Skuffende spam filter i Thunderbird (ca. 5~
Fra : Bruno

Dato : 17-03-06 17:10

På trods af at jeg har små 70.000 mails og træne* med, så slipper ca.
50% af spammails igennem. Er det gennerelt sådan, eller er det noget jeg
kan gøre?

Mvh

Bruno

*Jeg har prøvet og resette filteret og så markere alle de knap 70.000
mails igen, men det synes ikke og ændre noget.

Fra : per

Dato : 17-03-06 19:45

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
> På trods af at jeg har små 70.000 mails og træne* med, så slipper ca. 50%
> af spammails igennem. Er det gennerelt sådan, eller er det noget jeg kan
> gøre?

For mig lyder det som om du mangler nogle instillinger eller også får du
nogle meget atypiske mails.
Hos mig finder rammes der rigtigt i mindst 95% af tiden.

mvh per

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-03-06 21:37

per skrev:
> [...]
> nogle meget atypiske mails.
> Hos mig finder rammes der rigtigt i mindst 95% af tiden.

Mit filter ligger også over 95%
Du skal bruge 1-2 uger før den er helt oppe at køre.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Bruno

Dato : 21-03-06 22:48

Lars Raaby wrote:

> Mit filter ligger også over 95%
> Du skal bruge 1-2 uger før den er helt oppe at køre.

Mit filter synes nu og fungere fint igen. I stedet for og træne det med
de 70.000 spam mails, så har jeg blot trænet med hvad der er kommet ind
de sidste par dage og det er meget bedre. På en eller anden måde er de
mange mails åbenbart for meget, man skulle ellers netop forvente det
ville give øget præcision med mange mail.

Mvh

Bruno