdensforbrydere til naboer, og er klar
til at bekæmpe dem om nødvendigt, så er jeg faktisk stolt af at være
fremmedhader

nu mangler jeg bare en forklaring på hvorfor Allan Riise er en så
indædt hader af ordentlige mennesker, der ikke myrder filminstruktører
eller truer med drab og bomber

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-03-06 17:56

@ skrev:

> [...]
> det eneste de kan hæve sig til er at gentage deres dogmer og mantraer,
> og ellers forsøge at hæfte nedsættende betegnelser på dem de ikke er

For Søren da - hvor er det smukt skrevet!

> hvis man er racist fordi man ikke kan lide at andre forsøger at
> underkue en, så er jeg faktisk stolt af at være racist,

Ditto.

Fra : Sten Schou

Dato : 19-03-06 12:19

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

<Cut,Elly>

Nu drejer udlandet sig ikke kun om politikere, der bevæger sig rundt på de
bonede gulve, langt fra den daglige virkelighed, eller verdensfjerne
redaktører a lá Seidenfaden, hvis lige ganske givet også findes i udlandet.
Jeg har før sagt det, og gentager det gerne igen. Jeg arbejder til daglig på
en international arbejdsplads, i et internationalt miljø, hvor der er
nordmænd, svenskere,briter,amerikanere, af og til tyskere,franskmænd og
kroater, og ingen, og jeg gentager ingen,er det mindste i tvivl om, hvor
deres sympati ligger, når talen kommer om Danmark, og de famøse tegninger,
som blev bragt i JP.
Når talen kommer på den massive tilstrømning, der de sidste 20 år er tilgået
Europa fra Mellemøsten, er der heller ingen tvivl. Dog skal du være klar
over, at i UK er det lige så forbudt at omtale dette, som det er i Sverige,
og jeg kan da gentage Bert Henderson fra Rosehearty som sagde:"Enoch Powell
was right", og de fanatiske Rangers tilhængere fra Glasgow kan også se, at
det er ret åndsvagt at toppes med katolikkerne. Som Tommy fra Greenock
sagde, så skulle de hellere stå sammen mod denne tilstrømning.
For en måneds tid siden var der turistmesse i Tyskland, og den danske stand
blev oversvømmet med besøgende tyskere, som var meget interesserede i at
høre mere om Danmark, og sikkert også ville tilbringe ferien der, da de var
stolte over, at Danmark stod fast, det hele blev vist i nyhederne i TV2.
Heldigvis er det ikke aviserne, der køber de danske varer, og ene og alene
bestemmer, hvordan udlandet skal se på Danmark. Forargede redaktører er
forlængst gennemskuet, se blot på stakkels Seidenfaden, der efterhånden kun
har de mest hardcore tilhængere tilbage. Med internettet flyder
informationerne frit, så nyhederne kan altid vægtes. Således også DR's
informationer den 1. marts i 12 radioavisen, gående ud på, at Flemming Rose
svigerfar var tidligere KGB general, og stod bag afskaffelsen af mange
dessidenter, som det hed i arbejds-og bonderepublikkerne derovre. En klage
til DR fra Rose russiske kone blev,naturligvis, straks afvist fra DR's side,
de havde det nemlig fra deres muslimske venner i Tjetjenien, så det kunne
der ikke stilles spørgsmålstegn ved. Berigtigelsen måtte man så desværre
komme med i gårsdagens 12-radioavis, efter at DR's generalsekretær,Kenneth
Plummer, havde grebet ind overfor de misinformationer, som også strømmer fra
DR.
Hvad amerikanerne angår, kan du f.eks. søge på denne side, www.cafepress.com
og så i søgefeltet skrive muhammed, eller denmark. Hvad der kommer op der,
er åbenbart forbigået CBS, eller også er det fordi, det ikke passer ind i
deres,eller dit, verdensbillede.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 19-03-06 12:35

Sten Schou wrote:
> [...]
> Hvad der kommer op der, er åbenbart forbigået CBS, eller også er det
> fordi, det ikke passer ind i deres,eller dit, verdensbillede.

Hvad du ved fra din arb. plads kan vel dårligt bruges til at generellisere
verdensopinionen med, da de jo har aktier investeret i Danmark ig Danmarks
interesser, eller på anden måde har et ansvar over for danmark.

At mange, oversvømmet tror jeg dit udsagn var, har besøgt den DAnske stand
ved en turistmesse, det er da godt nok, men det kan man ikke tilegne hverken
tegningerne, eller vores behandling af Muslimer.

Ang. Cafepress, så vil jeg bare sige at enhver kapitalist jo søger at
maksimere indtjening, og *ikke* tager hensyn til hverken Moral eller Etik.

