|
| Hvordan er det nu med Aeroflot ? Fra : Bonnie |
Dato : 09-03-06 14:00 |
|
Jeg har fået tilbudt en billig flybillet til Bangkok i august måned.
Umiddelbart er det meget at kunne spare omkring 12-1400 kr. Men det er
med Aeroflot.
Jeg ved at der er en lang ventetid i Moskva, men ellers - er det værd
at spare pengene på, service, fly, sikkerhed osv ??
mvh Bonnie
| |
Ped (09-03-2006)
| Kommentar Fra : Ped |
Dato : 09-03-06 14:42 |
|
Bonnie skrev:
> Jeg har fået tilbudt en billig flybillet til Bangkok i august måned.
> Umiddelbart er det meget at kunne spare omkring 12-1400 kr. Men det er
> med Aeroflot.
>
> Jeg ved at der er en lang ventetid i Moskva, men ellers - er det værd
> at spare pengene på, service, fly, sikkerhed osv ??
>
> mvh Bonnie
>
Flåden af fly kan ses her:
http://www.aeroflot.ru/eng/company.asp?ob_no=741
Mig bekendt bruges de russiskbyggede fly mest indenrigsruter eller til
destinationer i tidligere sovjetrepublikker. Øvrige ruter flyves mest
med Airbus eller Boeing. Statistisk set er sikkerheden i top: Aeroflot
har ikke haft et havari med dødelig udgang siden 1994.
M.v.h.
Jens L. Pedersen
| |
;o\)-max- (09-03-2006)
| Kommentar Fra : ;o\)-max- |
Dato : 09-03-06 19:03 |
|
"Ped"
> Bonnie skrev:
> > Jeg har fået tilbudt en billig flybillet til Bangkok i august måned.
> > Umiddelbart er det meget at kunne spare omkring 12-1400 kr. Men det er
> > med Aeroflot.
> >
> > Jeg ved at der er en lang ventetid i Moskva, men ellers - er det værd
> > at spare pengene på, service, fly, sikkerhed osv ??
> >
> > mvh Bonnie
> >
>
> Flåden af fly kan ses her:
>
> http://www.aeroflot.ru/eng/company.asp?ob_no=741
>
> Mig bekendt bruges de russiskbyggede fly mest indenrigsruter eller til
> destinationer i tidligere sovjetrepublikker. Øvrige ruter flyves mest
> med Airbus eller Boeing. Statistisk set er sikkerheden i top: Aeroflot
> har ikke haft et havari med dødelig udgang siden 1994.
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen
Jeg har fløjet meget med Aeroflot og aldrig haft problemer,
savner de gamle Turbolev fly, der var plads til benene og
ballerne - ventetiden i Moskva er vidst lang den ene vej -
Vodka og Kaviar kan købes eller hæng ud i den Irske pub,
besparelsen kan hurtigt få ben at gå på.. -max-
| |
Aksel (09-03-2006)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 09-03-06 17:15 |
|
"Bonnie" <bonniehc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1141909170.672676.27750@p10g2000cwp.googlegroups.com...
Jeg har fået tilbudt en billig flybillet til Bangkok i august måned.
Umiddelbart er det meget at kunne spare omkring 12-1400 kr. Men det er
med Aeroflot.
Jeg ved at der er en lang ventetid i Moskva, men ellers - er det værd
at spare pengene på, service, fly, sikkerhed osv ??
mvh Bonnie
Aeroflot har en meget fin service, væsentlig bedre end SAS, men lufthavnen i
Moskva er ikke nogen stor oplevelse.
De flyver normalt med Airbus fly, i hvert tilfælde udenrigs.
Hilsen Aksel
| |
Kent Oldhøj (09-03-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 09-03-06 17:42 |
|
Den 9 Mar 2006 04:59:30 -0800, skrev Bonnie :
> er det værd at spare pengene på, service, fly, sikkerhed osv ??
Aeroflot har gennemgået en rivende udvikling de seneste år. Faktisk har
de i år modtaget en Skytrax(Flyselskabernes Oscar) for "Onboard Service
Improvement Excellence".
Totalt er Aeroflot nu et 3-stjernet luftfartsselskab, svarende til
gennemsnitligt.
Til sammenligning har bl.a Air Canada, Alitalia, American Airlines,
Finnair, PIA og SAS ligeledes 3 stjerner.
Egyptair, Iran Air, Onur Air, Ryanair og Varig f.eks. har 2 stjerner.
Mens bl.a Air France, Austrian Airways, British Airways, Lufthansa og
Thai Airways har 4 stjerner.
