iTunes reklame for Music Store
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-03-06 22:30

Efter at have opgraderet/opdateret til iTunes 6.0.2 ligger der nederst i
spillelisten/-vinduet en ufed bjælke med teksten "iTunes Music Store".
Som mangeårig Macbruger véd jeg da godt, at der er en sådan butik, så
der er _ikke_ for fem øre reklameværdi i den. Den har jo heller ikke
nogen aktiv funktion, som f.eks. at kunne klikke sig ind i den
pågældende forretning. Så, øv, Apple, skam jer.
Den tager irriterende meget plads plads op, d.v.s. begrænser mit vindue.
Hvordan fjerner jeg den?

--
Mich.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-03-06 22:49

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:
> Den tager irriterende meget plads plads op, d.v.s. begrænser mit vindue.
> Hvordan fjerner jeg den?

Er det MiniStore?

Rediger/MiniStore (æble+shift+m)

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-03-06 23:48

> Er det MiniStore?
>
> Rediger/MiniStore (æble+shift+m)

Hu, Ha, MiniStore. Jo, det stod der da i rediger. Men hvordan man
forbinder reklamen for iTunes Music Store med Mini, går hen over mit
hoved.

Men nu er den væk, Tak, Preben. Mini? Når reklamen nu nærmere er noget
Maxi noget?

--
Mich.
reklamefri i iTunes

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-03-06 00:17

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> Hu, Ha, MiniStore. Jo, det stod der da i rediger. Men hvordan man
> forbinder reklamen for iTunes Music Store med Mini, går hen over mit
> hoved.

Der er en _lille_ udgave af iTunes Music Store, deraf "mini" i navnet
på emnet.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-03-06 11:45

Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> hoved.
>
> Men nu er den væk, Tak, Preben. Mini? Når reklamen nu nærmere er noget

Den virker på den måde at der vises relateret indkold fra iTMS til det
du hører eller markerer ...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-03-06 00:16

> [...]
> pågældende forretning. Så, øv, Apple, skam jer.
> Den tager irriterende meget plads plads op, d.v.s. begrænser mit vindue.

Kig i menuen "Rediger", nu du er der burde du også kigge på de andre
muligheder. Til min store forundring er jeg stødt på mange iTone
brugere, der ej heller aner at "Vis Browser" eksisterer.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-03-06 17:33

> Kig i menuen "Rediger", nu du er der burde du også kigge på de andre
> muligheder. Til min store forundring er jeg stødt på mange iTone
> brugere, der ej heller aner at "Vis Browser" eksisterer.

Mht. til ministore, så er der jo også 4. knap nederst til højre, som
viser og skjuler den lille pladebutik.

Nu du nævner redigermenuen så synes jeg at Apple har lavet "en om'er"
mht. "gennemse" knappen (den med øjet). 1. De bruger to betegnelser for
det sammme. Enten burde det i redigermenuen hedde "vis gennemse" eller
knappen burde hedde "browser". 2. Nå man er i en spilleliste så får det
der før var "gennemse" knappen en ny funktion: "Brænd disk" på trods af
at man fortsat kan bruge browserfunktionen i spillelisten. (æbl+b eller
Rediger/vis browser.)

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-03-06 19:53

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Mht. til ministore, så er der jo også 4. knap nederst til højre, som
> viser og skjuler den lille pladebutik.

jammen det er jo rigtigt, jeg har bare slået den fra det første det
bedste sted jeg kunne finde så snart Aplle tilføjede funktionen.
Knapper er fine til at gantage funktioner med, men er ikke særlig
informative for de ikke indviede.

> [...]
> der før var "gennemse" knappen en ny funktion: "Brænd disk" på trods af
> at man fortsat kan bruge browserfunktionen i spillelisten. (æbl+b eller

Det har du da helt ret i, fat dit mail program og lad oversætteren
riste

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-03-06 16:23

> [...]
> bedste sted jeg kunne finde så snart Aplle tilføjede funktionen.
> Knapper er fine til at gantage funktioner med, men er ikke særlig

Enig. Det kan kun være et spørgsmål om få opdateringer før Apple må gøre
noget grundlæggende ved iTunes GUI. Det der startede som et simpelt
brugerinterface er efterhånden fyldt med mange intetsigende knapper hist
og pist.

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-03-06 08:59

> [...]
> noget grundlæggende ved iTunes GUI. Det der startede som et simpelt
> brugerinterface er efterhånden fyldt med mange intetsigende knapper hist

Jeps. Hvad jeg savner mest er dog muligheden for at direkte digitalt
output som det er muligt i eks Apples DVD player.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-03-06 20:46

> Kig i menuen "Rediger", nu du er der burde du også kigge på de andre
> muligheder. Til min store forundring er jeg stødt på mange iTone
> brugere, der ej heller aner at "Vis Browser" eksisterer.

Nå, ja, blandt andre mig. Jeg har ikke kunnet se det fornuftige i, at
min musikafspiller skulle forbindes med en browser (til nettet, altså),
men nu ser jeg fuktionen. Den er skam god til at kigge rundt i
musikbeholdningen. Tak for oplysningen.

--
Mich.