Fra : Sten Schou

Dato : 19-03-06 14:55

> [...]

> verdensopinionen med, da de jo har aktier investeret i Danmark ig Danmarks
> interesser, eller på anden måde har et ansvar over for danmark.

Det er heller ikke verdensopinionen der taler dårligt om Danmark, derimod er
der tale om et mindre antal chefredaktører. Vores allesammen Thøger
Seidenfaden har nu i flere år kæmpet for at få danskerne til at få et
dårligt billede af deres eget land, det kan heller ikke siges at være
lykkedes, tværtimod.

> At mange, oversvømmet tror jeg dit udsagn var, har besøgt den DAnske stand
> ved en turistmesse, det er da godt nok, men det kan man ikke tilegne
> hverken tegningerne, eller vores behandling af Muslimer.

Jo, hvis du havde hørt kommentarerne fra nogle af de interviewede.

> Ang. Cafepress, så vil jeg bare sige at enhver kapitalist jo søger at
> maksimere indtjening, og *ikke* tager hensyn til hverken Moral eller Etik.

Korrekt, men denne "kapitalist" henvender sig til menigmand, og det er først
og fremmest menigmand der køber produkterne, herunder også de produkter, som
danske firmaer fremstiller. At visse chefredaktører vil boykotte danske
produkter og så nogle af politikerne på de bonede gulve, når menigmand ikke
vil, kan dårligt læses af statistikkerne.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 19-03-06 16:04

Sten Schou wrote:
> [...]
> vil boykotte danske produkter og så nogle af politikerne på de bonede
> gulve, når menigmand ikke vil, kan dårligt læses af statistikkerne.

Og en hel del af disse varer forholdeer sig jo imod tegningerne, så det...

Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-03-06 16:25

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Ja, de varer der produceres af virksomheder der er sure over at de ikke kan
få danskerne og den danske regering til at klappe hælene sammen og bukke for
imamer og muslimske landes krav om at sige undskyld for at vise dem at der
er muslimer der bruger islam til at bombe WTC, undergrundsbanen i London og
tog i Spanien, for islam er jo en fredelig religion, for at de kan beholde
deres eksport og boykot af Israel, som muslimske lande forlanger og gerne
vil have fjernet Israel og alle jøder fra jordens overflade.

Svend

Fra : Sten Schou

Dato : 19-03-06 18:22

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og en hel del af disse varer forholdeer sig jo imod tegningerne, så det...

Og her tænker du på Allah?...nej, jeg mener Arla, samt Grundfos?...der er
mange firmaer i dette land, Allan, og de har sikkert alle en mening om
tegningerne, men har klogeligt valgt at holde lav profil, som bl.a. Q8, ejet
af Kuwait Petroleum også har. Forøvrigt har aktiemarkedet, hvis du ellers
følger med i det, heller ingen skade lidt.
Cafeexpress ville sikkert heller ikke sælge de produkter du ganske givet
ikke bryder dig om, hvis der ikke var et kundegrundlag, det er jo, som du
selv siger, et kapitalistick, og ikke et socialistisk, foretagende.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 19-03-06 18:33

Sten Schou wrote:
> [...]
> givet ikke bryder dig om, hvis der ikke var et kundegrundlag, det er
> jo, som du selv siger, et kapitalistick, og ikke et socialistisk,

Det er varer fra Caféexpress der forholder sig mod tegningerne.

Fra : Gregers H

Dato : 19-03-06 20:20

On Sun, 19 Mar 2006 14:55:20 +0100, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

> [...]
>Seidenfaden har nu i flere år kæmpet for at få danskerne til at få et
>dårligt billede af deres eget land, det kan heller ikke siges at være

Der bliver stadig lavet støtte demoer for Danmark i Nord Amerika
http://thespiritofman.blogspot.com/2006/03/rally-in-toronto-for-denmark-1.html
http://backyardconservative.blogspot.com/

GregersH

Fra : Egon Stich

Dato : 19-03-06 16:56

> [...]
hverken
> tegningerne, eller vores behandling af Muslimer.

Vores behandling af muhammedanere fejler ikke noget som helst.
Bor de ikke i fred her i landet?
Er der nogen af dem, der er boligløse?
Eller sulter?
Nej - vel?
At vi er mange, der anser dem for hedninger, har vi ikke alene lov, men
pligt til.
Og det må de sandelig finde sig i..!!

Og hvad vi taler om i Danmark, kan under ingen som helst omstændigheder rage
tilbagestående diktaturstater..!!

Alle de "fine folk", der skriger op, gør det jo alene af økonomiske hensyn.
De kalder sig selv "oplyst elite", men i mine øjne er de værnemagere.