Når jeg nu er igang, så er der kun 4 selskaber der har 5 stjerner:
Cathay, Malaysia, Qatar og Singapore Airlines.
Kun 2 selskaber overlever fortsat med kun 1 stjerne:
Afriqiyah Airways og Air Koryo.
læs selv mere på www.airlinequality.com
--
Kent Oldhøj
| |
Klaus Linnert (09-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus Linnert |
Dato : 09-03-06 18:13 |
|
Hvis jeg ikke husker helt galt kan de ikke beflyve Kastrup p.g.a.
dårligt vedligeholdt materiel.
Kent Oldhøj formulated the question :
> Den 9 Mar 2006 04:59:30 -0800, skrev Bonnie :
>
>> er det værd at spare pengene på, service, fly, sikkerhed osv ??
>
> Aeroflot har gennemgået en rivende udvikling de seneste år. Faktisk har
> de i år modtaget en Skytrax(Flyselskabernes Oscar) for "Onboard Service
> Improvement Excellence".
>
> Totalt er Aeroflot nu et 3-stjernet luftfartsselskab, svarende til
> gennemsnitligt.
>
> Til sammenligning har bl.a Air Canada, Alitalia, American Airlines,
> Finnair, PIA og SAS ligeledes 3 stjerner.
>
> Egyptair, Iran Air, Onur Air, Ryanair og Varig f.eks. har 2 stjerner.
>
> Mens bl.a Air France, Austrian Airways, British Airways, Lufthansa og
> Thai Airways har 4 stjerner.
>
> Når jeg nu er igang, så er der kun 4 selskaber der har 5 stjerner:
>
> Cathay, Malaysia, Qatar og Singapore Airlines.
>
> Kun 2 selskaber overlever fortsat med kun 1 stjerne:
> Afriqiyah Airways og Air Koryo.
>
> læs selv mere på www.airlinequality.com
--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!
| |
T. (09-03-2006)
| Kommentar Fra : T. |
Dato : 09-03-06 19:03 |
|
"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.4c447d630b53e8bb.32901@linnert.dk...
> Hvis jeg ikke husker helt galt kan de ikke beflyve Kastrup p.g.a. dårligt
> vedligeholdt materiel.
>
>
>
> Kent Oldhøj formulated the question :
>> Den 9 Mar 2006 04:59:30 -0800, skrev Bonnie :
>>
>>> er det værd at spare pengene på, service, fly, sikkerhed osv ??
>>
>> Aeroflot har gennemgået en rivende udvikling de seneste år. Faktisk har
>> de i år modtaget en Skytrax(Flyselskabernes Oscar) for "Onboard Service
>> Improvement Excellence".
>>
>> Totalt er Aeroflot nu et 3-stjernet luftfartsselskab, svarende til
>> gennemsnitligt.
>>
>> Til sammenligning har bl.a Air Canada, Alitalia, American Airlines,
>> Finnair, PIA og SAS ligeledes 3 stjerner.
>>
>> Egyptair, Iran Air, Onur Air, Ryanair og Varig f.eks. har 2 stjerner.
>>
>> Mens bl.a Air France, Austrian Airways, British Airways, Lufthansa og
>> Thai Airways har 4 stjerner.
>>
>> Når jeg nu er igang, så er der kun 4 selskaber der har 5 stjerner:
>>
>> Cathay, Malaysia, Qatar og Singapore Airlines.
>>
>> Kun 2 selskaber overlever fortsat med kun 1 stjerne:
>> Afriqiyah Airways og Air Koryo.
>>
>> læs selv mere på www.airlinequality.com
>
> --
> Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!
Helt forkert de lander flere gange i Kastrup om ugen, som regel i en Airbus.
De har ikke haft landingsforbud i København de sidste 10år.
Hilsen
T
>
>
| |
Kent Oldhøj (09-03-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 09-03-06 22:29 |
|
Den Thu, 09 Mar 2006 18:12:59 +0100, skrev Klaus Linnert :
> Hvis jeg ikke husker helt galt kan de ikke beflyve Kastrup p.g.a.
> dårligt vedligeholdt materiel.
Du husker meget galt. De flyver SVO-CPH med en ny Airbus 319-100.
Deres aktive flyflåde består idag af 8 A319'ere, 7 A320'ere, 3 A321'ere
og 9 Boeing 767. Bortset fra de 4 ældste 767'ere(der alle er fra 1999)
så flyver Aeroflot idag kun med fly fra dette årtusinde.
