Andet multimedie
bentjuul 3670
Spørgsmål ang. konvertering til vektorgraf~
Fra : Jacky Hansen

Dato : 16-03-06 20:03

Hej Ng...

jeg sidder med nogle stregtegninger i jpg og gif, som jeg godt kunne tænke
mig at konvertere til vektorgrafik, for at kunne scalere det op. Men jeg
syntes ikke rigtig at jeg kan få det til at fungere. Måske har jeg ikke de
rette programmer. Jeg råder over Adobe PS 7.0 Indessign CS og Illustrator
10.
Jeg mindes for flere år siden at have set et Adobe program, hvor der var et
motiv af et gammeldags lokomotiv, som skulle kunne konvertere til vektor,
men burde jeg ikke kunne gøre det med Illustrator?

På forhånd tak for hjælpen.

Jacky

Fra : Allan Spliid Hansen

Dato : 17-03-06 20:08

"Jacky Hansen" <jacky1010@1010tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et motiv af et gammeldags lokomotiv, som skulle kunne konvertere til
> vektor, men burde jeg ikke kunne gøre det med Illustrator?

du kna bruge adobe streamline, men ved ikke hvad det koster

mvh allan

Fra : Emil

Dato : 17-03-06 22:41

Jacky Hansen wrote:

> [...]
>rette programmer. Jeg råder over Adobe PS 7.0 Indessign CS og Illustrator

Jeg har et gammelt program 'RasterVect' Version 4.1 Trial. Mit
formål var dengang, at lave stregtegninger af portrætter. Men der
findes bedre værktøjer til dette.

Ved at Google, ser jeg, at programmet stadig eksisterer; men nu i
ver 10.6. http://www.rastervect.com/
Her kan der også downloades trial-versioner.

Du må altså selv finde ud af, om det er noget for dig, for jeg
har ikke brug for det - Just for info.

m.v.h. Emil

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-03-06 23:03

Jacky Hansen skrev:

> [...]
> at fungere. Måske har jeg ikke de rette programmer. Jeg råder
> over Adobe PS 7.0 Indessign CS og Illustrator 10.

Illustrator 10 har et værktøj ved navn 'Auto Trace Tool', som
er beregnet til formålet, men det er ret primitivt og specielt
hvis man er blevet vant til 'Live Trace' i Illustrator 12 (CS2).

Nu ved jeg ikke, hvor detaljerede dine stregtegninger er, men
man opnår som regel det bedste resultat ved selv at tegne det
op med penværktøjet.

> [...]
> der var et motiv af et gammeldags lokomotiv, som skulle kunne
> konvertere til vektor, men burde jeg ikke kunne gøre det med

Adobe Streamline, men det udvikler de ikke længere på. Nu er det
indbygget i en udvidet udgave direkte i Illustrator 12 og kaldes
for Live Trace.

--
Hilsen
Madsen