/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
kitchen aid
Fra : Christian Hansen


Dato : 13-03-06 22:26

Hejsa

Jeg overvejer at købe en Kitchen Aid køkkenmaskine. Er der nogle, som
har erfaringer, de vil dele.

Jeg synes, at den er lidt dyr, men den virker meget robost og som en
langtidsinvestering.

Er tilbehør i ok kvalitet?

Mvh Christian

 
 
Kent Oldhøj (13-03-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 13-03-06 23:26

Den Mon, 13 Mar 2006 22:25:34 +0100, skrev Christian Hansen :

> Jeg overvejer at købe en Kitchen Aid køkkenmaskine. Er der nogle, som
> har erfaringer, de vil dele.

Det er jo nærmest cremen af cremen indenfor røremaskiner. Smukt design,
top dollar kvalitet og praktisk anvendelighed. Har aldrig ejet en
selv(har en gammel orange Kenwood Chef med alt tilbehør som stadig gør
det godt), men jeg har haft flere Kitchen Aid maskiner mellem fingrene.
Det er altså bare kram.

Men hvis prisen er lidt for pebret, så overvej en Kenwood Patissier
istedet. Stadig smukt design, top "kroner" kvalitet og praktisk
anvendelighed. Men til den halve pris.

Hvis du vil have en rigtig praktisk arbejdshest, så tjek lige Magimix
foodprocessor. Den koster vel 2500-3000 kr men er uopslidelig og helt
unikt praktisk. Alt undtagen motoren kan tåle maskinopvask. Men altså
mere praktisk end køn.

--
Kent Oldhøj

Ukendt (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-06 09:48


"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse
news:4415e2b2$0$99997$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg overvejer at købe en Kitchen Aid køkkenmaskine. Er der nogle, som har
> erfaringer, de vil dele.
>
> Jeg synes, at den er lidt dyr, men den virker meget robost og som en
> langtidsinvestering.
>
> Er tilbehør i ok kvalitet?

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=6430&1142325951




jail (14-03-2006)
Kommentar
Fra : jail


Dato : 14-03-06 14:52

On Tue, 14 Mar 2006 09:47:37 +0100, <BHR> wrote:

>
>"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse
>news:4415e2b2$0$99997$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hejsa
>>
>> Jeg overvejer at købe en Kitchen Aid køkkenmaskine. Er der nogle, som har
>> erfaringer, de vil dele.
>>
>> Jeg synes, at den er lidt dyr, men den virker meget robost og som en
>> langtidsinvestering.
>>
>> Er tilbehør i ok kvalitet?
>
>http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=6430&1142325951
>
>

Jeg tror kun man kan læse den test hvis man har et Tænk abonnement ..
men i hovedtræk siger testen at modellerne er bedst i nævnte
rækkefølge:

Kenwood Titanium (Major) (god men støjende) 80% 4687 dkr
Bosch MUM 7200 Koncept (rigtig god, men meget støjende) 80% 2299 dkr
Kenwood Patissier (Rigtig god, men dårlig til skæring/rivning) 80%
1995 dkr
Kitchen Aid Artisan 5KSM150PS   (Rigtig god, men 79% 3389 dkr
Bosch Profimixx 46 a) (god, men støjende) 74% 1697 dkr
Braun K3000 Type 3210 73% 1787 dkr

Procentsatsen er den samlede bedømmelse ..

Håber det hjælper - har ikke selv en køkkenmaskine ..

/Jakob

Max (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 14-03-06 12:42

Hej Christian

> Jeg synes, at den er lidt dyr, men den virker meget robost og som en
> langtidsinvestering.

Jeg købte mig selv en for et års tid siden og har ikke et øjeblik fortrudt,
stod jeg og skulle genanskaffe den og den kostede det dobbelte, ja så
ville jeg ikke betænke mig et øjeblik, så købte jeg den igen.

> Er tilbehør i ok kvalitet?

Dejkrog, spade, piskeris og skål er fin kvalitet, med resten af udstyret
ved jeg ikke, jeg bruger det ikke. Hvis jeg skulle købe idag ville jeg
slet ikke have det ekstraudstyr, jeg ville bytte det ind i handlen og få
en ekstra røreskål istedet.

Ps: Da min ofte køre i timevis, ja så værdsætter jeg at den
ikke støjer ret meget.

