Stort oliefund ved Mexico
Fra : Trans

Dato : 16-03-06 05:36

Mexicis præsident, Vincente Fox, har kundgjort, at landet har gjort et
stort oliefund i Den Mexicanske Bugt.

De nyopdagede oliefelt, som har fået betegnelsen Noxal 1, liger ca.
100 km fra havnebyen Coatzacoalcos ud for delstaten Veracruz. Det menes
at rumme 10.000 millioner barrel olie.

Olien befinder sig 4.000 meter under havbunden et sted, hvor vanddybden
er på 930 meter.

Mexico er i forvejen Latinamerikas største olieproducent med en
produktion af mindst 3,3 milliober barrel/dag.

Mexico er medlem af OPEC.

Læs nærmere i artiklen:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4808466.stm
MEXICO DISCOVERS 'HUGE' OIL FIELD

Bent

Fra : Jesper

Dato : 16-03-06 06:18

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
>
> Mexico er i forvejen Latinamerikas største olieproducent med en
> produktion af mindst 3,3 milliober barrel/dag.

Nu bliver Jens Rasmussen ked!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : frede

Dato : 16-03-06 07:47

?

Fra : Jesper

Dato : 16-03-06 16:25

frede <nomail@please.invalid.com> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> ?

Hvis du søger på peak oil for denne gruppe på Google News, så finder du
utallige indlæg af JR
--
Jesper
The saw is family!

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-03-06 21:39

Jesper skrev:

> Hvis du søger på peak oil for denne gruppe på Google News, så finder du
> utallige indlæg af JR

Sikke nogen initialer til en peaker.

Men derudover så har JR nok ret i mangt og meget. Selv amerikanerne
tager det seriøst nu:
http://www.energybulletin.net/13881.html

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-03-06 15:58

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse news:1hca3wq.h6lwp8gjqpfwN%spambuster@users.toughguy.net...

> Nu bliver Jens Rasmussen ked!
> --

Nu igen,,

"Jorden" bruger 80 millioner tønder olie om dagen,
10.000 / 80 = 125 dage ,,
Det er ikke ligefrem noget børnebørnene vil besvime over,
eller prisen på en tønde olie vil lade sig mærke af.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4808466.stm
"Mexico discovers 'huge' oil field"
"Production there is said to have declined sharply in recent years."
"The country's total oil reserves had fallen 2% between 2003 and 2005."
"investment in exploration will enable Mexico to maintain its current output in the future."

Jan Rasmussen

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 16-03-06 15:05

Trans wrote:
> [...]
>
> Mexico er i forvejen Latinamerikas største olieproducent med en
> produktion af mindst 3,3 milliober barrel/dag.

Der står i artiklen, at Mexico i k k e er medlem af OPEC. Hvad er
sandt ?
Steen Hjortsø

> Læs nærmere i artiklen:
>
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4808466.stm
> MEXICO DISCOVERS 'HUGE' OIL FIELD
>
> Bent

Fundet af et nyt stort oliefelt er jo ikke nogen dårlig nyhed - bare
man altså ikke begår den fejl at mene, at så er den hellige grav
velforvaret, og peak oil og mangel på billig olie så fortoner sig i
en fjern fremtid.

Steen Hjortsø

Fra : @

Dato : 16-03-06 16:46

On 16 Mar 2006 06:05:06 -0800, contra@tdcspace.dk wrote:

>Der står i artiklen, at Mexico i k k e er medlem af OPEC. Hvad er
>sandt ?

OPEC

Algeriet
Indonesien
Iran
Kuwait
Libyen
Nigeria
Qatar
Saudi-Arabien
Forenede Arabiske Emirater
Venezuela

så i følge
http://www.opec.org/aboutus/

er Mexico ikke medlem, og de burde da vide det

Fra : Jim

Dato : 16-03-06 23:37

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

Trans wrote:
> [...]

man altså ikke begår den fejl at mene, at så er den hellige grav
velforvaret, og peak oil og mangel på billig olie så fortoner sig i

Det der bliver det væsentlige i fremtiden, når man finder olie, det er
teknikken og evnen til at få så meget olie op som muligt.
I dag er det kun 30% af olien, vi får op, hvor man arbejder på nye metoder
til at udnyttelsesgraden løftes til 50%.
Det vil betyde en merindtægt på mange mia. til både stater og oliefirmaer
langt ud i fremtiden.

J.

Fra : Trans

Dato : 16-03-06 17:22

@ wrote:

> [...]

Sorry, jeg læste forkert.

Bent

Fra : Jim

Dato : 16-03-06 23:41

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
@ wrote:

> [...]

Sorry, jeg læste forkert.
*************************************

Det skulle ikke betyde noget for olieprisen på markedet, da der stadig vil
blive postet en masse olie ud på markedet.
Kina vil i meget nær fremtid blive en større forbruger af olie end USA er
nu.
Så prisen vil alt andet lige sænke sig, uanset om de er medlem af OPEC eller
ej.
Det er så min vurdering.

J.

Fra : Jim

Dato : 16-03-06 23:32

[...]

***********************************

Hej Bent

Har du nogen ide om, hvem udover Pemex, som bliver operatører på feltet?
Jeg kan ikke umiddebart læse noget ud af artikelen.
Er du abonnent på Lloyds List og evt. kan viderebringe mere info om det?
Hvad er din umiddelbare opfattelse af dette funds virkning på olieprisen?
I mine øjne burde fundet få olieprisen til at falde, men i flg. denne
website, kan vi altså se, at prisen for både Brent og Crude går op.
http://www.forexpf.ru/_quote_show_/java/

J.

Fra : @

Dato : 17-03-06 14:59

On Thu, 16 Mar 2006 23:31:33 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
>
>Mexico er i forvejen Latinamerikas største olieproducent med en
>produktion af mindst 3,3 milliober barrel/dag.

nej Mexico er ikke medlem af OPEC

>Læs nærmere i artiklen:
>
>http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4808466.stm
>MEXICO DISCOVERS 'HUGE' OIL FIELD

på siden der linkes til herover kan man læse nederst, lige før deres
emaillink at:

Mexico is not a member of oil producers' cartel Opec

Fra : Jim

Dato : 17-03-06 16:10

> nej Mexico er ikke medlem af OPEC

> på siden der linkes til herover kan man læse nederst, lige før deres
> emaillink at:
>
> Mexico is not a member of oil producers' cartel Opec

Det er ikke undertegnede, der hævder, at Mexico er medlem af OPEC, men
derimod Bent.