--
Kent Oldhøj
| |
T. (09-03-2006)
| Kommentar Fra : T. |
Dato : 09-03-06 19:01 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:8w6n6hcsllq8$.dlg@oldhoj.dk...
> Den 9 Mar 2006 04:59:30 -0800, skrev Bonnie :
>
>> er det værd at spare pengene på, service, fly, sikkerhed osv ??
>
> Aeroflot har gennemgået en rivende udvikling de seneste år. Faktisk har
> de i år modtaget en Skytrax(Flyselskabernes Oscar) for "Onboard Service
> Improvement Excellence".
>
> Totalt er Aeroflot nu et 3-stjernet luftfartsselskab, svarende til
> gennemsnitligt.
>
> Til sammenligning har bl.a Air Canada, Alitalia, American Airlines,
> Finnair, PIA og SAS ligeledes 3 stjerner.
>
> Egyptair, Iran Air, Onur Air, Ryanair og Varig f.eks. har 2 stjerner.
>
> Mens bl.a Air France, Austrian Airways, British Airways, Lufthansa og
> Thai Airways har 4 stjerner.
>
> Når jeg nu er igang, så er der kun 4 selskaber der har 5 stjerner:
>
> Cathay, Malaysia, Qatar og Singapore Airlines.
>
> Kun 2 selskaber overlever fortsat med kun 1 stjerne:
> Afriqiyah Airways og Air Koryo.
>
> læs selv mere på www.airlinequality.com
>
>
>
>
> --
> Kent Oldhøj
Hvis det er rigtigt at PIA har 3 stjerner, så har der noget galt eller også
er dem, der uddeler de stjerner fra PIA.
Har været oppe i deres maskiner så mange gange og jeg har aldrig i mit liv
set mere ulækre flyver end deres.
Det eneste positive er dog deres kønne stewardesser.
Hilsen
T
| |
Michael Christoffers~ (09-03-2006)
| Kommentar Fra : Michael Christoffers~ |
Dato : 09-03-06 19:17 |
|
"Bonnie" <bonniehc@hotmail.com> wrote in message
news:1141909170.672676.27750@p10g2000cwp.googlegroups.com...
Jeg har fået tilbudt en billig flybillet til Bangkok i august måned.
Umiddelbart er det meget at kunne spare omkring 12-1400 kr. Men det er
med Aeroflot.
Jeg ved at der er en lang ventetid i Moskva, men ellers - er det værd
at spare pengene på, service, fly, sikkerhed osv ??
mvh Bonnie
Kort og godt JA.
Har selv fløjet med dem 2 gange til bkk, blot er venteturen hjemover (10
timer) mildest talt ikke særligt inspirende.
I bliver dog trakteret med 2 MEGET basale gratis måltider hvis i henter
billetkuponer dertil.
Ellers er de da absolut ok, service ombord i fly, sikkerhed etc, ikke noget
at komme efter. Lad være med at høre på alle de ignoranter,
der aldrig selv har prøvet det og hører 10 år gl. rygter ELLER som har
fløjet samme rute for 10 år siden. Der er sket en masse siden da.
mvh
Michael
| |
Bonnie (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Bonnie |
Dato : 10-03-06 18:08 |
|
>
> Kort og godt JA.
> Har selv fløjet med dem 2 gange til bkk, blot er venteturen hjemover (10
> timer) mildest talt ikke særligt inspirende.
> I bliver dog trakteret med 2 MEGET basale gratis måltider hvis i henter
> billetkuponer dertil.
> Ellers er de da absolut ok, service ombord i fly, sikkerhed etc, ikke
> noget at komme efter. Lad være med at høre på alle de ignoranter,
> der aldrig selv har prøvet det og hører 10 år gl. rygter ELLER som har
> fløjet samme rute for 10 år siden. Der er sket en masse siden da.
>
> mvh
> Michael
>
Tusind tak for alle jeres svar
Bonnie
| |
Dan (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Dan |
Dato : 10-03-06 20:55 |
|
Jeg kan huske en historie jeg engang læste på www.flyertalk.com
En fyr tager flyet Moskva-Bangkok og falder i søvn. Undervejs vågner han og
opdager han er i det forkerte fly og er landet i en eller anden sibirisk by
men ingen fortæller ham hvilken. Nå, men flyet letter og flyver TILBAGE til
Moskva og folk ryger smøger så meget, at tågen sænker sig i kabinen, så det
er umuligt at se igennem. Så kommer han til Moskva, venter 10 timer på
Bangkok -flyet og tager afsted. Happy ending.
Men Aeroflot har vist ændret sig meget siden da.
Hilsen
Dan
| |
|
|