"Pletter" på kød
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 22:46

Jeg har observeret nogle store brune/mørkebrune områder på nogle frisk
indkøbte engelske bøffer. På str. med en 5-krone og mest på kanterne. Mutter
siger at sådan bliver de, når de ikke er vakumpakket og dermed får luft når
de kun står på en tallerken med film over. Jamen er det ikke en
forrådnelsesprocess der er igang så?? Jeg troede sådanne bøffer altid var
helt røde når de var rå.

MVH Peter

Fra : Emil

Dato : 15-03-06 23:15

Peter S. wrote:

> [...]
>de kun står på en tallerken med film over. Jamen er det ikke en
>forrådnelsesprocess der er igang så?? Jeg troede sådanne bøffer altid var

Uanset hvilken gud du tror på, så skyldes farvningen en iltning,
så Mutter har næsten helt ret.

Der naturligvis tale om en begyndende forrådnelse, sådan rent
teknisk set; men ikke i sundhedsmæssig forstand.

Det er ikke vacumpakningen, som gør forskellen. Det er den
beskyttende luftart, der pustes i de forseglede pakker, som gør
forskellen.

m.v.h. Emil

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-03-06 23:12

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> forrådnelsesprocess der er igang så?? Jeg troede sådanne bøffer altid var

I det sekund dyret dør, så starter forrådnelsesprocessen

Martin Jørgensen
7000 Fredericia

Relax - Don´t worry
Have a homebrew

Fra : nana sørensen

Dato : 16-03-06 22:30

"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> wrote in message
> "Peter S." <-> skrev i en meddelelse

> I det sekund dyret dør, så starter forrådnelsesprocessen
>

> --
> Mvh
> Martin Jørgensen

Er det ikke også noget med at kød generelt skal hænge og modne for at blive
godt? Altså det skal ikek være taget fra koen og lagt på panden i samme
minut.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 17-03-06 08:50

Fra : Lars Kristensen

Dato : 15-03-06 23:16

Peter S. wrote:

> [...]
> de kun står på en tallerken med film over. Jamen er det ikke en
> forrådnelsesprocess der er igang så?? Jeg troede sådanne bøffer altid var

Det er kødet der bliver iltet lige som et æbel der er skåret over bliver
brunt.

- Lars