Danmark er et tegnerseriehold...
Fra : Anders

Dato : 22-02-06 17:01

Kan nogen forklare mig, hvad DBU har gang i, når de vil fjerne ordet
"Danmark" fra landsholdets tøj i forbindelse med kampen i Israel?

Hvis ikke vi kan stille op i normal udrustning uden at skulle forsøge
at skjule hvilket land vi er fra, så skal vi da slet ikke stille op.

Hvem er det der skal narres?

Vil de også fjerne Danmarks navn fra kampprogrammet og tv-programmet
osv.? Bliver kampen lanceret som Israel vs. Suprise-modstander?

Jeg kunne have set dette scenario for mig, hvis vi havde kvalificeret
os til VM:

"Vi stiller direkte om til semifinalen mellem Brasilien og
turneringens helt store overraskelse. Det er endnu ikke lykkedes at
finde ud af, hvor holdet egentlig kommer fra men der arbejdes fortsat
intenst på sagen".

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-02-06 17:24

Anders wrote:
> Kan nogen forklare mig, hvad DBU har gang i, når de vil fjerne ordet
> "Danmark" fra landsholdets tøj i forbindelse med kampen i Israel?

Hvad!!? De vil fjerne ordet Danmark fra landskampstrøjerne?

> Hvis ikke vi kan stille op i normal udrustning uden at skulle forsøge
> at skjule hvilket land vi er fra, så skal vi da slet ikke stille op.

Afskaf DBU's ret til overhovedet at måtte optræde som repræsentant for
Danmark! Det kan ikke gå for hurtigt! Sådan nogen skide landsforræddere!

Fra : td

Dato : 22-02-06 18:02

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvad!!? De vil fjerne ordet Danmark fra landskampstrøjerne?

> Afskaf DBU's ret til overhovedet at måtte optræde som repræsentant for
> Danmark! Det kan ikke gå for hurtigt! Sådan nogen skide landsforræddere!
Et godt dilemma:

a) Skal DBU undlade at spille fodbold i Israel fordi vi trues af muslimske
fantikere?
b) Skal DBU spille, men uden Dnmark på trøjen for ikke at give skydegale
fantikere noget at sigte efter?
c) Skal DBU ignorere eventuelle trusler mod spillernes sikkerhed, og bevare
navnet på trøjen? Også selv om det koster nogle spillere livet.

td

Fra : Kim2000

Dato : 22-02-06 18:19

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Et godt dilemma:
>
> a) Skal DBU undlade at spille fodbold i Israel fordi vi trues af muslimske
> fantikere?

Nej

> b) Skal DBU spille, men uden Dnmark på trøjen for ikke at give skydegale
> fantikere noget at sigte efter?

Mener ikke at terroristen kan gennemskue at de danske spillere formentlig er
dem der ikke har israelske trøjer på?

> c) Skal DBU ignorere eventuelle trusler mod spillernes sikkerhed, og
> bevare navnet på trøjen? Også selv om det koster nogle spillere livet.

Sikkerheden er helt sikkert i top, det er Israel vi taler om. De kender til
terrorisme og er gode til at bekæmpe den - i hvert fald voldsomme. Så ro på,
blev den spillet i her i landet eller havde jeg penge til at tage til
kampen, så ville jeg ikke gøre mig nogle bekymringer.

mvh
Kim

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-02-06 18:38

td wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> a) Skal DBU undlade at spille fodbold i Israel fordi vi trues af
> muslimske fantikere?

Det må de selv vurdere. DBU har også gjort det frivilligt for spillerne.

> b) Skal DBU spille, men uden Dnmark på trøjen for ikke at give
> skydegale fantikere noget at sigte efter?

De ved da godt, det er Danmark alligevel. Tror du virkelig, det narrer
nogen, at der ikke står Danmark på trøjen?

> c) Skal DBU ignorere eventuelle trusler mod spillernes sikkerhed, og
> bevare navnet på trøjen? Også selv om det koster nogle spillere livet.

Jada. Tænk på Israel, hvor truslerne virkelig vil noget, de stiller op med
navn og symbol og hele molesjavsen. Man skal ikke gå på knæ bøje sig forover
for mørkemændene.

Fra : J. Nielsen

Dato : 22-02-06 18:58

On Wed, 22 Feb 2006 18:01:35 +0100, "td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>c) Skal DBU ignorere eventuelle trusler mod spillernes sikkerhed, og bevare
>navnet på trøjen? Også selv om det koster nogle spillere livet.

Tilsyneladende har spillerne intet at frygte. Selv for en selvmordsterrorist
er nogle ting ukrænkelige:

(From an interview with Rashid Sakher, an Islamic Jihad suicide bomber, in the
documentary film “Shaheed”)

[
SETTON: If [the Islamic Jihad] came to you and ordered you to perform a
terrorist attack in a large soccer stadium, where there are Jews and Zionists,
what would you do?

SAKHER: No. I couldn't do that. No.

SETTON: But they are Zionists. They are nonbelievers.

SAKHER: Yes, they are nonbelievers. But on a soccer field? I couldn't do that
]
http://www.harpers.org/1997-08-ATerroristMovesTheGoalposts.html

--

-JN-

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 19:17

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Afskaf DBU's ret til overhovedet at måtte optræde som repræsentant for
> Danmark! Det kan ikke gå for hurtigt! Sådan nogen skide landsforræddere!

Er det ikke vigtigere at Nyrup i Europaparlamentet synes villig til at
indskrænke ytringsfriheden, af hensyn til islamiske »følelser«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : E.M.

Dato : 22-02-06 19:25

> Er det ikke vigtigere at Nyrup i Europaparlamentet synes villig til at
> indskrænke ytringsfriheden, af hensyn til islamiske »følelser«?

Han må have fået en hjerneblødning eller lignende, så dum kan man ganske
enkelt ikke være.

E.M.

Fra : Jim

Dato : 22-02-06 23:28

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Han må have fået en hjerneblødning eller lignende, så dum kan man ganske
> enkelt ikke være.

Desværre tror jeg ikke, at han har nogen søskende at dele stupiditeten med.
Men det kan vel ikke komme bag på nogen, at Nyrup ikke har så meget til
overs for Danmark.
Det kan umuligt overraske, at Nyrup handler så kujonagtigt, som vi har set
og hørt ham gøre i denne sag.

Man må da ikke håbe, at den islamiske verden får den opfattelse, at Nyrup
taler på vegne af hele det officielle Danmark.

J.

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-02-06 19:26

"Per Rønne" wrote:

> Er det ikke vigtigere at Nyrup i Europaparlamentet synes villig til at
> indskrænke ytringsfriheden, af hensyn til islamiske »følelser«?

Det er to forskellige ting; men jeg ville ikke have det mindste imod, at man
fjernede Nyrups ret til at optræde som repræsentant for Danmark. Evt. ved at
fratage ham hans statsborgerskab.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 23-02-06 09:46

Anders wrote:
> Kan nogen forklare mig, hvad DBU har gang i, når de vil fjerne ordet
> "Danmark" fra landsholdets tøj i forbindelse med kampen i Israel?

Bare rolig. De erstatter sikkert "danmark" med muhammedtegninger istedet. Så
ved man både hvad de repræsenterer og hvor de kommer fra.