De der peberfrugt-snacks...
Fra : Mikey78

Dato : 13-03-06 20:05

Hej med jer.

Vi har lige været på Jensens Bøfhus og der var jeg en tur i salatbaren.
Der havde de nogle syltede røde peberfrugter, og de smagte virklig godt.
Er der nogen der ved hvordan man laver sådan nogle selv?

Med venlig hilsen

Mikey

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-03-06 23:01

Den 13 Mar 2006 19:04:49 GMT, skrev Mikey78 :

> Er der nogen der ved hvordan man laver sådan nogle selv?

Jeg kender ikke præcis dem fra Jensens Bøfhus, men fremgangsmåden er
simpel:

Varm en støbejernspande op til den er rygende varm. Hæld lidt olie på og
steg peberfrugterne på alle sider til de er brankede. Lad dem afkøle i
en tætsluttende boks eller lignende i en times tid.

Nu kan skindet nemt pilles af og det mørnede frugtkød overhældes med en
olie/eddike/sukker lage(lige dele af hver) smagt til med hvad du nu
lyster.

Trækker mindst 1 uge. Smager bedst med røde peberfrugter synes jeg, men
alle slags kan anvendes.

--
Kent Oldhøj

Fra : Mikey78

Dato : 14-03-06 09:56

> [...]
> lyster.
>
> Trækker mindst 1 uge. Smager bedst med røde peberfrugter synes jeg, men

Alle tiders.
Det vil jeg prøve.

Hilsen Mikey

Fra : alaugesen@gmail.com

Dato : 14-03-06 16:25

Mmm, nu løber mine tænder i vand. Vil lige tilføje at en
grill/ovngrill også er god til det formål. Desuden kan man fint spise
dem med det samme - jeg ville ikke kunne vente. Helt enig i at røde
pebre er de bedste, gerne snackpebre.