Erfaring med Land Rover's Freelander?
Fra : Mark

Dato : 11-03-06 16:26

Hej,

Går og overvejer om en Land Rover Freelander diesel på hvide plader
ville være noget for os. Jeg kender kun bilen fra benzin versionen på
gule-plader og ved derfor ikke hvor velegnet den er foran en camping
vogn. Er der nogen i gruppen, der har trukket deres vogn med sådan en?
Jeg kan heller ikke finde ud af om det skal være en td4 (BMW motoren)
eller om den lidt ældre td er lige så god?

Pft,

Mark

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 18-03-06 12:08

> [...]
> Jeg kan heller ikke finde ud af om det skal være en td4 (BMW motoren)
> eller om den lidt ældre td er lige så god?

Fin bil. Jeg kender ikke forskel på motorerne. Har ikke hørt dårligt om dem.
Der er vist kun lidt mindre problemer med fødepumpen til diesel og en utæt
bagdør der driller på Freelanderen. Men hvis du vil vide mere så smut ind på
www.dlrk.dk. Der sidder ekspertisen. Det er bestemt ikke forbeholdt de mere
hardcore Land Rover ejere.

Jeg har kørt med CV efter min Range Rover 2,5 TD med (maks) 110 Hk uden
problemer. Det går ikke stærkt men vi kommer frem. Jeg kan med lidt
planlægning klare motorvejen med mere end 80 hele tiden. Og det er altså
fuldt lastet med 6 personer og oppakning. Jeg vil tror at freelanderen har
det væsentligt lettere.

Håber du finder et svar.
FOCs
RR 84'er TD på hvide pl.