Egon

Fra : Martin K

Dato : 19-03-06 18:18

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message

> [...]
> deres sympati ligger, når talen kommer om Danmark, og de famøse tegninger,

Det samme her. Og det er heller ikke gået ud over eksporten, tvært imod. I
den sidste måneds tid har vi som aldrig før modtaget henvendelser fra
udenlandske firmaer, der ønsker at blive kunder i butikken. Dog ikke fra
Mellemøsten.

--
Martin K

Fra : @

Dato : 19-03-06 14:16

On Sun, 19 Mar 2006 09:43:58 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>nationalistisk parti, hvilket har givet klare udslag i vores politik, inden

hyle hyle hyle hyle kan du ikke andet?

>Nu mangler vi så bare at "ordentlige" humanistiske Danskere også for øjnene
>op for, havd det er de er med til at støtte ved at stemme på Venstre eller
>de Konservative.

dem som i sin tid var gode venner med diktatorer i snart sagt enhver
afkrog af verden

> [...]
>nedtone alt, hvad der smager af en dansk »kulturkrig« med islam, som vores
>allierede i Europa og USA ikke vil støtte.

at socialister er sat udenfor indflydelse er kun godt, historien har
vist at det eneste socialister kan er at køre økonomien nedenom og
hjem, samt få ansat en masse "kammerater" uden hverken viden eller
erfaring i stillinger de ikke magter

>I udlandet har man gennemskuet Danmark. Eller man mener i hvert fald at
>vide, hvem der bestemmer i dansk politik.

har de først opdaget det nu, vi har da haft det samme regeringsflertal
i årevis

> [...]
>om fremgangen i meningsmålingerne til Dansk Folkeparti. »Lyden af
>civilisationernes sammenstød har givet denne fremmedfjendske bevægelse

hvilke civilisationer?

der er da kun en

> [...]
>Muhammed-tegningerne har afsløret, at »fremmedfjendtlige paroler har fået et
>spillerum i Danmark som i næppe noget andet land i Europa«,

og hvad er der så pludselig galt i fremmedfjendlige paroler, når det
gang på gang har vist sig at de fremmede virkelig _ER_ fjender

>Muhammed-tegningerne var blevet bragt netop i Danmark. »Efter min mening var
>det ikke noget tilfælde. Danskerne anser sig selv for oplyste og moralske,
>men de er helt ude af trit med deres muslimske landsmænd.«

lodret forkert,

det er muhammedanerne der er ude af trit,
muhammedanere egner sig simpelthen ikke til at gå løs mellem
ordentlige folk

> [...]
>generation siden, at de første muslimske indvandrere begyndte at komme for

der er da ingen som forhindrer muhammedanerne i at bygge en moske,
bortset fra muhammedanernes interne stridigheder

>Og sådan er det gået i slag i slag.

ja løgn efter løgn fordrejning efter enøjet propaganda,

Danmark er et frit land, ingen er tvunget til hverken at rejse hertil
eller blive her,

>I resten af Europa og i USA har man for alvor fået øjnene op for, at den
>danske politiske debat om indvandrere og islam bliver ført i en tone, som
>ikke ville blive tolereret i de fleste andre lande.

tone mig her og tone mig der,

sandheden kender ikke til tonearter,
og der er blot sket det at en stor mængde danskere har fundet ud af,
at en meget betydelig del af muhammedanske forbrydere som vi har
lukket ind i landet ikke under nogen omstændigheder ønsker at
integrere sig i det danske samfund,
selv 2. generation af disse muhammedanske forbrydere taler så dårligt
dansk at de nærmest er ubrugelige på arbejdsmarkedet

> [...]
>erklærede, at islam skal bekæmpes på linje med nazismen og kommunismen: »Der
>er tale om at bekæmpe en religion, som er en pest over Europa«.

ja, hvad er der nu galt i at manden påpeger sandheden

prøv at skyde på budskabet i stedet for på budbringeren

>En sætning
>som ville have kostet en tysk, en britisk eller en amerikansk politiker sin
>karriere, hvis vedkommende havde sagt det i sit parlament.

at man ikke må sige sandheden i andre landes parlamenter er deres
problem

>Tværtimod er der stor irritation over, at den er dukket op netop nu, hvor
>Europa står med store problemer, der skal løses i forhold til den muslimske
>verden,

problemet er muhammedanerne, ikke andet, jo før resten af verden får
øjnene op for hvad de er for nogen forbydere desto bedre,

>»Omfanget af den arabiske vrede over Danmark var større, end vi havde
>forventet,« siger en deltager på rejsen.