Mvh Max



Padre (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 15-03-06 10:35

>Hvis du vil have en rigtig praktisk arbejdshest, så tjek lige Magimix
>foodprocessor. Den koster vel 2500-3000 kr men er uopslidelig og helt
>unikt praktisk. Alt undtagen motoren kan tåle maskinopvask. Men altså
>mere praktisk end køn.

Den er på tilbud i Imerco fra den 13. til 18. for kr. 2.499,-

http://www.imerco.dk/DWSDownload.asp?File=Files%2FFiler%2FTilbudsaviser%2FImerco%5Favis%5Fuge%5F11%2Epdf

--
padre


Frank Løkkegaard (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 15-03-06 11:04

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> on tirsdag 14. marts 2006 at 12:41
+0100 wrote:
>Jeg købte mig selv en for et års tid siden og har ikke et øjeblik
>fortrudt,
>stod jeg og skulle genanskaffe den og den kostede det dobbelte, ja så
>ville jeg ikke betænke mig et øjeblik, så købte jeg den igen.

Jeg købte en for et årstid siden. Den skulle afløse min gamle
Ballerup-maskine, der med jeg ved ikke hvor mange år på bagen - jeg
"arvede" den fra min mor, da hun for ca. 100 år siden fik en ny.
Jeg valgte Kitchen Aid, dels fordi jeg er ret vild med designet, dels
fordi jeg kunne se at materialer mv. var i fornem klasse. Jeg skal ærligt
indrømme at jeg vred mig lidt over prisen, men har ikke fortrudt et sekund.
Jeg ville vælge det samme, hvis jeg skulle købe i dag. Det er efter min
opfattelse en fremragende kombination af design og funktionalitet.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Padre (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 15-03-06 14:32

Og den er altså støjsvag, jf. Max' post ? Støjer den mindre end en
Kenwood ?

Har i noget af ekstraudstyret, og virker det godt ? Jeg spørger både
til funktionalitet og og til om dte er let at arbejde med. Særlig
pastamaskinen synes jeg virker interessant - jeg får aldrig mere lavet
pasta selv, grundet bøvlet med først at svine hele bordet til for at
ælte pastaen sammen, og derefter gøre bordet rent, hive en
pastamaskine frem, skrue den fast og derpå svine hele bordet til igen.
Klokken er jo 3 om natten før man kan spise.

--
padre


Max (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 15-03-06 15:00

Hej Padre

> Og den er altså støjsvag, jf. Max' post ? Støjer den mindre end en
> Kenwood ?

De modeller af Kenwood jeg har mødt larmer jo helt forfærdentlig,
men jeg kender heller ikke de nyeste modeller.

> ælte pastaen sammen, og derefter gøre bordet rent, hive en
> pastamaskine frem, skrue den fast og derpå svine hele bordet til igen.

Jeg har luret på pastamaskinen, men har en almindelig maskine og
er egentlig kommet til den konklusion at hjemmelavet pasta ikke
helt er besværet værd, men måske hvis man satte en melkværn
på sin Kitchenaid og brugte frisk malet mel var der noget at hente.

Forøvrigt laver en Kitchenaid en eventyrlig kartoffelmos :)

Mvh Max



padre (15-03-2006)
Kommentar
Fra : padre


Dato : 15-03-06 18:12

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
news:44181ddc$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>Jeg har luret på pastamaskinen, men har en almindelig maskine og
>er egentlig kommet til den konklusion at hjemmelavet pasta ikke
>helt er besværet værd, men måske hvis man sa

De gange jeg i fortiden har tage mig sammen til at lave pasta, har jeg altid
syntes, at resultatet var meget bedre end købepasta, så hvis jeg kunne finde
en arbejdsbesparende metode, ville jeg være interesseret


> Forøvrigt laver en Kitchenaid en eventyrlig kartoffelmos :)

Til kartoffelmos har jeg et apparat, som jeg næsten ikke kan forestille mig
kan overgås. Det ligner en gigantisk hvidløgspresser og virker på samme
måde. Af en eller anden grund giver det et bedre resultat end når jeg fx
moser kartoflerne på anden vis eller bruger en håndpisker.

