Andet multimedie
bentjuul 3670
Pixel Preview i Illustrator
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-03-06 21:25

Hej,

Jeg sidder og roder med nogle ikoner til webbrug i Illustrator CS2
med 'Pixel Preview' koblet til og 'Snap to pixels' koblet fra, så
jeg med piletasterne kan styre, hvordan kantudjævningen kommer til
at se ud.

I hjælpefilen står der, at Illustrators 'Snap to Pixels' som standard
kører med et usynligt gitter på 72 pixels/tomme, men kan kan man ikke
få vist det gitter på en eller anden måde? Som jeg ser det, så har
det ikke noget med funktionen 'Show grid' at gøre, eller tager jeg
fejl?

--
Hilsen
Madsen

Fra : RoJo

Dato : 10-03-06 22:48

On 09/03/06 21:24, in article duq6f1.n4.1@tgm.dyndns.dk, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> få vist det gitter på en eller anden måde? Som jeg ser det, så har
> det ikke noget med funktionen 'Show grid' at gøre, eller tager jeg

Hej Thomas

Gitteret kan du ikke se... Hvad vil du bruge det til?

Mvh RoJo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-03-06 23:05

RoJo skrev:

> Gitteret kan du ikke se...

Nej tilsyneladende ikke, men jeg kan stille mit grid til 1 pixels
afstand, har jeg sidenhen opdaget.

> Hvad vil du bruge det til?

Som rettesnor for, hvor lodrette og vandrette streger skal placeres
for at undgå kantudjævning med udtværede streger til følge. Jeg ved
godt, at 'Snap to pixels', vil blive koblet til, når man slår 'Pixel
Preview' til, men jeg vil også gerne kunne se gitteret.

--
Hilsen
Madsen