Inkasso og spørgsmål ?
Fra : gc

Dato : 14-03-06 15:22

Hvad er man forpligtiget til at oplyse i fogedretten ?

Jeg tænker på spørgsmål som:
Hvad laver din kone,kæreste,forældre osv.
Hvordan kommer du rundt nu når du ikke har bil
Hvad tjener du og din kone/kæreste.
osv.

Er der nogen paragraf der beskriver hvad man skal oplyse. ?

På forhånd tak!

Fra : Simpzon

Dato : 14-03-06 15:46

gc wrote:
> Hvad er man forpligtiget til at oplyse i fogedretten ?

Alt hvad der er relevant i forhold til den situation der er årsag til du er
havnet netop i fogedretten.

Fra : mp

Dato : 14-03-06 15:50

"Simpzon" <remov_e_thissimpzon@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alt hvad der er relevant i forhold til den situation der er årsag til du
> er havnet netop i fogedretten.
12 år gammel Sanexco sag. !

Fra : Henning Makholm

Dato : 14-03-06 16:02

Scripsit "gc" <gertc@msn.com>

> Hvad er man forpligtiget til at oplyse i fogedretten ?

De oplysninger som fogedretten finder nødvendige.

> Er der nogen paragraf der beskriver hvad man skal oplyse. ?

Retsplejelovens §497:

§497. Skyldneren skal give de oplysninger, som fogedretten finder
nødvendige til gennemførelse af tvangsfuldbyrdelsen. Ved
fuldbyrdelse af pengekrav skal han således give oplysning om sine
og sin husstands økonomiske forhold. Fogedretten skal pålægge
skyldneren at tale sandhed og gøre ham bekendt med strafansvaret
for afgivelse af urigtig erklæring.
Stk. 2. Undlader skyldneren at give de krævede oplysninger, kan
fogedretten ved kendelse bestemme, at skyldneren ved politiets
foranstaltning skal tages i forvaring, indtil han indvilliger i at
opfylde sin pligt. Skyldneren kan dog ikke holdes i forvaring i
samme sag ud over 6 måneder, uafbrudt eller sammenlagt.
Stk. 3. Bestemmelserne i §178, stk. 3-10, finder tilsvarende
anvendelse for personer, der tages i forvaring efter stk. 2.

--
Henning Makholm "Ambiguous cases are defined as those for which the
compiler being used finds a legitimate interpretation

Fra : Be Ka

Dato : 14-03-06 16:44

Henning Makholm wrote:
> [...]
> og sin husstands økonomiske forhold. Fogedretten skal pålægge
> skyldneren at tale sandhed og gøre ham bekendt med strafansvaret

Da selve fogedretten hverken kan tale, tænke eller andet af den slags, hvem
er det så der taler på dens vegne?
Dommer? anklager?

Mvh
Beka

of appearances there are four kinds
things either are as they appear to be
or they neither are, nor appear to be
or they are, but do not appear to be
or they are not but yet appear to be

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-03-06 16:45

Scripsit "Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk>

> Da selve fogedretten hverken kan tale, tænke eller andet af den slags, hvem
> er det så der taler på dens vegne?

Jeg kan ikke finde nogen autoritativ kilde til hvad fogedretten består
af, men jeg _mener_ bestemt at den består af én fogeddommer (som er
ansat som dommer eller dommerfuldmægtig i byretten) og ikke mere. Han
kan forhåbentlig udmærket tale, tænke og andet af den slags.

> Dommer? anklager?

Fogedretten har ikke noget at gøre i straffesager, så der er ingen
anklager indblandet. Og selv når der er en anklager (i straffesager)
er han/hun naturligvis ikke medlem af retten.

--
Henning Makholm "Vi skal nok ikke begynde at undervise hinanden i
den store regnekunst her, men jeg vil foreslå, at vi fra