Hvad er den bedste legeting
Fra : Allan

Dato : 10-03-06 19:38

Og Hej

Findes der en bedste legeting for katte.

Her i huset er det, når de stjæler min tandbørste, Eller finder en gren ude
i haven.
Hvad leger, Og er det bedste, syndtes jeres katte
Jeg har købt mus osv. Men en hjemmerullet pelsboldt, Efter friserig, Se det
er lykke.

HeHe sig frem.

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 10-03-06 19:57

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> ude i haven.
> Hvad leger, Og er det bedste, syndtes jeres katte
Ja pelsmus og mus med pivelyd Ikke levende mus

Lige for at tage en lang tråd om mus i optagtet

Mvh Allan

Fra : Leyna

Dato : 11-03-06 01:25

On Fri, 10 Mar 2006 19:56:39 +0100, "Allan"
<Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote:

>Ja pelsmus og mus med pivelyd Ikke levende mus
>
>Lige for at tage en lang tråd om mus i optagtet

Hmmm... Her er levende mus ellers det foretrukne "legetøj". Ikke fordi
jeg indkøber mus til kattene. Næeh, de går skam selv ud og fanger dem,
og så skal de ellers slæbes ind i huset og "leges med". *SUK*

Af det mere uskylidige "legetøj" kan nævnes en flyttekasse. Vi
flyttede 1. feb. og den sidste flyttekasse er altså ikke stillet væk,
ene og alene fordi det er blevet Samsons yndlingslegetøj. Jeg nænner
altså ikke at fjerne den.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Allan

Dato : 11-03-06 04:37

> On Fri, 10 Mar 2006 19:56:39 +0100, "Allan"
> <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote:

Ja Ja nu har jeg ikke mus. Men fanger de en due, de kan splitte ad
indendørs, ja så gør de det.

Mvh Allan

Fra : fam. Ager

Dato : 10-03-06 20:07

> [...]
> Hvad leger, Og er det bedste, syndtes jeres katte
> Jeg har købt mus osv. Men en hjemmerullet pelsboldt, Efter friserig, Se

en rigtig edderkop!..kanon underholdning..
gavebånd med krølle på,
snørebånd,
slikpapir med god "lyd"
tæve hundene,
sådan en "drillepind" en pind med elastiksnor på, og så plejer jeg at
udskifte fangsten, pelsmus, papir, fjer osv.

mvh. marie

Fra : bettina jespersen

Dato : 10-03-06 21:46

Engang købte jeg en "dusk" med en elastik i og det var det største hit. nu
har jeg gjort det igen og alle fire katte går fuldstændig amok når jeg
finder den til dem. de knurrer af hinanden og leger fantastisk sammen i
mange timer.
mus og andet er oz et hit men ikke ret længe. slik papir der kan larme er
den store af vores helt syg med han stjæler det ud af hånden på os hvis han
kan komme afsted med det

hilsen bettina

Fra : Melanie

Dato : 10-03-06 22:21

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> Og Hej

> HeHe sig frem.
>

> Mvh Allan

Mine to katte på knapt et år er totalt skøre med vatpinde. De stjæler dem
fra mit make up bord eller gør meget opmærksom på sig selv når jeg sidder
derved. De kan få mange timer til at gå med en vatpind, men sjovt nok
stjæler de flere lige efter hinanden, sikkert for at lave et lager et sted.
Den anden dag stjal de mit viskelæder og gik helt amok med det. Pludselig
skulle jeg bruge det og det var ikke til at finde. Nogle timer efter fandt
jeg det godt gemt i mine hjemmesko. *LOL*
Når det sner er det totalt sjovt at se dem prøve at fange sneen på den anden
side af ruden. *S*
Når jeg har været i bad, vil de strakt ind i brusekabinen og drikke vand fra
gulvet. Jeg bliver nærmest løbet ned når jeg åbner døren. *G*
En lille bold lavet af kattehår (som en kat naturligt har fældet) rullet
sammen som filt, er også et mega hit.
Det var bare nogle af de sjove ting mine katte laver til dagligt *S*
Skønt at være katteejer!
Mvh Melanie

Fra : co@ch [4130]

Dato : 11-03-06 00:05

> [...]
> Hvad leger, Og er det bedste, syndtes jeres katte
> Jeg har købt mus osv. Men en hjemmerullet pelsboldt, Efter friserig, Se

Ja, jeg kan se at der er mange forslag til legetøj...og det funker sikkert
også ret godt det hele.
MEN. Det med snore og snørebånd viser kun at dem der stiller foreslaget
aldrig har hevet 10 cm tråd ud af røven på en kat.
Det er smertefuldt for katten.

Det bedste legetøj her i huset er helt klart A4 papir rullet til en kugle.
Vi har mange andre ting, tomme toiletrullerør, papirs indkøbsposer med
hankene klippet over, nogle gummibolde, bordtennisbolde, sågar en
fluesmækker er et stort hit, nogle læder sommersandaler....men det største
hit er altså A4 papirskuglerne.

Simple midler - stort legetøj

Mvh
Bri@n

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-03-06 12:02

> MEN. Det med snore og snørebånd viser kun at dem der stiller foreslaget
> aldrig har hevet 10 cm tråd ud af røven på en kat.
> Det er smertefuldt for katten.

1) Du har fuldstændig ret! Det er en rigtig dårlig ide at lade katten lege
med garn/snor/snørebånd/elastikker og - især gavebånd. Gavebånd kan have
rigtig skarpe sider og "giver sig" i øvrigt ikke (prøv selv at se hvor svært
gavebånd er at hive midt over). Der er enormt mange katte som har læsioner
på tungen eller tvedelt tunge efter at deres mennesker har leget med
gavebånd med dem og er kommet til at trække i båndet, så det har skåret
kattens tunge i stykker.

