Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop Elements 40 og organisering
Fra : jorgen k

Dato : 10-03-06 23:55

Hejsa.

Jeg sidder og er ved at prøve Photoshop Elements 40.
Det har så fremsprunget nogle spørgsmål.
De data som man opretter i programmet, Hvor bliver de gemt henne?
Hvis de bliver i billedet, hvilke andre programmer kan så læse dem?
Eller skal man hver eneste gang bruge programmet?
Hvis jeg laver en dato ændring i programmet, hvorfor kan jeg så
ikke se ændringen ved at klikke på egenskaber på selve filen ude
i windows stifinder? (så fremdeles hvis der sættes mere data på)

Fra : Ole C

Dato : 11-03-06 10:10

"jorgen k" <en_skod@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke se ændringen ved at klikke på egenskaber på selve filen ude
> i windows stifinder? (så fremdeles hvis der sættes mere data på)

Hvorfor billedbehandler du ikke bare og dropper alle de der tekniske
udskejelser. JPEG/TIFF kan læses af alle andre lignende programmer samt
vises i WIN. Den med dato ændringen... der er jeg lost.. fatter ikke liige
hvad det skal gøre godt for..

Prøv at specificere dine spørgsmål lidt mere struktureret ellers så RTFM...

Mvh OC
www.condrup.net

Fra : jorgen k

Dato : 11-03-06 10:25

Ole C wrote:
> [...]
> hvad det skal gøre godt for..
>
> Prøv at specificere dine spørgsmål lidt mere struktureret ellers så RTFM...

Jeg kikkede i manualen og fik ikke meget ud af det.
og ja, jeg droppede programmet da det ikke gjorde det jeg ønskede
ang data som fulgte med billedet. Prøvede det med at en gammel
backup jeg havde.

Tak for respons

Jørgen K

Fra : Ole C

Dato : 11-03-06 10:56

> [...]
> og ja, jeg droppede programmet da det ikke gjorde det jeg ønskede
> ang data som fulgte med billedet. Prøvede det med at en gammel

Tænker du på EXIF ? De forsvinder ved "save for web"...

Fra : jorgen k

Dato : 11-03-06 11:31

Ole C wrote:

> Tænker du på EXIF ? De forsvinder ved "save for web"...

ohhh. Nice.
Jeg prøver lige ieftermiddag igen.
Kunne jo være at funktionen var anderledes en jeg regnede med

Fra : Asle Bjerva

Dato : 13-03-06 15:20

"jorgen k" <en_skod@email.com> skrev i melding
> ohhh. Nice.
> Jeg prøver lige ieftermiddag igen.
> Kunne jo være at funktionen var anderledes en jeg regnede med..

Organizer funksjonen i PSE4 lager en catalog file.
den plasseres som default på ..\documents and settings\all
users\programdata\adobe\
Organizer har en rekke flere indesxeringsmuligheter enn kun å skrive inn
info i EXIF.

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no