advokatfirma og CVR registrering
Fra : Per

Dato : 11-03-06 10:12

Jeg er blevet klar over at et advokatfirma hvor der sidder 4 advokater (3
har møderet i HR+LR) og de 4 advokater ejer ikke selv firmaet, fordi går
jeg ind på adressen og telefonnr.+CVR nr via
Http://www.cvr.dk kan jeg se at firmaet er I/S og startet op i 1984 og der
er NUL ansatte, det er løgn, der er omkring 10-12 med kontorpersonale.

De 2 advokater der står som I/S ejer, ejer andre advokatfirmaer inde i
København samt en større provinsby.
Hvorfor denne registrering i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. ?
PS! Jeg har ikke været inde og søge på om firmaet har aflagt regnskab. Der
kan købes for 37,50 kr.

OBS ! Når det offentlige sender penge skal det registreres enten via CVR
eller CPR nummer og NEM-konto og at en "bankoverførselsliste" kommer ud
til revisionen, og i ovennævnte tilfælde er det de 2 I/S ejere der står
opført og ikke dem som står på fakturaen/regningen, derfor mit spørgsmål -
det må jo være lovligt at drive advokatvirksomhed med andre ejere ?

vh Per

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-03-06 10:47

"Per" <Per@z.dk> skrev :

>derfor mit spørgsmål -

Det gemte du godt :)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-03-06 15:25

Per wrote:
> [...]
> København samt en større provinsby.
> Hvorfor denne registrering i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. ?

Hvorfor ikke? Hvis de vil drive forretning, så skal de vel have lov til det.

> PS! Jeg har ikke været inde og søge på om firmaet har aflagt regnskab. Der
> kan købes for 37,50 kr.

Jeg mente ellers ikke du kunne købe regnskab for et I/S, kun for
selskaber. Men ellers mener jeg at jeg kan gøre det for dig hvis du
giver mig cvr-nummeret.

> [...]
> opført og ikke dem som står på fakturaen/regningen, derfor mit spørgsmål -
> det må jo være lovligt at drive advokatvirksomhed med andre ejere ?

Jeg forstår ikke problemet. Hvad er problemet?

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-03-06 16:00

Martin Jørgensen skrev:

> [...]
>

> Jeg mente ellers ikke du kunne købe regnskab for et I/S, kun for
> selskaber. Men ellers mener jeg at jeg kan gøre det for dig hvis du

I/S'er behøver ikke offentliggøre regnskaberne, så jeg ville ikke satse
på at finde et på nettet.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-03-06 07:07

Anders Christensen wrote:
-snip-

> I/S'er behøver ikke offentliggøre regnskaberne, så jeg ville ikke satse
> på at finde et på nettet.

Jeg mente nok det var noget i den stil... Men det er jo ikke noget man
bare finder på nettet uden at have adgang (det kan man så få mod
betaling). Jeg vil stadigvæk godt checke, hvis det har interesse.

Fra : Per

Dato : 11-03-06 16:58

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig cvr-nummeret.

> Jeg forstår ikke problemet. Hvad er problemet?

Fordi én af advokaterne er ekstrem mopset over for min person, fordi jeg
henviste mit spm til lovparagrafer.
eks. skal jeg have møde med dig koster det penge - okay du kan få en e-mail.
svar Du kan gøre det selv, eller sætte
nogle andre til mod betaling - altså denne advokat har umyndiggjort min
person total - således er kommunikationen blevet
sådan at jeg gider ikke at have med advokater at gøre - de kan rende og
hoppe - hvad sagen drejer sig om og hvilket firma kan jeg ikke oplyse - men
det er en meget varm sag - lige noget for journalister - Hvorfor er der
ingen journalister
der TØR at bore i advokatvirksomheder - de tror alle at de "bestemmer" over
alle vi andre.
Okay Uddan dig til advokat og du er KONGE over alle vi andre i DK - og jeg
ser sku ikke op til hverken Dronning eller
det røvhul der kun er "ansat" i et skide advokatfirma...
PS! jeg har lige drukket en øl - så jeg er ikke alkoholfri
vh Per

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-03-06 17:15

"Per" <Per@z.dk> skrev :

>Fordi én af advokaterne er ekstrem mopset over for min person, fordi jeg
>henviste mit spm til lovparagrafer.

De kan han jo have gode grunde til - hvad er dit spørgsmål ?

At vedkommende vil have penge for at svare dig, er vel ikke så
unaturligt, de lever af at levere "juridiske svar" - hvilket ikke er
det samme som at de skal svare alle på alt.

(heller ikke mod behørig betaling)

1 øl ??

Fra : alexbo

Dato : 11-03-06 18:07

"Per" skrev

> men det er en meget varm sag - lige noget for journalister - Hvorfor er
> der ingen journalister der TØR at bore i advokatvirksomheder -

Det må være journalister med masochistiske tendenser,
hvis de på den ene side vil have fingre i sagen, på den anden side ikke TØR
røre den.

Hvorfor tror alle der har en "sag" at når den ikke interesserer pressen
eller alle andre, så er det fordi de ikke TØR, eller har andre skjulte
motiver til at ryste på hovedet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Brock

Dato : 12-03-06 13:37

> Hvorfor tror alle der har en "sag" at når den ikke interesserer pressen
> eller alle andre, så er det fordi de ikke TØR, eller har andre skjulte
> motiver til at ryste på hovedet.

Hæhæ... ja det er faktisk et godt spørgsmål

I de knap fem år jeg sad som redigerende journalist fik vi også på
redaktionen besøg af talrige mennesker, der havde en "sag".

En god del af dem måtte naturligvis afvises, da sagen kun eksisterede i
deres fantasi - men det var de jo naturligvis ikke umiddelbart modtagelige
for. Så hvis nogen af jer skulle være i tvivl, er jeg faktisk i
virkeligheden en meget skummel type, som har været i lommen på blandt andet
andet byrådet, handelsstandsforeningen, avisens annoncører, fagforeningerne,
politiet, socialforvaltningen, annoncehajer og par stykker mere....

Det vil derfor være klogest *ikke* at fæstne lid til noget af det, jeg
skriver... man ved jo aldrig, hvis interesser jeg varetager netop nu...

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.