Ny kat
Fra : Karsten Larsen

Dato : 11-03-06 10:29

Hejsa gr.

Vi overvejer at anskaffe os en kat men nu har jeg hørt flere sige at vi skal
vente til et forårs kuld da de oftere er sundere en dem der er født (uden
for sæsonen) Har det noget på sig???? Det skal ikke være en race kat men
bare en gratis kat af dem der hænger på opslagstavlen i brugsen.

tak

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-03-06 10:51

Hej Karsten

Det er en skrøne at katte født på en bestemt årstid er sundere end de andre.
Jeg har 4 katte, to født om sommeren, og 2 født om vinteren og der er
overhovedet ikke forskel på deres sundhed )

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : goofy

Dato : 11-03-06 11:19

Hej Karsten

> [...]
> Har det noget på sig???? Det skal ikke være en race kat
> men bare en gratis kat af dem der hænger på opslagstavlen

Lyt du bare til Marianne, hun har meget stor erfaring med
katte.

Jeg tror det er fra " gamle " dage hvor katten levede frit
på gården og så kunne det da godt være at det sidste kuld om
efteråret ikke fik den samme pleje af sin mor som dem om
foråret, men det er da ikke noget jeg ved med sikkerhed.

Idag passer vi da på vores katte og de for da den pleje de
skal have og et check hos dyrlægen med de dertil hørende
vaccinationer er da en selvfølge.

Hilsen og rigtig god fornøjelse med den nye kat

Steen Vinbæk

Fra : Ma

Dato : 11-03-06 11:20

Karsten Larsen wrote:
> [...]
> er født (uden for sæsonen) Har det noget på sig???? Det skal ikke
> være en race kat men bare en gratis kat af dem der hænger på

Ingen katte (eller andre dyr) er "gratis". Alene de første udgifter til
kastration, sundhedstjek, øremærkning og vaccination beløber sig til ml
700-1500 kr - også for en "gratis" kat. Dertil kommer udstyr, foder og grus
samt løbende dyrlægeregninger og årlig sundhedstjek og vaccination.
Katte fortjener ligeværdig behandling uanset pris, race, køn mm.

Blot du husker dette inden du anskaffer dig en "gratis" kat
/M

Fra : kim

Dato : 13-03-06 19:06

Hejsa Igen

Mange tak for svarende og jeg lover at vores kat vil blive behandlet efter
alle kunstens regler.