Spiser katten snor, garn, elastikker eller lignende, risikerer den tarmslyng
som kræver akut operation hvis katten skal overleve. I øvrigt en operation
som let løber op over 15.000 kr eller mere på dyrehospital. Som udgangspunkt
er det bedst at vænne katten til at snor/garn/bånd/elastikker ikke er
legetøj. Hvis man insisterer på at lege med snørbånd med katten, så nøjes
med at gøre det under opsyn og hold hjemmet frit for snor/elastikker m.m.
som ligger fremme.

2) Man må ALDRIG ALDRIG ALDRIG hive i snoren/bånden hvis katten har spist
det og det hænger ud fra kattens rectum - man risikerer meget let at give
katten alvorlige skader inden i og ødelægge kattens tarm. Klip i stedet
snoren af og lad resten komme ud af sig selv og kontakt en dyrlæge hvis
katten lader til at have ondt/nedsat/appetit/resten ikke kommer ud.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 00:09

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> Og Hej
>
> Findes der en bedste legeting for katte.

Det bedste legetøj pt. er en bamse der er næsten lige så stor som katten
selv.

Den bedste leg er med laserpennen. Han ved hvor den ligger, og hver aften på
et bestemt tidspunkt viser han mig, hvor den ligger henne. Til kattens store
fortrydelse er den død for batteri.

Den bedste underholdning er en tegnefilm med heste. Så er kræet beskæftiget
fra start til slut.

Tina

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-03-06 09:58

Allan wrote:
> Findes der en bedste legeting for katte.

Bisse synes det bedste er at åbne skabet i gangen, fordi han ved vi
hader det.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-03-06 11:49

Kvitteringer, sammenkrøllet papir, pelsrotter og mus, pinde med fjerduske på
enden (superhit), de små plasticbægre som endags kontaktlinser kommer i,
engangssvampe, levende husedderkopper, fluer, myg, stankelben, "solplet" fx.
fra en urskive solen rammer, toiletrullerør, bordtennisbolde, akvariefisk
(sidde i timer og stirre ind i akvariet og "pote" efter dem på glasset),
køkkenruller (efterladte i kattehøjde, der rulles ud i deres fulde længde og
splittes ad), brikker til puslespil (desværre - så de må gemmes væk udenfor
kattehøjde), tæer under dynen, pind med mus for enden af lang snor hvor
musen piver når den bevæges (kun egnet til leg under opsyn), bittesmå æbler,
pinde, små træklodser, spillekort, papkasser, - men allermest af alt -
hinanden!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Margit Wulff

Dato : 11-03-06 16:17

> Allan skrev:

> Findes der en bedste legeting for katte.

Her i huset har vi en legeting, som jeg en gang købte billigt i Kattens
Værns butik.
Der kan gå lange tider, hvor den ikke bliver rørt, men _når_ der bliver
leget med den, så går der flere timer med det.

Jeg ved ikke hvad tingen hedder, men den kan ses på
http://kattekanalen.nettv.nu/?client=94&video=464&theme=62

Med venlig hilsen
Margit Wulff
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 16:51

"Margit Wulff" <webmasterKATTE@BAKKEkattesiden.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke hvad tingen hedder, men den kan ses på
> http://kattekanalen.nettv.nu/?client=94&video=464&theme=62

Lignende kan købes ved de fleste dyrehandlere og butikker der sælger
kattelegetøj.

Min kat har en i rød og blå. Den er fra MaxiZoo.

Tina

Fra : Henny

Dato : 11-03-06 21:39

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> Og Hej
>
> Findes der en bedste legeting for katte.

Et stykke snor med en katteslave i den anden ende, en avocadosten, et
"farligt" blad fra et paradistræ, en vaskeklud, en hårelastik.

Jo, jo, man kan da godt nedlade sig til at lege med diverse pelsmus, som
katteslaven har indkøbt i dyre domme, hvis det da endelig skal være...

Mvh.

Henny

Fra : LH

Dato : 12-03-06 18:37

Jeg har i går fået en dejlig lille ny perserkilling. Dens bedste legetøj
hvor den kom fra var en lille klar blod med "lys" i eller noget der
reflekterede som lidt lys. I dag havde jeg så besøg af mine små børnebørn
som havde sådan to lidt større bolde uden lys, men med noget andet i som
vandt babyers interesse. Men min lille nye mis var vildt glad for de bolde,
men måtte ikke leget med dem da det var børnenes. Nogen der ved hvad jeg
mener og hvad det er og hvor de evt. kan købes?

LH

Fra : fam. Ager

Dato : 12-03-06 20:14

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bolde, men måtte ikke leget med dem da det var børnenes. Nogen der ved
> hvad jeg mener og hvad det er og hvor de evt. kan købes?

ja, jeg tror godt jeg ved hvad du skriver om.. jeg har haft sådan nogle til
mine poder, både til brug i badekar og til leg på gulvet. prøv at gå i
legetøjsforretning og hen ved babyafdelingen, de har med garanti sådan nogle
i forskellige modeller, babyudstyrsforretninger har dem også er jeg sikker
på, bla. "ønskebørn" ved jeg. hmm nu ærgrer jeg mig over at jeg lige har
solgt en hel sæk med babylegetøj, deriblandt sådanne kugler/bolde, det havde
da været sjovt om mine også synes de var sjove.

mvh.marie