Wok kontra pande
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 22:42

Kan man bruge en alm. stegepande på el-komfur som erstatning for en wok på
gasblus? Jeg tænker på lyn-stegning af fjerkræ og grønsager.

MVH Peter

Fra : Emil

Dato : 15-03-06 23:54

Peter S. wrote:

>Kan man bruge en alm. stegepande på el-komfur som erstatning for en wok på
>gasblus? Jeg tænker på lyn-stegning af fjerkræ og grønsager.

Sagtens.
Men hvis komfuret bliver rødglødende, er der fare på færde
(omkring 800 grader C.)
Work-temperaturen er omkring de 275 grader C.
Friturestegning er normalt max. 200 grader C.

Teflonbelægninger kan normalt ikke holde til det.

Det vigtige i denne sammenhæng er, at panden kan aftage varmen
fra kogepladen. Altså en fladbundet pande, beregnet til
el-kogeplader.

En anden vigtig ting er, at isolationsmaterialet omkring de
elektriske tilledninger (normalt teflon eller glasvæv), kun kan
holde til en bestemt temperatur, så det skal gå kvikt til.
Spørg nærmere i news:dk.teknik.el

m.v.h. Emil