Gasgrill - Weber Baby Q eller Cadac?
Fra : BK

Dato : 15-03-06 21:48

Hej.
Blev sidste sommer de lykkelige ejere af en brugt camp.vogn, og nu glæder vi
os meget til snart at starte sæsonen op.
Jeg har netop foræret min mand en Weber Baby Q grill - til gas, og det er
selvfølgelig meningen, den skal bruges på campingturene.
Vi er kun os 2 voksne, og vi er lidt i tvivl, om grillen måske er for stor.
Min mand overvejer at bytte den og i stedet købe en Cadac grill, også til
gas, som han på nettet har set man kan få med forskelligt tilbehør.

Vi har ikke selv indtil nu haft nogen af de 2 mærker. Hvis nogen har
kommentarer til den ene eller anden grill - positive eller negative - hører
vi gerne herom.

På forhånd tak for evt. kommentarer, og godt campingforår til alle.
Mvh, Birte.

Fra : peter hansen

Dato : 15-03-06 23:16

Hej med dig.
Jeg ert den lykkelige ejer af en Weber baby Q, Fik den sidste sommer. Du
kan også få meget ekstra udstyr til den. Vi byttede straks regulatoren
ud fra en til de små blå flasker og så til en der passer til vores 11 kg
gule flaske, her er gassen meget billigere. Det bedste jeg har
investeret i til grillen er en Weber stegeplade. Pladen dækker halvdelen
af grillen, den er bare go , til alt fra grøntsager og til kartofler,
kødet får så lidt brune streger nede på grillen, og slutter oppe på
pladen, så der ikke er noget med svedent kød ( næsten). En anden go ting
er at den er meget stabil, og ilden er endnu aldrig blæst ud, det sker
vistnok let på en Cadac.
God campingsommer ( når den snart kommer )
Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-03-06 18:15

BK skrev i 44187d6d$0$38727$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:

> Vi har ikke selv indtil nu haft nogen af de 2 mærker. Hvis nogen har
> kommentarer til den ene eller anden grill - positive eller negative -
> hører vi gerne herom.

Min ganske personlige oplevelse med en Cardec:

Grillen med rist er nogenlunde - men heller ikke mere. Med låg er den bedre.
Grillpanden er glimrende
Brai'en er rigtig god.

Meeeeen: Den er uhyrlig følsom overfor vind. Heroppe i det helt nordjyske
blæster der som bekendt ofte, og mindst halvdelen af de gange jeg bruger
min, er jeg nødt til at slæbe den halvt eller helt ind i forteltet for at
skaffe læ. Det er ikke fordi den blæser ud, men den kan ikke varme
ordentligt. Og det er ikke stormvejr vi taler om - men en brise er
tilstrækkeligt.

Alt i alt synes jeg ikke den er pengene værd (og vi er dog på den anden side
af 2000 kr) - jeg ville ikke købe en igen. Men den er heller ikke så ringe,
at den ryger ud.

mvh
Jan
--