sessions
Fra : jesper

Dato : 15-03-06 17:06

hej nu er jeg rimlig ny på PHP punktet og sider i et støre login
script.

ville bare høre om man godt kan bruge en session til at chekke om
brugeren er online eller ej.

når brugeren lukker vindet vil sessionen selv sætte sig til 0??

vil sessionen $_session["online"] godt kunne sættes til to
forskellige ting hvis 2 på sammetid surfer på sitet ??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 15-03-06 18:12

> når brugeren lukker vindet vil sessionen selv sætte sig til 0??

Nej, det får serveren ikke noget at vide om, så det kan den ikke...
Du kan dog lave en lille javascript popup når brugeren forlader sitet, som
kalder et php-script der sætter en session.

> vil sessionen $_session["online"] godt kunne sættes til to
> forskellige ting hvis 2 på sammetid surfer på sitet ??

Ja, en session følger brugeren, så det kan den sagtens...

Martin Kaltoft

Fra : jesper

Dato : 16-03-06 17:07

Martin Kaltoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> kalder et php-script der sætter en session.

> Ja, en session følger brugeren, så det kan den sagtens...

har du et eksempel på dette javascript ? :P er nemlig ik så god til det
endnu!.. (i'm NAP)

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 16-03-06 19:34

> har du et eksempel på dette javascript ? :P er nemlig ik så god til det
> endnu!.. (i'm NAP)

Nej det har jeg ikke, men har lagt mærke til en lille popup når man forlader
nightleif.dk, så de bruger det nok. Men ellers må du google dig frem, der
skal nok bruges noget javascript onunload, det kan være du kan søge på
det...

Martin Kaltoft