arabere er en bande dobbetmoralske hyklere, hvis man vil se racisme og
fremmedhad skal man bare åbne arabiske aviser

> [...]
>kalder dem, i dansk politik, der har travlt med at fremprovokere spændinger

ja uhada, disse muhammedanske forbrydere har jo for vane at myrde og
bombe bygninger, tog og undergrundstog, så dem skal man tale pænt til

> [...]
>debat i Danmark om udlændingespørgsmål, og man tror ikke længere på
>danskernes blå øjne og deres fremstillinger af landet som et åbent og

Danmark er ikke så tolerant som det har været, det er også blevet mere
racistisk ---

på grund af at vi efterhånden er oppe på at have over 300.000
racistiske intollerante muhammedanske forbrydere i landet,

kunne vi bare slippe af med dem, ville Danmarks omdømme hurtigt
genoprettes

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-03-06 14:54

Allan Riise skrev:

> [...]
> nationalistisk parti, hvilket har givet klare udslag i vores politik, inden

Ja, socialdhimmiernes og de radigales udsalg er blevet bremset en kende,
og det er jo godt. Det kan selvfølgelig blive meget bedre; men det tager
jo tid at få vendt skuden fra den selvmordskurs, der blev anlagt før
Fogh.

> Nu mangler vi så bare at "ordentlige" humanistiske Danskere også for øjnene
> op for, havd det er de er med til at støtte ved at stemme på Venstre eller
> de Konservative.

Det er det sker hele tiden. Jo mere folk lærer om den politik, der
føres, desto flere stemmer på regeringen/DF. Vi mangler ganske rigtigt
at endnu flere får øjnene op, så der kan komme mere tempo på
genopretningen af vort land; men det skal nok komme.

Fra : Kim2000

Dato : 19-03-06 18:03

> [...]
> øjnene op for, havd det er de er med til at støtte ved at stemme på
> Venstre eller de Konservative.
>
> "Danmark får en kold skulder af vennerne

Jeg synes nu det er meget meget enkelt at være uenig....

> [...]
> Folkeparti. »Lyden af civilisationernes sammenstød har givet denne
> fremmedfjendske bevægelse ekstra vind i sejlene.«

Det er virkelig ikke udlandets problem hvem de danske vælgere stemmer til
magten. Det er kun EU´s ledere der stiller sig på skulderne af en vis Hr.
Hitler, da denne udtalte at man ikke kunne have enhver idiot til at sidde i
rigsalen. For dem der har glemt det så var det EU der ville forsøgte at
underkende den østriske befolkning, da de ikke kunne lide vælgernes dom. At
vi så i Danmark slet ikke har nogle rabiate partier er så en helt anden
snak, men selv hvis vi havde er det fortsat ikke EU eller FN´s opgave at
bedømme om vælgerne nu har valgt rigtigt.

> [...]
> Die Zeit udtrykker det. Mens Franfurter-avisen konkluderer, at »uden Dansk
> Folkeparti kan statsminister Anders Fogh Rasmussen ikke regere«.

Det er sørme godt man stift holder blikket rettet mod Danmark, så man ikke
ser verdens 156 andre lande.

> [...]
> var det ikke noget tilfælde. Danskerne anser sig selv for oplyste og
> moralske, men de er helt ude af trit med deres muslimske landsmænd.«

Krisen har netop vist at vi ikke har muslimske landsmænd, vi har muslimer
der bor i landet, det er ikke det samme.

> [...]
> udviklingshjælp pr. indbygger netop har indført lovgivning, der gør det
> stort set umuligt for torturofre at opnå dansk statsborgerskab.«

Og igen har de ikke fattet (og det har du sikkert heller ikke) at de gerne
må bygge en moske, de skal bare selv betale for den, og det er det de ikke
vil. Det er virkelig ikke statens opgave at bygge mosker. Og heldigvis er
det da sådan at indvandringsbølgen er stoppet, så ikke alle og enhver kan få
livsvarig bistandshjælp her i landet. Nu er vi endda blevet så "racistisk"
at indvandrene skal arbejde.....

> [...]
> uretfærdig, men det er næsten det samme billede, som er blevet tegnet i
> hele den udenlandske mediedækning af Danmark de sidste uger.

Og fordi alle siger det, gør det det ikke rigtigt.

>Væk er det gamle billede af Danmark som det lille, liberale og
>internationalt berømmede velfærdssamfund. I stedet er det »fæstningen
>Danmark«, som Die Zeit skriver, der nu er den internationale overskrift.

Mon ikke vi overlever hvad en tilfældig redaktør mener om Dannevang, har han
mon nogensinde været her?

