Øv,øv og 3 x øv. Min cv er vandskadet !
Fra : webpoint

Dato : 15-03-06 14:40

Bedst som man skulle til at glæde sig til en ny sæson og starte op
på den, ved at gøre campingvognen klar, har jeg måtte konstatere at
min vogn har fået en vandskade.

Umiddelbart, ser det ud til at hætten, som sidder på skorstenen er
blæst væk i løbet af vinteren og derved er der trukket vand og sne
ind i vognen.

Der er det så løbet ned langs venstre side i hele vognens længde.
Det betyder at væggene er svampede at røre ved, men skabene og
toiletrummet, trods alt stadigvæk hænger fast på væggen.

Derfor har jeg en formodning om, at det er isoleringen og dækplader
som er blevet vandskadet, imens de bærende bjælker i siden,
stadigvæk er ok.

Jeg har naturligvis anmeldt skaden til forsikringen, så lad os nu se
hvad de siger.

Men kan man forstille sig, at jeg kan bekæmpe vandskaden ved hjælp af
en affugter ?

At begynde at rive væggen, toiletrummet og hylder ned, er p.t. lidt
for overskueligt en opgave

Har i andre prøvet situationen ? - Hvordan endte det for jer ?

Kim

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-03-06 16:09

Har i andre prøvet situationen ? - Hvordan endte det for jer ?

Kim

Det var dog en ærgelig skade.

Jeg var selv tæt på noget lignende, men fangede det heldigvis i opløbet.
Vores CV står parkeret i haven, og vi kikker i den jævnligt. Lige før jul,
var der en del vand på køkkenbordet, som viste sig at stamme fra emhætten.

En gren var faldet ned, og havde knækket hætten til emhættens udluftning af,
og vand og sne havde frit løb.

Så i juledagene, afmonterede jeg udluftningshætten, og lukkede hullet med
noget selvklæbende aluplade beregnet til rep. af skotrender.
Så må den blivende rep. vente til vejret bliver bedre.

og heldigvis skete der ingen skade.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : sæbelaursen

Dato : 16-03-06 19:33

> Har i andre prøvet situationen ? - Hvordan endte det for jer ?
>
> Kim

Fik en "raket" ned i taget - opdagede det i påsken - 400 liter vand (måske
lidt overdrevet) i isolering og vogn

Hvordan endte det.
Den blev repareret på forsikringen....

Klaget over reparationen tre gange.

-Næste ejers probelm.......

Det blev ved med at være fejl og mug og lugt og manglende udtørring - og
film der løsnede sig på væggene.
skuffer der ikke "kørte"

En TEC - en dejlig vogn - men blev ALDRIG OK igen.

I dag er den hønsehus.

Sæbe-laursen