Hvor hurtig bundkort findes med ISA slots ~
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-06 15:47

Hej
Hvor hurtig Mhz kan man finde bundkort med ISA slots på ?
fabrikat type?
Jeg har brug for flere LPT porte med Standard adresser, og de PCI kort jeg
finder har sjove ikke default adresser...

mvh
Preben

Fra : Zen

Dato : 09-03-06 15:49

On Thu, 9 Mar 2006 15:47:14 +0100, "Preben Larsen" <oz6p(a)qrz.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg har brug for flere LPT porte med Standard adresser, og de PCI kort jeg
>finder har sjove ikke default adresser...

Kig på www.qxl.dk

Der er noget for P3 med Isa. Det hurtigste er vel rundt regnet omkring
1 GHz.

mvh

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-03-06 16:17

wrote:

>Hvor hurtig Mhz kan man finde bundkort med ISA slots på ?
>fabrikat type?
>Jeg har brug for flere LPT porte med Standard adresser, og de PCI kort jeg
>finder har sjove ikke default adresser...

Nu bliver jeg nysgerrig - Hvad pokker bruger man mange LPT-porte til
idag ?

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-06 17:22

"Michael Rasmussen" <mic@douNO_SPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Nu bliver jeg nysgerrig - Hvad pokker bruger man mange LPT-porte til
> idag ?

Hej Michael
Det er til et Hobby CNC styreprg MACH2 skulle kunne fræse elektronik
print og lignende.
her bruges flere indgange end der er i een lpt port...
Jeg har dog lige læst i manualen til den nye version, og her kunne man
tilsyneladende angive U-standard adresser.
Blot skulle man undlade 0x foran
Det skal prøves een af dagene..

mvh
Preben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-03-06 18:03

> [...]
>Jeg har dog lige læst i manualen til den nye version, og her kunne man
>tilsyneladende angive U-standard adresser.

Håber det kan løse dit problem...

Ellers skal du nok kigge lidt på industri PC'er, for det er vist det
eneste der leveres med ISA stik idag. Men den slags er alt for dyrt til
hobby brug...

<mlr>

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 09-03-06 19:51

"Preben Larsen" <oz6p(a)qrz.dk> wrote in

> Jeg har brug for flere LPT porte med Standard adresser, og de PCI kort
> jeg finder har sjove ikke default adresser...

Jeg har købt en USB dimmer der giver mig en seriel port (dem er der ikke
nogen af på mit bundkort). Dens hardware adresse er "standard" og kan også
ændres inde fra enhedshåndteringen hvis jeg har lyst til det.

Jeg ved der også findes USB-adaptere som giver dig en LPT port og det vil
da undre mig noget hvis ikke det samme gør sig gældende for dem.

Har du prøvet om du kan ændre hardware-adressen for dit nuværende kort inde
i enhedshåndteringen?

/flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-03-06 13:09

Preben Larsen wrote:
> Hvor hurtig Mhz kan man finde bundkort med ISA slots på ?
> fabrikat type?
> Jeg har brug for flere LPT porte med Standard adresser, og de PCI kort jeg
> finder har sjove ikke default adresser...

Jeg har et Abit VH6 der understøtter op til P3-1133MHz (svjh).

Selv bruger jeg det med en VIA C3 1200MHz på.

Det har en enkelt ISA-port.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Nick

Dato : 10-03-06 13:53

Se evt. på www.danbit.dk

/Nick
(Og ja - det er min arbejdsplads...)

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 19:40

"Nick" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
> Se evt. på www.danbit.dk
>
> /Nick
> (Og ja - det er min arbejdsplads...)
Tjae Ok
Dem der tager tlf og spurgte teknikeren, sagde at de kort havde man ikke
kendskab til

mvh
Preben

Fra : Nick

Dato : 11-03-06 13:02

"Preben Larsen" <oz6p(a)qrz.dk> skrev i en meddelelse
> Dem der tager tlf og spurgte teknikeren, sagde at de kort havde man ikke
> kendskab til

Det er tragisk. Ring og spørg efter Lars Peter. Han kan hjælpe dig. Sig, at
du blev henvist af mig.
Vi har alskens slags bundkort med ISA og PCI-kort m/parallelporte på...

/Nick

Fra : TGSC

Dato : 10-03-06 23:21

Et Abit KT7A har ISA-slot og understøtter omkring XP2000+ (0.13u) med
1009-bios svjv.
Mon det er hurtigt nok ? ;->