> [...]
> Europa«. En sætning som ville have kostet en tysk, en britisk eller en
> amerikansk politiker sin karriere, hvis vedkommende havde sagt det i sit

Morsomt nok har man da vist glemt at Bush kaldte krigen i Irak for et
korstog, og man har lykkeligt glemt USA politisk bakker os op, EU turde jo
ikke før USA sagde god for det.

> [...]
> end det forværrede forhold til den muslimske verden, hvor Danmarks
> økonomiske og politiske interesser er mere overskuelige.

Netop, det kunne ikke rage vesten - eller burde rage vesten - hvad en flok
landsbytosser med en ged løber rundt og siger.

> [...]
> til DR i februar. »Der er blevet smidt nogle sten, som vil give problemer
> for danske interesser i mange år fremover.«

Udover at Uffe direkte taler usandt - så er Uffe særdeles forhenværende og
er helt og aldeles uinteressant.

> Det er en analyse af situationen som bakkes op af en række udenlandske
> diplomater i Bruxelles, som Berlingske Tidende har talt med.

Nåh, en person i et kontor har sagt noget.....

> [...]
>
> »Bortset fra Holland og måske et par af de nye medlemslande er der ingen
> helhjertet opbakning til Danmark i denne sag,« siger diplomaten.

Altså igen et anonymt citat til lejligheden, det kan man da ikke tage
seriøst.

> [...]
> anden vej, når det gjaldt enhver antydning af opbakning til selve
> tegningerne eller den danske regerings håndtering af sagen.

Altså en omformulering af at EU er nogle skvat der ikke tør bakke op om
ytringsfriheden og et lille land. Champerlain havde ligeledes en "klog"
sætning, da han ofrede Tjekkoslowakiet til Tyskland.

> [...]
> rundrejse i Mellemøsten forsikre om, at EU på ingen måde delte de stærkt
> anti-muslimske udtalelser, der er kommet fra danske politikere.

Ja, det er da også for dårligt at vi har pressefrihed i Danmark. Det er bare
endnu værre at Solana ikke fatter det.

> »Omfanget af den arabiske vrede over Danmark var større, end vi havde
> forventet,« siger en deltager på rejsen.

En anonym udtalelse mere.

> [...]
> tiden ført en politik om, at man må vise større imødekommenhed over for de
> muslimske landes protester mod tegningerne.

Nå! Det var da ellers USA der bankede Egypten på plads.

> [...]
> verden, og at Danmark for sin egen skyld gør klogt i at dæmpe retorikken.

En anonym siger igen noget.....

> [...]
> til ethvert forsøg på at puste til en »krig mellem kulturerne« og til de
> fortsat voldsomme anti-islamiske udfald fra DF.

Hvilket jo også er sandt, altså bortset fra at DF ikke kom med anti-islamske
udfald.

> [...]
> forståelse,« sagde Anders Fogh Rasmussen, der mente, at man i udlandet har
> reageret forkert og misforstået den danske debat om islam og

Hvilket de har.....

> [...]
> kalder dem, i dansk politik, der har travlt med at fremprovokere
> spændinger i forhold til den muslimske verden.

En anonym mere.....

> [...]
> verden vil løbe videre i årevis, og at Danmark kan få brug for mere
> EU-støtte, end hvad der allerede er givet.

Siger den anonyme

> [...]
> landet som et åbent og tolerant samfund.
>
> »Legoland ist abgebrannt,« som det tyske nyhedsmagasin Spiegel

Tænk man overhovedet vil lægge spalteplads til en gut der benytter sig at så
mange udokumenterbare kilder, der alle passer til lejligheden. Dybt
useriøst.

Mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-03-06 18:42

> [...]

> det ikke noget tilfælde. Danskerne anser sig selv for oplyste og moralske,
> men de er helt ude af trit med deres muslimske landsmænd.«

Var det ikek også det show der viste sig at være så misvisende og
fejlinformerende at det kvalificerede som anti-Dansk propaganda?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 19-03-06 18:42

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
det sædvanlige dhimmi-snak

Kære Allan...du er et fossil fra fortidens socialistiske sumpe.......du og
dine meningsfæller er på retræte. Vi bider ikke på jeres tomgangssnak mere.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 19-03-06 19:10

Tak for den morsomme diskussion. Til lykke med de gode, og 'ad helvede'
med de åndsforvirrede.

Tips: AR kunne begynde med at sove ud på en søndag morgen (i stedet
for at sende ud den første meddeling allerede kl 9.43 - det betyder
han må være stået op omkring kl 6?), måske skulle det være den
første skridt på den lange vej til en bedring af hans tilstand.

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/