--
padre



Max (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 15-03-06 19:04

Hej padre

>> Forøvrigt laver en Kitchenaid en eventyrlig kartoffelmos :)
>
> Til kartoffelmos har jeg et apparat, som jeg næsten ikke kan
> forestille mig kan overgås. Det ligner en gigantisk hvidløgspresser

Sådan en har jeg også, men den laver jo kun mosen, det mangler
jo at blivet pisket op, det klare røremaskinen i et svuptag.

Mvh Max



padre (15-03-2006)
Kommentar
Fra : padre


Dato : 15-03-06 19:46

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
news:441856d9$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Sådan en har jeg også, men den laver jo kun mosen, det mangler
> jo at blivet pisket op, det klare røremaskinen i et svuptag.

Tja med den model, jeg har, skal man bare røre mosen sammen med smør og
mælk, så er det let og luftigt.

--
padre



Max (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 15-03-06 19:51

Hej padre

> Tja med den model, jeg har, skal man bare røre mosen sammen med smør
> og mælk, så er det let og luftigt.

Ja, men hvorfor svine den til, de kogte kartofler op i skålen, på med
piskeriset, i med smør, fløde og salt. Efter lidt pisken rundt er det
færdig til at drysse persille på og servere.

Mvh Max



padre (15-03-2006)
Kommentar
Fra : padre


Dato : 15-03-06 20:19

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
news:441861c7$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, men hvorfor svine den til, de kogte kartofler op i skålen, på med

Tja, fordi resultatet bliver rigtig godt

--
padre



Max (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-03-06 08:08

Hej padre

>> Ja, men hvorfor svine den til, de kogte kartofler op i skålen, på med
>
> Tja, fordi resultatet bliver rigtig godt

Som jeg sagde til at starte med, det mener jeg jo også at den bliver
med min metode. Det er noget helt andet at bruge en røremaskine
frem for en håndmikser og så står den jo og passer sig selv og
man har begge hænder fri.

Mvh Max



Emil (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 15-03-06 20:48

Max wrote:

>Hej padre
>> Tja med den model, jeg har, skal man bare røre mosen sammen med smør
>> og mælk, så er det let og luftigt.

>Ja, men hvorfor svine den til, de kogte kartofler op i skålen, på med
>piskeriset, i med smør, fløde og salt. Efter lidt pisken rundt er det
>færdig til at drysse persille på og servere.

Det lyder da også fornuftigt at piske kartoflerne ved lav
hastighed.

Har du set udsendelsen, hvor Heston Blomenthal demonstrerer,
hvordan den perfekte kartoffelmos fremstilles?
Ikke fordi jeg er enig med ham. Mere fordi den gav stof til
eftertanke.

Han advarer mod at bruge en blender (ikke piskeris), da den får
mosen til at blive til klister.


m.v.h. Emil

Max (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-03-06 08:11

Hej Emil

> Har du set udsendelsen, hvor Heston Blomenthal demonstrerer,
> hvordan den perfekte kartoffelmos fremstilles?
> Ikke fordi jeg er enig med ham. Mere fordi den gav stof til
> eftertanke.

Nej, den udsendelse har jeg ikke set, ser næsten aldrig TV.

> Han advarer mod at bruge en blender (ikke piskeris), da den får
> mosen til at blive til klister.

Man kan nemt forestille sig noget med at blenderen river en
masse bindinger fra hinanden som så gør det til klister, men
jeg har nu heller aldrig prøvet at bruge blender til mos.

Mvh Max



ALKolsen (15-03-2006)
Kommentar
Fra : ALKolsen


Dato : 15-03-06 15:31


Christian Hansen skrev:

> Hejsa
>
> Jeg overvejer at købe en Kitchen Aid køkkenmaskine. Er der nogle, som
> har erfaringer, de vil dele.

Hej Christian,

jeg fik en Kitchen Aid Artisan køkkenmaskine i julegave.

Den er dejlig nem at bruge, og de fleste dele kan gå i
opvaskemaskinen.
Jeg synes den er lydsvag, i forhold til andre køkkenmaskiner.

Med i købet fik vi en extra røreskål (DET er godt), og tilbehør til
snitning af grøntsager - det fungerer også godt.
I USA har jeg lige købt kødhakker tilbehøret - som jeg ikke har
brugt endnu.

