Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Negativ scanner - hvor og hvor meget?
Fra : MOA

Dato : 11-03-06 14:10

Hej

Jeg står overfor at skulle digitalisere en masse film negativer, hvordan gør
jeg det billigst/bedst?

Skal jeg virkelig ud og købe en scanner eller kan sådan en lejes for en ok
penge, eller er der et firma der kan klare en ordentlig stak negativer til
en fair pris?

I forhold til selv at købe er jeg lidt lunken da det jo kun drejer sig om et
engangsprojekt...

Morten

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-03-06 14:45

MOA wrote:

> Skal jeg virkelig ud og købe en scanner eller kan sådan en lejes for en ok
> penge, eller er der et firma der kan klare en ordentlig stak negativer til
> en fair pris?

Prøv at spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-03-06 00:44

Hej Morten

MOA wrote:
> [...]
> penge, eller er der et firma der kan klare en ordentlig stak negativer til

Køb en god Nikon eller Minolta scanner. Det kan godt betale sig at ofre
lidt ekstra på det.

> I forhold til selv at købe er jeg lidt lunken da det jo kun drejer sig om et
> engangsprojekt...

Når du så er færdig med at bruge scanneren, så sælg den igen. Du vil
ganske givet kunne få mere for den, end det vil koste dig at leje, -
hvis det er muligt at leje den slags. - Jeg har ikke set nogen, hvor man
kan det.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-03-06 16:07

"MOA"
> [...]
> en fair pris?
>
> I forhold til selv at købe er jeg lidt lunken da det jo kun drejer sig om et

Du kan låne min supercoolscan2000 tror jeg den hedder -
om 1 1/2 md hvis du kan vente, scsi kort og kabel har jeg
vidst også til den. En go' scanner.. Ikke til salg.. -max-

Fra : MOA

Dato : 12-03-06 20:20

> Du kan låne min supercoolscan2000 tror jeg den hedder -
> om 1 1/2 md hvis du kan vente, scsi kort og kabel har jeg
> vidst også til den. En go' scanner.. Ikke til salg.. -max-

Virkelig? Det lyder da super. Hvor i landet bor du (når du ikke er i Indien
?.

Jeg skal self. nok lægge et depositum *s*

Morten

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-03-06 07:29

"MOA"

> Virkelig? Det lyder da super. Hvor i landet bor du (når du ikke er i Indien
> ?.
>
> Jeg skal self. nok lægge et depositum *s*
>
> Morten

Kbh - men den er lille og nem at sende hvis du ikke er i området..
send mig en mail adressen kan du se på de billeder jeg poster med
jævne mellemrum -max-

Fra : MOA

Dato : 13-03-06 17:18

> Kbh - men den er lille og nem at sende hvis du ikke er i området..
> send mig en mail adressen kan du se på de billeder jeg poster med
> jævne mellemrum -max-

Bor også i kbh, nærmere betegnet Amager (verdens navle!) så det er jo super.
Jeg sender en mail

Morten