Reservehjul i Tyskland
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-03-06 15:56

Jeg har spurgt i et tysk caravan-forum om man skal have reservehjul med i
Tyskland.

> Es gibt in Deutschland keine Vorschrift, einen Reservereifen

> dabei zu haben, weder für Auto noch für Wohnwagen.

Altså - man behøver det ikke. Ovenstående var den eneste der svarede direkte
på mit spørgsmål - de andre indtil videre 5 personer skrev at det var klogt
at medbringe reservehjul.

http://www.camping-channel.de/read.php3?num=1&id=36872&loc=0&thread=36872

Så er den ged vist barberet.

--
Per, Esbjerg

Fra : J.L.

Dato : 15-03-06 19:01

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> [...]
>

> Altså - man behøver det ikke. Ovenstående var den eneste der svarede
> direkte på mit spørgsmål - de andre indtil videre 5 personer skrev at det

Hej Per

Nej, jeg har også hørt at der ikke er KRAV om det, MEN at man stadig kan få
en bøde hvis man er nødt til at efterlade CV'en i vejkanten på motorvejen.
Netop derfor er det vel stadig særdeles smart at medtage reservehjulet

Mvh J.L

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-03-06 08:34

"J.L." <JL@ingenting.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> få en bøde hvis man er nødt til at efterlade CV'en i vejkanten på
> motorvejen. Netop derfor er det vel stadig særdeles smart at medtage

Jeg ved at der ikke er noget krav om at medbringe reservedunk, men hvis man
kører tør, så får man en bøde for at ... køre tør!

Men jeg kan da lige spørge i samme forum :)

--
Per, Esbjerg

Fra : J.L.

Dato : 16-03-06 09:12

> [...]
> man kører tør, så får man en bøde for at ... køre tør!
>
> Men jeg kan da lige spørge i samme forum :)

Ja det lyder åndsvagt ..... indrømmet !

Mvh J.L

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-03-06 14:32

Og det har jeg så gjort og her er svaret:

Hallo Per !

Wenn du auf deutschen Autobahnen mi einer Panne liegenbleibst, kostet es
KEIN Bussgeld. Eine Ausnahme: Liegenbleiben wegen Kraftstoffmangels (leerer
Tank), dabei handelt es sich aber auch nicht um eine Panne, sondern ein
Versäumnis des Fahrers (tanken vergessen). Es gibt keine Pflicht, einen
Reservekanister mitzuführen ! Wenn du auf der Autobahn liegenbleibst, weil
der Sprit zuende ist und dann aus dem Reservekanister nachfüllst, gibts
trotzdem ein Bussgeld, weil du ja wegen Kraftstoffmangels liegen geblieben
bist. Tanke rechtzeitig, so alle 30-50km sind Tankstellen, auch an Autohöfen
abseits der Autobahn kannst du tanken, diese sind an den Ausfahrten
beschildert, liegen meistens etwa 1km von der Autobahn entfernt, bieten
große Parkplätze, sind preiswerter als Autobahnraststätten und nicht nur für
LKW. Notfalls kann man dort auch übernachten.

Altså: Det koster ikke en bøde at holde stille på motorvejen hvis man har et
uheld - f.eks. fladt hjul. Hvis man har kørt bilen tør for brændstof koster
det dog en bøde. Der er ingen pligt til at medbringe en reservedunk ... og
så skriver han et par gode råd om at tanke.

--
Per, Esbjerg

Fra : J.L.

Dato : 16-03-06 20:12

> [...]
> koster det dog en bøde. Der er ingen pligt til at medbringe en reservedunk
> ... og så skriver han et par gode råd om at tanke.

Hej Per

SÅ er den ged vist barberet ...... tak for oplysningen !!

Mvh J.L

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 16-03-06 16:27

J.L. wrote:

> Ja det lyder åndsvagt ..... indrømmet !
>
> Mvh J.L

Hej
Her hjemme kan man vel heller ikke få en bøde for ikke at medbringe
advarselstrekant i bilen. Men hvis man kører i stå får man vel bøden hvis
der ingen advarselstrekant er stillet op?

Ebbe