Støjsvagt FW-kabinet
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-03-06 10:29

Hejsa,

Hvis nu man skal købe et FW/USB harddisk-kabinet, hvilket er så bedst?
Priserne svinger jo meget, men det er vigtigt, at det er så støjsvagt
som muligt, uden at det går ud over diskens køling selvfølgelig.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-03-06 10:48

On 2006-03-16 10:29:26 +0100, spam@rfn.dk (René Frej Nielsen) said:

> Hvis nu man skal købe et FW/USB harddisk-kabinet, hvilket er så bedst?
> Priserne svinger jo meget, men det er vigtigt, at det er så støjsvagt
> som muligt, uden at det går ud over diskens køling selvfølgelig.

Det mest støjsvage er vel et af de små kabinetter til 2,5" mobile
harddiske, som får strøm fra USB- eller FireWirestikket og ikke har
blæser. Til gengæld er pris, hastighed og stabilitet måske knap så god.
Jeg har selv lige købt en LaCie F.A.Porsche ekstern 2,5" harddisk, og
den er godt nok smart. Den er næsten lydløs, meget kompakt og let at
bruge, fordi man slipper for strømforsyningen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-03-06 16:47

> [...]
> den er godt nok smart. Den er næsten lydløs, meget kompakt og let at
> bruge, fordi man slipper for strømforsyningen.

I dette tilfælde er det et tomt kabinet jeg søger, da jeg allerede har
harddisken og det er en 3,5". Såvidt jeg ved, kan den slags ikke
trække strøm over FW, og jeg tror faktisk jeg ville være lidt nervøs
ved overhovedet at gøre det. Jeg HAR brændt en FW bus af på en Cube
engang

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-03-06 21:53

On 2006-03-16 16:46:42 +0100, spam@rfn.dk (René Frej Nielsen) said:

> [...]
> trække strøm over FW, og jeg tror faktisk jeg ville være lidt nervøs
> ved overhovedet at gøre det. Jeg HAR brændt en FW bus af på en Cube

Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Jeg havde engang et kabinet fra
Zitech, som jeg satte en løs harddisk på 3,5" i. Det støjede ganske
meget. Da mit nye LaCie-drev er næsten lydløst formoder jeg, at 2,5"
drev generelt er mere støjsvage. Det skyldes formodentlig bl.a., at der
ikke er behov for blæser.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-03-06 14:55

> [...]
> meget. Da mit nye LaCie-drev er næsten lydløst formoder jeg, at 2,5"
> drev generelt er mere støjsvage. Det skyldes formodentlig bl.a., at der

Jeg har også selv sådan et Zitech kabinet og det er da ok til en
nøddisk, men til daglig brug støjer det ALT for meget.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Esben

Dato : 17-03-06 09:41

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> Priserne svinger jo meget, men det er vigtigt, at det er så støjsvagt
> som muligt, uden at det går ud over diskens køling selvfølgelig.

Jeg har hørt WiebeTech og Stardom anbefalet (en del WiebeTech er baseret
på Stardoms produkter) fik at vide at de i DK forhandledes af
www.shg.dk, men jeg kan ikke se de har deres ting længere, ej heller
finde nogen anden dansk distributør.

De er sikkert dyrere end Zitechs

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-03-06 14:54

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Jeg har hørt WiebeTech og Stardom anbefalet (en del WiebeTech er baseret
> på Stardoms produkter) fik at vide at de i DK forhandledes af
> [...]

Zitech's er også r..billige, men støjer som et ondt år, så det må godt
koste noget mere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Esben

Dato : 17-03-06 15:21

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Zitech's er også r..billige, men støjer som et ondt år, så det må godt
> koste noget mere.

Jeg er temmelig sikker på du i hvert fald kan få dem i Tyskland, måske
kan du få en leverandør til at skaffe det hjem...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-03-06 16:48

> Jeg er temmelig sikker på du i hvert fald kan få dem i Tyskland, måske
> kan du få en leverandør til at skaffe det hjem...

Lyder indviklet og lidt dyrt. Der må være noget herhjemme.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Esben

Dato : 17-03-06 23:54

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Lyder indviklet og lidt dyrt. Der må være noget herhjemme.