Eneste minus er, at jeg er nødt til at tage stikket ud af
stikkontakten hver gang jeg skal røre ved maskinen (eller skålen)
mens jeg arbejder med den, ellers får jeg stød. Jeg har tidligere
nævnt dette i en separat tråd herinde, men dengang synes "mine
svarere" at det var hvad jeg måtte regne med, så jeg lever med det.

mvh
anne


padre (15-03-2006)
Kommentar
Fra : padre


Dato : 15-03-06 18:13

"ALKolsen" <alkolsen@hotmail.com> wrote in message
news:1142433054.317591.75400@e56g2000cwe.googlegroups.com...

>Med i købet fik vi en extra røreskål (DET er godt), og tilbehør til

Max nævnte også , at en ekstra skål ville være rar at have - hvorfor er det
så vigtigt ?

--
padre



Max (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 15-03-06 19:05

Hej padre

> Max nævnte også , at en ekstra skål ville være rar at have - hvorfor
> er det så vigtigt ?

F.eks. når jeg laver is så pisker jeg æggeblommer og flødeskum hver
for sig og til mange ting skal man jo også lige piske nogle æggehvider
og så er det rart med en ekstra skål.

Mvh Max



padre (15-03-2006)
Kommentar
Fra : padre


Dato : 15-03-06 20:22

"ALKolsen" <alkolsen@hotmail.com> wrote in message
news:1142433054.317591.75400@e56g2000cwe.googlegroups.com...
>Eneste minus er, at jeg er nødt til at tage stikket ud af
>stikkontakten hver gang jeg skal røre ved maskinen (eller skålen)
>mens jeg arbejder med den, ellers får jeg stød. Jeg har tidligere

Du har ikke fået installeret stik med jordforbindelse endnu ?

Max, Frank - i har ikke det problem, eller ?

--
padre



Max (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 15-03-06 21:28

Hej

>> Eneste minus er, at jeg er nødt til at tage stikket ud af
>> stikkontakten hver gang jeg skal røre ved maskinen (eller skålen)
>> mens jeg arbejder med den, ellers får jeg stød. Jeg har tidligere

Jeg har målt på min egen og der er ingen lækstrøm mellem fase
og nul på den, så jeg vil anbefale at Anna returnere den til butikken
med besked om at der er overgang i den.

> Max, Frank - i har ikke det problem, eller ?

Jeg får ingen stød.

Mvh Max



padre (15-03-2006)
Kommentar
Fra : padre


Dato : 15-03-06 21:36

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
news:44187887$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg får ingen stød.

Jeg er vist ved at være overbevist - jeg må have en kitchenaid

--
padre



Max (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-03-06 08:14

Hej padre

> Jeg er vist ved at være overbevist - jeg må have en kitchenaid

Hvis du bliver bare halv så glad for den som jeg er, ja så bliver
du meget glad. Men jeg skal lige påpege at jeg ikke rigtig kan
sige noget om konkurenterne da jeg ikke har prøvet dem, min
erfaring med røremaskiner stammer fra en tid hvor jeg arbejdede
i et bagerri og det var jo en noget anden slags maskiner :)

Mvh Max



Lars Kristensen (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 15-03-06 23:12

ALKolsen wrote:
>
> Eneste minus er, at jeg er nødt til at tage stikket ud af
> stikkontakten hver gang jeg skal røre ved maskinen (eller skålen)
> mens jeg arbejder med den, ellers får jeg stød. Jeg har tidligere
> nævnt dette i en separat tråd herinde, men dengang synes "mine
> svarere" at det var hvad jeg måtte regne med, så jeg lever med det.

Er det en metalskål? Hvis det er en plastikskål er det statisk
elektricitet du oplever.
Hvis ikke, så prøv at vende stikket om i kontakten. Det lyder tåbeligt,
men nogen gange virker det.
Der sidder ganske givet et filter i maskinen der sorterer elektrisk støj
fra. Når disse er dårlig designede, har man designet det til at maskinen
naturligvis bliver sat til en stikkontakt med jord. Det du vil føle er
typisk omkring 115V. Men der er normalt ikke strøm nok bag ved til at
slå ihjel.
Spørgsmålet er, hvis der står i manualen at maskinen SKAL tilsluttes til
en jordet stikforbindelse, så har du nok et problem med at retunere den
fordi du ikke har benyttet den som der står i manualen.

