Sladder - det må muslimerne da kende
Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-06 10:22

Sladder - det må muslimerne da kende

Hvorfor tage på vej over at en afdød-religionsstifter eller herboende
volds-dømte bliver rakket ned. Der er da intet samfund, hvor man ikke
tørre skyld og lort af på dem der ikke er tilstede?

Ord kan irritere og tolkes subjektivt, lev med det, afkriminaliser.

" Der er kun en ting der er værre end at blive sladret om - det
er, ikke at blive det. Oscar Wilde

" Diskussion af fælles venners særheder og svagheder forsøder
og styrker i høj grad venskab. William Hazlitt

" He that has a great nose thinks everybody is speaking of it.
Thomas Fuller 1618 - 1661

" If all men knew what others say of them, there would not be
four friends in the world. Blaise Pascal

" Ingen bidrager i den grad til underholding ved et selskab som
dem, der slet ikke er der. Audrey Hepburn

" Jer er sprudlende, du er usædvanlig talende, han er fuld, Jeg
er berettiget oprørt, du bekymrer dig, han gør et problem ud af
ingenting. Jeg er epikuræisk gastronomisk livsnyder, du er rigelig
madglad gourmand, han står med begge ben i truget.

Kvindens tunge er hendes sværd - og hun passer godt på, at
det ikke ruster. Kinesisk ordsprog

Kys aldrig en grim kvinde. Hun fortæller det vidt og bredt.
Jødisk prdsprog

Sladder er indtagende. Historie er overvejende sladder. Men
skandale er sladder gjort kedesommelig af moral. Oscar Wilde

Sladderen har sin samfundsmæssige værdi. Bendt Rothe

Tal hellere hen over hovedet på folk end bag deres ryg.
Adlai Stevenson

Tal ikke om dig selv. Det klarer folk når du er gået. Wilson
Mizner

Vi kvinder taler for meget - ikke desto mindre siger vi kun
halvdelen af, hvad vi véd. Nancy Astor

For what do we live, but to make sport for our neighbours,
and laugh at them in our turn. Jane Austen

"Who lies for you, will lie against you " Bosnian proverb

Gossip is hearing something you like about someone you do
not. EARL WILSON

GSløjpp Bagtal kun frækt, noget bliver altid hængende.
Francis Bacon

Fra : Kim2000

Dato : 17-03-06 16:10

> [...]
> volds-dømte bliver rakket ned. Der er da intet samfund, hvor man ikke
> tørre skyld og lort af på dem der ikke er tilstede?

Det var sgu en af de bedre kommentarer.....

mvh
Kim

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-06 21:27

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> Det var sgu en af de bedre kommentarer.....

Mit "omkvæd" som jeg her varierer, er at der er kløft mellem vold og
ord.
Ord giver ikke fysiske sår, endnu mindre end papirkugler.
At vurdere skade af af ord er umuligt, så staten bør droppe
indblanding.(økonomisk bedrag og voldsinstrukser letdefinerbare
undtagelser)

Hvis nogen er uenig, så nærlæs citat-halehænget i min trådstart, og
*argumenter*. Ikke floskler som dem overrabbineren lige har lukket ud,
om at hvis nogen føler sig såret - altså hykler
primadonna-martyrium - så er det altid en sag for staten.
Abu Laban, der også er til intolerant enguderi og lovreligion, løj ved
fredagsbønnen at muslimer har krav på retssag. Selvfølgelig har vi en
rigsadvokat til at afvise mindre-end-papirkugle bagateller.
Legaliser injurier - gør verden så fri som usenet. Mudderkast skimmer
man hurtigt hen over og ignorerer