TDC's salgssvindel med fastpris
Fra : TDC_svindelnummer@of~

Dato : 14-03-06 14:14

TDC's salgssvindel med fastpris

TDC sælger en fastnetløsning med fri telefoni og til fast pris
døgnet rundt her http://privat.tdc.dk/telefoni/samtale/
Her er skærmbilledet http://i2.tinypic.com/rcnb6s.png hvis TDC senere
ændrer websiden. (din browser må ikke være indstillet til at
formindske billeder).
TDC's sælgere ringer til folk og sælger ligeledes produktet som en
sikkerhed for et loft på telefonregningen.

Faktum er bare, at prisen ikke er fast men variabel. Det fremgår at
nemlig af "læs mere" punktet her
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_tele_sam_om

Det betyder jo at telefonregningen kan blive aldeles stor, hvis man
indretter sig i troen på at det er en fast pris man taler til.

Jeg ser det som plat og svindel fra TDC. Hvad kan man juridisk set
gøre ved det for at stoppe dem ?

Nogen der vil anmelde TDC til diverse forbrugerorganisationer og medier
?
Vi er mange som er trætte af alt det plat som TDC laver i mammons navn.

Fra : Henning

Dato : 14-03-06 14:38

>Nogen der vil anmelde TDC til diverse forbrugerorganisationer og medier
Tja, du er da velkommen?
>?
>Vi er mange som er trætte af alt det plat som TDC laver i mammons navn.
Så måske nogle af de andre vil?

Fra : Kuruderu

Dato : 14-03-06 14:37

> [...]
>?
>Vi er mange som er trætte af alt det plat som TDC laver i mammons navn.

Altså... hvis du nu _læser_ siden kan du se at der er tale om 2 produkter
"TDC Samtale" og "TDC Samtale Døgn" det første er gratis efter klokken 19.30
på hverdage og frem til 08.00 om morgenen. samt weekend og helligdage. Det
andet produkt er gratis (ud over den mdl. afgift) hele døgnet. Jeg kan ikke
se "fusken" i det. Det er korrekt at hvis du taler i mere end 1 time af
gangen også på TDC Samtale Døgn vil der komme en minutpris. men som de selv
skriver kan du jo bare afbryde samtalen og ringe op igen inden. f.eks efter
55 minutter. så er det hele stadig ganske gratis.

Iøvrigt for at det kan betegnes som fusk, skal du se på den kontrakt der
indgåes mellem leverandøren og kunden for at du kan vurdere om de forsøger
at snyde dig. _hvis_ de ikke nævner "minutpriserne efter 1 times samtale" i
kontrakten så er det self. ulovligt for dem efterfølgende at opkræve dem.
men hvis de står der (og det gør de) så er det udelukkende kundens ansvar
ata vide hvilken aftale der indgåes med leverandøren.

Kuruderu