Ale
Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 21:31

Jeg er blevet ret vild med øl typen Ale. Men synes ikke jeg hvergang vil
ofre 20 kr på en Ale no. 16 eller lignende.

Er på jagt efter en billig men god ale.

Har læst at Vestfyen og Harboe laver nogle til ca 5 kr.:
Vestfyen Ale Genuine
Harboe Crown Ale

Hvor kan de købes og er de værd at drikke? Evt andre forslag?

Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 21:44

On Sat, 18 Mar 2006 21:30:44 +0100, Lars Mikkelsen wrote:

> [...]
> Vestfyen Ale Genuine
> Harboe Crown Ale
>
> Hvor kan de købes og er de værd at drikke? Evt andre forslag?

Vestfynes køber jeg regelmæssigt i Aldi. Den er ganske udmærket - ikke
mindst til prisen. Jeg tror det er Netto der har Harbo? (har-Harbo....
tø-hø

Det der med mærker skal man være lidt obs på. Når der står Willemoes på en
ale, koster den kassen, men den er og bliver brygget på vestfyen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 21:48

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> wrote in message
> [...]
> Vestfynes køber jeg regelmæssigt i Aldi. Den er ganske udmærket - ikke
> mindst til prisen. Jeg tror det er Netto der har Harbo? (har-Harbo....
Jeg må lige prøve at forbi den lokale aldi så. Og det er vidst rigtigt at
Netto har Harboe. Spørgsmålet er om de også har deres Ale.

> Det der med mærker skal man være lidt obs på. Når der står Willemoes på en
> ale, koster den kassen, men den er og bliver brygget på vestfyen
Sådan er det jo med mange ting ;)

Når man kan få 3 kasser god Ale for en hund i tyskland, så skal jeg sgu
derned :D

Mvh Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-06 22:05

"Lars Mikkelsen" <nospam> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet ret vild med øl typen Ale. Men synes ikke jeg hvergang
> vil ofre 20 kr på en Ale no. 16 eller lignende.
>
> Er på jagt efter en billig men god ale.

Aldis ale, der bliver brygget på Vestfyens, hvor de forresten også brygger
Ale no. 16 og Willemoes. Den koster 4,50 og jeg vil vædde på, du ikke kan
smage forskel på den billige og de to dyre, jeg har nævnt. Det påståes, at
der er forskel. Det tror jeg ikke på.

--
-Jens B.
I øvrigt mener jeg, Henrik Vestergaard Blunck er det levende bevis

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-03-06 01:56

Jens Bruun wrote:
> [...]
> smage forskel på den billige og de to dyre, jeg har nævnt. Det påståes, at

Jeg synes Ale no. 16 har en mere udtalt
karamelagtig smag end der er i Aldi's udgave..
Jeg må indrømme at det er ca. et års tid siden jeg sidst smagte no. 16,
så den kan da godt have ændret sig.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-03-06 02:00

> Jeg synes Ale no. 16 har en mere udtalt
> karamelagtig smag end der er i Aldi's udgave..
> Jeg må indrømme at det er ca. et års tid siden jeg sidst smagte no.
> 16, så den kan da godt have ændret sig.

Jeg har prøvet en blindsmagning, og _jeg_ kan ikke smage forskel.

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-03-06 02:36

"Lars Mikkelsen" <nospam> wrote:

> [...]
> Vestfyen Ale Genuine
> Harboe Crown Ale
>
> Hvor kan de købes og er de værd at drikke? Evt andre forslag?

Jeg har nu ellers købt ale no 16 til næsten ingen penge i flere
dagligvare butikker og øl salg i kbh området.

Personligt finder jeg ale no 16 langt bedre end både vestfyns egen,
wilboe og harboe om jeg synes alle har en skarp bitter eftesmag og alt
for lidt karamelsmag (denne er helt fantastisk i no 16) .

Fra : Peter Westh

Dato : 19-03-06 11:30

> [...]
> Vestfyen Ale Genuine
> Harboe Crown Ale
>
> Hvor kan de købes og er de værd at drikke? Evt andre forslag?

Jeg køber også Vestfyens Ale i Aldi. Og så køber jeg Ale no. 16 og resten af
refsvindinges fremragende udvalg i Spar købmanden i Frederiksværk, når jeg
er deroppe (i sommerhus). Det er af en eller anden grund meet billigere
deroppe, 7-8 kroner pr. flaske.

Jeg tror jeg har smagt Harboes ale een gang, og jeg kunne ikke lide den.

/P

Fra : Heikki

Dato : 19-03-06 15:31

"Lars Mikkelsen" <nospam> wrote:

> Jeg er blevet ret vild med øl typen Ale. [...]
> Evt andre forslag?

Just like with fine food - you can get pretty good results if you make your
own! And once you have learned the basics, you can make just the kind of
beer you like best! Ales are easier to make than lagers, as they can be
fermented in room temperature.

Lots of information on the net, for example at http://www.haandbryg.dk

- Heikki

Fra : Jens Soerensen

Dato : 19-03-06 17:13

Lars Mikkelsen wrote:
> [...]
> Vestfyen Ale Genuine
> Harboe Crown Ale
>
> Hvor kan de købes og er de værd at drikke? Evt andre forslag?

ISO har ofte tilbud på 24stk 33cl. Vestfyn øl af forskellige slags, og
da Vestfyn laver Ale no. 16 for Refsvindinge gælder tilbudet også for
denne øl.

Jeg mener at prisen ligger på 120-130 kr. for 24 stk. Hvilket må
betegnes som billigt.

Fra : Peder Olsen

Dato : 19-03-06 18:51

> [...]
> Vestfyen Ale Genuine
> Harboe Crown Ale
>
> Hvor kan de købes og er de værd at drikke? Evt andre forslag?

Hvis du kommer i nærheden af Refsvindinge Bryggeri, kan du købe Ale no. 16
der.
Den er forøvrigt langt bedre end Vestfyens til Aldi.
Selv om de begge er brygget på Vestfyen.

Vh
Peder Olsen.

Samler du på bryggerisouvenir, så se på:
http://www.olsen161.dk og
http://www.dkbeer.dk

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 20-03-06 11:40

Du kan snilt lave dig egen, det er såment ikke så svært
prøv at følge lidt med på www.haandbrygforum.dk
eller www.haandbryg.dk

Mvh.
Jens