ferskensuppe
Fra : Steffen

Dato : 12-03-06 15:53

Ferskensuppe , 4 person:

2 løg,hakkes,

1 pk bacontern

2 ds hk tomat

1 ds fersken , skæres i tern

1 ds tomat puré

2-4 dl fløde (efter hvor stor flødegris man er ..)

salt, peber, paprika, chili (efter behov)

1.bacon steges, løg tilsættes,(tilføj evt fedtstof)til de er gyldne , tilføj
krydderier

2.tilsæt fersken (% væske)

3. tilsæt puré, hk tomat, fløde og ferskenvæsken og lad det simre i min 20
minutter. Man kan tilføje bouillon hvis man synes at suppen mangler lidt "kraft"
eller hvis man ønsker en lidt tyndere suppe

Spis brød til .

Bon appetit

Fra : Morten S Hansen

Dato : 12-03-06 19:18

Det er en helt fantastisk ret!!
Tror den jeg har smagt minder meget om - men måske også med lidt karry i....

Imponerende at så ulogisk en kombination som fersken, tomat, bacon og karry
kan smage så alletiders!

Prøv det!

/morten

Fra : as

Dato : 12-03-06 19:45

"Morten S Hansen" <undertegnede@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i....
>
> Imponerende at så ulogisk en kombination som fersken, tomat, bacon og

Lyder lækkert - det vil jeg prøve en af dagene.
For nogle år siden lavede jeg en variant med karry + rejer (men ellers det
samme, minus bacon) -- den var også et stort hit.
AS

Fra : Steffen

Dato : 16-03-06 17:41

Jeg skal da lige at jeg skal have afprøvet det med rejer og karry i den
nærmeste frmtid. Tak for tippet.

jeg takker

Steffen