Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Plugin til photoshop eller hvad?
Fra : 7c

Dato : 11-03-06 11:53

Jeg har set nogle billeder der - sikkert via photoshop - har fået lyst emnet
op og derefter gradvist fader ud til mørke i kanterne af billedet.
Er der nogen her der ved hvad der er brugt?

Vh.

Søren

Fra : Tommy Obitsø

Dato : 11-03-06 12:08

7c skrev:
> [...]
> op og derefter gradvist fader ud til mørke i kanterne af billedet.
> Er der nogen her der ved hvad der er brugt?

Photoshop dodge + burn tools kan tænkes at være brugt.

Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 13:24

On Sat, 11 Mar 2006 11:52:53 +0100, "7c" <speax@SLETDETTEspeax.dk>
wrote:

>Jeg har set nogle billeder der - sikkert via photoshop - har fået lyst emnet
>op og derefter gradvist fader ud til mørke i kanterne af billedet.
>Er der nogen her der ved hvad der er brugt?

Hvis du sætter feather til en 150 stykker, markerer en oval omkring
emnet, inverterer markeringen, og trykker <delete>, skulle du få denne
effekt.

/Alex

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-03-06 13:44

Alex Linaa skrev:

> Hvis du sætter feather til en 150 stykker, markerer en oval omkring
> emnet, inverterer markeringen, og trykker <delete>, skulle du få denne
> effekt.
>
> /Alex
Marker oval eller bedre firkant. Feather op til 250, inverter og tryk
IKKE delete, men gør mørkere (contrast/lightness)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : Esben

Dato : 11-03-06 15:32

"7c" <speax@SLETDETTEspeax.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set nogle billeder der - sikkert via photoshop - har fået lyst
> emnet op og derefter gradvist fader ud til mørke i kanterne af billedet.
> Er der nogen her der ved hvad der er brugt?

I Lens Correction filteret kan du med Vignette slideren lave effekten. Den
lysner dog ikke selve billedet først.

--
Esben

Fra : 7c

Dato : 12-03-06 11:00

Tak for svarrene! Jeg kaster mig over det i aften.
Vh.
Søren