Venstre, dem vded man hvor man har!!
Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 14:04

"Tørnæs vildleder igen Fogh om sin privatøkonomi
17. Marts 2006 kl. 03:44| fra Ritzaus Bureau

Juridiske eksperter og revisorer undrer sig over nye oplysninger, som
udviklingsminister Ulla Tørnæs (V) har afleveret om sin mands økonomiske
forhold.

Udviklingsminister Ulla Tørnæs (V) har på ny afgivet forkerte oplysninger
til statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) i det oplysningsskema om
ministrenes og deres ægtefæller eller samleveres økonomiske forhold, som
statsministeren har indført. Det skriver Nyhedsbrevet 3F, som kan afsløre,
at udviklingsministeren benytter mere end to år gamle tal, underdriver
selskabsværdien med tre millioner kroner og ikke oplyser om de reelle
ejerforhold i ægtefællen Jørgen L. Tørnæs selskab St. Skindbjerg Grise ApS.

- Skal det give nogen mening med registret, så bør tallene jo tage
udgangspunkt i de nyeste regnskaber fra selskaberne. Hvis oplysningerne fra
Ulla Tørnæs baserer sig på to et halvt år gamle tal, kan man jo ikke bruge
dem til noget som helst, siger professor i erhvervsret Søren Friis Hansen
fra Syddansk Universitet, SDU."

Typisk Venstre spin, der er kommet de oplysninger som Fogh har bedt om, men
ikke så man kan få et reelt indblik i Tørnæs familiens indviklede økonomiske
forhold.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-06 14:42

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> ikke så man kan få et reelt indblik i Tørnæs familiens indviklede økonomiske

Du tror da ikke at Fogh ønsker gamle tal? Ulla Tørnæs er blevet
degraderet før, hun kan blive det endnu.

Hvad med landbrugsordfører?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 15:48

"Per Rønne" wrote:

> Du tror da ikke at Fogh ønsker gamle tal? Ulla Tørnæs er blevet
> degraderet før, hun kan blive det endnu.

Jeg begiver mig ikke af med at tro, men undrer mig over at Fogh ikker har
gjort/sagt noget, men det kommer nok nu, hvor det er blevet off. gjort i
medierne.

> Hvad med landbrugsordfører?

He, næppe.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-06 18:51

> Jeg begiver mig ikke af med at tro, men undrer mig over at Fogh ikker har
> gjort/sagt noget, men det kommer nok nu, hvor det er blevet off. gjort i
> medierne.

Du tror da ikke at Fogh selv sidder og kontrollerer sådanne ting?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 19:10

"Per Rønne" wrote:

> Du tror da ikke at Fogh selv sidder og kontrollerer sådanne ting?

Jeg tror på at han får tilbagemelding, da det jo er hans værk!

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-06 20:22

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Jeg tror på at han får tilbagemelding, da det jo er hans værk!

Og det får han så nu.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 20:35

"Per Rønne" wrote:

> Og det får han så nu.

Man må gå udfra, at når de personer hun skal anmelde tallene til, ser at der
er "fikumdik" så går til deres chef, som så må gå til rette med Tørnæs,
eller bede Statsministeren om det, ellers er der jo ingen mening i reglen.

Fra : Jesper

Dato : 17-03-06 15:18

> [...]

> ikke så man kan få et reelt indblik i Tørnæs familiens indviklede økonomiske

Det er altsammen noget regnskabsteknisk fidelihut og jeg kan godt
forstå, hvis Ulla Tørnæs bruger forsigtighedsprincippet i vurderingen,
der er intet i vejen med et konservativt estimat.
Iøvrigt er det noget vås, at hun ikke har oplyst ejerforholdet af St.
Skindbjerg Grise ApS, men jeg synes det er urimeligt at hun skal udrede,
hvilke selskaber dette selskab måtte eje, så kommer vi ud i
urimeligheder hvis hun skal redegøre i 2. 3. og x. led hvad selskaberne
måtte eje eller have interesser i.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 15:50

Jesper wrote:

> [...]
> urimeligheder hvis hun skal redegøre i 2. 3. og x. led hvad
> selskaberne måtte eje eller have interesser i.

Selvfølgelig skal de rigtige tal (nyeste) fremlægges, eller villde du købe
aktier på 2-3 år gamle regnskaber.

Alt skal da lægges frem, ellers er der jo ingen mening i off. heds reglerne.