Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Flash på Canon EOS 10D
Fra : R. L. Jacobsen

Dato : 14-03-06 22:03

Jeg leder lidt efter et brugt blitz til et EOS 10D.
Det der er svært at gennemskue er om "Uoriginale" flash kan komunikere
med kameraet.

Hvis de uoriginale kan bruges hvilke data jeg skal kigge efter ?

Jeg kan vel stadig bruge en ældre blitz, men får vel bare ikke de
automatiske fordele.

Mvh.
Robert

Fra : Brian Lund

Dato : 15-03-06 11:58

> Jeg leder lidt efter et brugt blitz til et EOS 10D.
> Det der er svært at gennemskue er om "Uoriginale" flash kan komunikere
> med kameraet.

Nogen kan, nogen kan ikke! - Det gælder iøvrigt også for Canon egne, men
meget gamle modeller...

> Hvis de uoriginale kan bruges hvilke data jeg skal kigge efter ?
>
> Jeg kan vel stadig bruge en ældre blitz, men får vel bare ikke de
> automatiske fordele.

Hvis det skal være med automatik skal der stå at de er beregnet til Canon
(EOS).
Hvis de bare skal kunne fyre af, så må de ikke have en triggerspænding der
er højere end 5V vistnok...
Har set en side med kompatible flash-apparater, men kan ikke huske linken,
en anden kan sikkert :)

Jeg har selv en Sigma EF DG 500 Super, den virker med ETTL-II (på 350D) og
hele moletjavsen.
De har også lavet en 500 ST udgave, med knapt så mang features, den kan fås
fra lidt over 1100 kr, nypris!

Hvis du vil have Canon flash med automatik skal du have et fra deres "EX"
serie - "EZ"'erne kan bruges, men uden automatik...

Brian