Fandt alligevel en ICY BOX hos SHG, dog ikke med firewire 800, hvis det
er et must. Kender ikke produktet, men skuffen åbnes uden værktøj og den
er uden blæser.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=425098

(linker ikke ordentligt men se varenr i URL'en - til gengæld ser du alle
deres produkter i kategorien)

Flere tekniske data (hvis du orker tysk) på:

http://www.icybox.de/de/pages/products/external_cases.php?we_objectID=37
99

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 18-03-06 10:15

> [...]

> deres produkter i kategorien)
>
> Flere tekniske data (hvis du orker tysk) på:

Det ligner mistænkeligt meget Allnets Metal Gear Box, som koster næsten
100kr mindre.

~ Jørgen

Fra : Esben

Dato : 18-03-06 10:27

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Det ligner mistænkeligt meget Allnets Metal Gear Box, som koster næsten
> 100kr mindre.

Hjælper ikke så meget, hvis AllNets kun understøtter op til 200 GB!?

Esben

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-03-06 16:11

> [...]

> Priserne svinger jo meget, men det er vigtigt, at det er så støjsvagt
> som muligt, uden at det går ud over diskens køling selvfølgelig.

Jeg har selv købt dette kabinet:

<http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99503>

(Jeg mener dog ikke det var så dyrt da jeg købte?! Men kan man nøjes med
USB2 så er det jo også noget billigere.)

Minianmeldelse:

1. Kabinettet føles solidt og ser godt ud. (Designmæssigt minder det
lidt om PowerMac'en med de små huller på sølvfronten.

2. Den larmer ikke mere end den HDD der sidder i da strømforsyningen er
ekstern og diskens varme bortledes uden brug af blæser.

3. Den har en blå lysdiode som lyser alt for kraftigt. Jeg endte med at
afmontere ledningen til den. Det hjalp!

--
Mvh Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-03-06 16:48

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
>
> 2. Den larmer ikke mere end den HDD der sidder i da strømforsyningen er
> ekstern og diskens varme bortledes uden brug af blæser.

Tak. Det var sådan en anbefaling jeg ledte efter! Prisen er ok.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-03-06 17:32

Jeg har et lignende kabinet i kikkerten:

Allnets Metal Gear Box, til 337kr.
- det har ligeledes ekstern strømforsyning
- samt usb og firewire

Producentens hjemmeisde:
http://www.allnetdanmark.com/produktark/all012458a.htm

~ Jørgen

Fra : Esben

Dato : 18-03-06 10:27

> [...]

> Jeg har et lignende kabinet i kikkerten:

> Allnets Metal Gear Box, til 337kr.
> - det har ligeledes ekstern strømforsyning

Hmm - de skriver den kun understøtter op til 200 GB - lyder lidt
mystisk/ubrugeligt

Esben

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 18-03-06 10:43

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Hmm - de skriver den kun understøtter op til 200 GB - lyder lidt
> mystisk/ubrugeligt

Det havde jeg overset, men ubrugeligt er produktet da ikke af den grund?
Eller er det kun mig der har harddiske der er under 200gb i størrelse?

~ Jørgen

Fra : Esben

Dato : 18-03-06 10:57

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Det havde jeg overset, men ubrugeligt er produktet da ikke af den grund?
> Eller er det kun mig der har harddiske der er under 200gb i størrelse?

Nej OK - vidst godt det var et lidt hårdt ord, men jeg ville ikke købe
et produkt hvor de skrev sådan, for hvad med den næste disk, der så
skulle i....

Hilsen Esben (Der lige har passeret en terabyte diskplads derhjemme...)

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 18-03-06 11:11

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Nej OK - vidst godt det var et lidt hårdt ord, men jeg ville ikke købe
> et produkt hvor de skrev sådan, for hvad med den næste disk, der så
> skulle i....

Nej det kunne jo nok også være at det pågældende chipset havde andre
begrænsninger og særheder måske.

~ Jørgen der stadig er under en halv terabyte plads på "fast disk"