- Lars

Max (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 15-03-06 23:25

Hej Lars

> vil føle er typisk omkring 115V. Men der er normalt ikke strøm nok
> bag ved til at slå ihjel.

Det er en metal skål og der er ingen Y kondensatore i.

Mvh Max



Frank Løkkegaard (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 15-03-06 22:29

"padre" <spirito_santo@yahoo.spamsux.com> on onsdag 15. marts 2006 at
20:22 +0100 wrote:
>Max, Frank - i har ikke det problem, eller ?

Ingen problemer her - tyder på at der er et eler andet galt med maskinen.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





ALKolsen (16-03-2006)
Kommentar
Fra : ALKolsen


Dato : 16-03-06 09:41


Lars Kristensen skrev:

> ALKolsen wrote:
> >
> > Eneste minus er, at jeg er nødt til at tage stikket ud af
> > stikkontakten hver gang jeg skal røre ved maskinen (eller skålen)
> > mens jeg arbejder med den, ellers får jeg stød. Jeg har tidligere
> > nævnt dette i en separat tråd herinde, men dengang synes "mine
> > svarere" at det var hvad jeg måtte regne med, så jeg lever med det.
>
> Er det en metalskål? Hvis det er en plastikskål er det statisk
> elektricitet du oplever.
> Hvis ikke, så prøv at vende stikket om i kontakten. Det lyder tåbeligt,
> men nogen gange virker det.
> Der sidder ganske givet et filter i maskinen der sorterer elektrisk støj
> fra. Når disse er dårlig designede, har man designet det til at maskinen
> naturligvis bliver sat til en stikkontakt med jord. Det du vil føle er
> typisk omkring 115V. Men der er normalt ikke strøm nok bag ved til at
> slå ihjel.
> Spørgsmålet er, hvis der står i manualen at maskinen SKAL tilsluttes til
> en jordet stikforbindelse, så har du nok et problem med at retunere den
> fordi du ikke har benyttet den som der står i manualen.
>
> - Lars

Hej Lars,
jeg er ikke det store elektriske geni. Der står i manualen: "sørg for
at benene på køkkenmaskinens stik passer til den stikkontakt i
væggen, der bruges i forbindelse med køkkenmaskinen. Sørg for
korrekt jordforbindelse og overholdelse af lokale sikkerhedsforskrifter
for elinstallationer."
Køkkenmaskinens stik er 2 -benet (med et hul der hvor der ville have
været et tredje ben).
Mit stik i væggen er til 3 ben. Så måske ligger hunden begravet
dér. ?
Da vi byggede om, blev næsten alle vores stik lavet til 3 benede stik
...... jeg kan finde et par stykker nede i gulvhøjde der har 2 ben. Kan
jeg lave det stik om i væggen jeg bruger nu til et 2-bens-stik? eller
er løsningen en forlængerledning?
Det er iøvrigt stål-skåle jeg har.
Tak for den venlige hjælp.
mvh
anne


padre (25-03-2006)
Kommentar
Fra : padre


Dato : 25-03-06 11:52

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> wrote in message
news:4415e2b2$0$99997$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg overvejer at købe en Kitchen Aid køkkenmaskine. Er der nogle, som
> har erfaringer, de vil dele.

Købte en hos Imerco, Frederikssundsvej 323 i Brønshøj i går. Den var på
tilbud til 3499 med en ekstra skål og råkostjern. Her til morgen lavde jeg
briochedej på den efter Lenotres opskrift - aldrig har mine briocher været
så fnuglette og lækre

Er der nogen, der har erfaringer med de to pastamaskiner, man kan få til den
? Man kan både få en "pladerulle" og en forsats til kødhakkeren, til at lave
pasta med. Jeg kunne godt tænke mig en af dem (den bedst fungerende). Jeg
prøvede at spørge i forretningen, om man kunne få en pastarulle i stedet for
råkostjernet, men det havde de desværre ikke mulighed for.

--
padre



padre (25-03-2006)
Kommentar
Fra : padre


Dato : 25-03-06 13:16

"padre" <spirito_santo@yahoo.spamsux.com> wrote in message
news:442520e3$0$914$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Købte en hos Imerco, Frederikssundsvej 323 i Brønshøj i går. Den var på
> tilbud til 3499 med en ekstra skål og råkostjern. Her til morgen lavde jeg

UNDSKYLD - prisen var 4499,-

--
padre



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste