Jydemafiaen behersker Danmark udligningsre~
Fra : Lyrik

Dato : 22-02-06 11:42

Udligningsreformen som de sidder og koger på lige nu vil forhøje
"kassedamens" bidrag til de jyske propritæere med 1 milliard=1000 millioner
kroner, fra 6 til 7 milliarder.

De konservative er imod, men stemmer imod deres samvittighed-for! "Fordi vi
jo er med i regeringen!!"

Den konservative Mads Lebek som er borgmester på Frederiksberg siger det
sådan:"3 måneder i hvert år går HELE vores kommuneskat til dårligt drevne
kommuner i Jylland!"
"Jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men jeg længes efter at få Birthe
Weiss tilbage. For da socialdemokraterne lavede udligningsordning så skelede
de til hvordan de kunne begunstige socialdemokratiske kommuner!"

Dette ses på baggrund af at man nu vil tage fra de fattige sjællandske
kommuner i Københavnsområdet og sende til de rige jyder. Vi ved jo hvordan
de sidder i store huse med flere biler og computere og spillemaskiner i alle
rum.
Og deres huslejer!! Sammenlign det det koster at bo på Sjælland. Det tæller
slet ikke med i beregningerne.

Den nye udligningsreform vil være en katastrofe i de i forvejen
nedskæringsramte Københavnerkommuner.
Den er ene og alene strikket sammen af Venstres jydemafia!!
En af jydeklumperne udtalte i TV at de skulle have mere og mere fordi
vindblæste områder i Jylland affolkes. Jo mere de affolkes jo mere skulle de
have for at holde levestandarden høj på toppen af en vindblæst klit hvor der
ingen eksistensmuligheder var i forvejen!!

Det er landsforræderi!!

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 22-02-06 12:22

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Udligningsreformen som de sidder og koger på lige nu vil forhøje
> "kassedamens" bidrag til de jyske propritæere med 1 milliard=1000
> millioner kroner, fra 6 til 7 milliarder.
+++++++++++++++++++++++++
Og hvem er så den stærkeste kraft som FORLANGER stadig stigende subsidier
til Jylland?

Det fremgår helt tydeligt af Mads Lebeks udtalelse:" De Radikale, der netop
ønsker at lefle for café-latte bykulturen!!"
Altså man vil gerne slå sig op som bymenneske. Dette gør man ved at forære
hele byen til en hønsegård i Jylland. Selvmord? Ja de Radikale er selve
kernen i den selvhadende, selvmordsorienterede retning inden for vestlig
kultur.
"Lad os gå over til islam, de vinder jo alligevel. Alle andre er meget bedre
end danskerne."
Og imam Seidenfaden er deres profet. Og profeten er et eksempel til
efterfølgelse på alle livets områder.

Frank Åen derimod var fornuftig. men ham gad de store jo ikke høre på. Han
ville udligning til de virkelig fattige i Jylland, og kun til dem!
Det blev nedgjort af en venstrepolitiker som man passende kunne kalde
jydeklumpen. Han startede med at tale Køvenhavnsk, men blev mere og mere
ravjysk under debatten.
Det var som at se en mejetærsker komme kørende stik imod en bunden person
med en chauffør kiggende lige op mod den blå himmel, sigende:"Jeg ka' sgu'
da et se nogen!"

I udligningsordningen bliver ikke medtaget udgifterne til det psykiatriske
system. Dette er et meget større problem i hovedstadsområdet, men bliver
ikke talt med som en udgift.
Dette spreder så dårlige ringe i vandet.
Fordi det ikke figurerer til gunst for udligningsordningen er det en ren
udgift. Rene udgifter er ramt af sparekartoflerne i Venstre.
Nedskæringer! Her er et brev fra Landsforeningen Sind jeg lige har modtaget:

"Landsforeningen SIND har til stadighed påtalt de kraftige reduktioner i
sengepladser, som ikke er fulgt op med tilstrækkelig kapacitet i
distriktspsykiatrien.

Det er i dag meget vanskeligt at blive indlagt. Man skal være virkelig syg
før lægerne godkender en indlæggelse, og man bliver i alt for mange tilfælde
udskrevet inden man er færdigbehandlet.

På trods af modsigelse fra Indenrigs- og Sundhedsministeriet, kan SIND ikke
lade være med at fornemme den "nye" prioritering på psykiatriområdet som
besparelse.!

Ligeledes ser vi klare besparelsestegn i udkastet til nye Psykiatrilov; - vi
tænker her på forslaget om den såkaldte "ambulante tvang", hvor en patient
efter udskrivning skal kunne hentes i eget hjem af politiet, bringes ind til
sygehuset og modtage indsprøjtning med depotmedicin, og derefter ud igen.

Det er rystende for SIND at konstatere læge Henrik Day Poulsen i en
udtalelse til Jyllands-Posten mener:

Flere steder i landet samarbejder politiet med de psykiatriske
institutioner, men det samarbejde skal blive endnu bedre.

Det er ikke politiets opgave at tage sig af sindslidende, politiet har ingen
forudsætninger for at tage sig af psykisk syge.

Psykisk syge skal behandles i det psykiatriske system."

Byrder, byrder, byrder, bliver lagt på hovedstadskommunerne. "Der kører en
konstant kø af pengetransporter over Storebælt fra Sjælland til (Fyn) og
Jylland"-udtrykte Mads Lebek.

Hilsen

Jens

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-02-06 12:36

Lyrik wrote:

> [...]
> spillemaskiner i alle rum.
> Og deres huslejer!! Sammenlign det det koster at bo på Sjælland. Det

Helt enig. Men efter at være blevet født i og have boet langt det meste af
mit i København, er jeg nu flyttet til Lemvig, og så synes jeg godt, det kan
vente lidt med afskaffelsen af udligningsordningen til jeg har fået mine
udligningspenge fra dengang tilbage.

Nej, du har ret. Det er en skændsel. Det er forresten her i Lemvig, at
borgerne har landets største rådighedsbeløb efter alle udgifter. Lige præcis
pga. de lave huspriser. Den offentlige service betaler Sjælland og Amager -
og tak for det.

Fra : Kim2000

Dato : 22-02-06 22:27

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> borgerne har landets største rådighedsbeløb efter alle udgifter. Lige
> præcis pga. de lave huspriser. Den offentlige service betaler Sjælland og

Jeg og min kone boede i Silkeborg i ca. 1½ år, og tjente næsten 500.000 på
en bolighandel, nu har vi købt et hus i Nordjylland til 350.000 kroner. Vi
sidder helt sikkert billigere, men om vi så bor her i de næste 40 år, så
tvivler jeg på vi får nogen betydelig gevinst ud af det. Sagt med andre ord,
et hus i København er en investering, heroppe er det vist bare for at have
et sted at bo

Jeg kan da godt nok også nævne meget service heroppe er der er fornærmende
ringe i forhold til de store byer. Hvis jeg får et hjerteanfald skal jeg
altså have et jernhelbred for at overleve de 40 minutter før ambulancen er
her. Hvis jeg bliver syg af kræft er der 50 km til det nærmeste sygehus, og
bliver man psykisk syg, ja så er den helt gal. Så er behandlingen lig nul.
Det offentlige transportsystem er ikke eksisterende og sådan kunne jeg
fortsætte. Så den offentlige service heroppe i forhold til fx København og
Århus giver jeg ikke meget for (tilgengæld kan man så trække vejret her, det
kan sgu ikke de støjhelveder man kalder byer).

mvh
Kim

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-02-06 22:59

Kim2000 wrote:
> [...]
> gevinst ud af det. Sagt med andre ord, et hus i København er en
> investering, heroppe er det vist bare for at have et sted at bo

Det er det også i København, og der skal du betale en hulens masse i
ejendomsskatter for din "investering". Hvis man gerne vil investere i det
københavnske ejendomsmarked, kan man såmænd også gøre det, selv om man bor i
Nordjylland. Ellers er der så meget andet, man kan investere i.

> [...]
> hjerteanfald skal jeg altså have et jernhelbred for at overleve de 40
> minutter før ambulancen er her. Hvis jeg bliver syg af kræft er der

Jeg vil tro (uden at have undersøgt det), at folk i Nordjylland alligevel
lever længere og sundere liv edn folk i København.

> og bliver man psykisk syg, ja så er
> den helt gal.

Ja.

Spøg til side, jeg tror ligeledes psykiske sygdomme er mere udbredt i
København end i Nordjylland.

> Så er behandlingen lig nul. Det offentlige
> transportsystem er ikke eksisterende og sådan kunne jeg fortsætte.

Nu ikke overdrive. Man vælger selv om man flytter til et udsted, hvor der
ikke er skole og indkøbsmuligheder. Her i Lemvig er alle offentlige
servicetilbud så tæt på hinanden, at man end ikke behøver en cykel. Jeg er
tættere på alt nødvendigt end jeg var på noget tidspunkt i København NV,
København S. og på Frederiksberg. Læg dertil at jeg bor ud til vand med
"widescreen" fjordudsigt, midt i en masse grønt og tæt på Danmarks største
skovområde med kronvildt, bævere og hele svineriet.

> [...]
> giver jeg ikke meget for (tilgengæld kan man så trække vejret her,
> det kan sgu ikke de støjhelveder man kalder byer).

Det' jo det - og så til en femtedel af prisen, så man også har råd og tid
til at nyde det.

Fra : Kim2000

Dato : 22-02-06 13:20

> [...]
> de have for at holde levestandarden høj på toppen af en vindblæst klit
> hvor der ingen eksistensmuligheder var i forvejen!!

Jeg synes du skal tage en tur til fx Mors, så vil du opdage at man på en ø
med godt 30000 indbyggere er nødt til at have 14-15 skoler. Elevtallet
ligger næppe over de 2000-3000. Alternativet er at transportere alle elever
til Nykøbing Mors og så have 2-3 skoler. Helt sikkert billigere på
skolebudgettet, men i løbet af 20 år er hele øen tom for mennesker.

Det er nu engang sådan at det er billigere at drive stordrift og det har vi
jyder altså kun sjældent mulighed for. De kommuner der modtager støtten er
jo ikke Silkeborg, Vejle, Århus, Ålborg og andre store kommuner, det er
Morsø, Jammerbugten og andre latterlige små kommuner, der er store
geografisk, men har et lavt befolkningstal. Selvom vi bor disse steder, så
mener jeg nu nok vi har krav på at vores børn får ordentlig skolegang, at
der er læger og den slags ting. Det må være slemt nok, at alle kiosker
lukker kl 21. Forresten så mindes jeg nu også at vi jyder betalte adskillige
skattekroner til metroen, så mon ikke det går alt sammen.

mvh
Kim

Fra : Lyrik

Dato : 22-02-06 13:31

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lukker kl 21. Forresten så mindes jeg nu også at vi jyder betalte
> adskillige skattekroner til metroen, så mon ikke det går alt sammen.
+++++++++++++++++++++
Subsidier virker ikke ansporende. Se Afrika. Det er jo ikke sådan at de
burde falde væk, men de burde ikke forøges. Højst omfordeles.
Hvis et område overhovedet ikke kan skabe grobund for eksistens så er det
naturligt at flytte til et område der kan.
Det er mildt pres på en befolkning som idéhistorisk skaber spring fremad.
Ikke for stort pres så de går til grunde, men mildt pres der frembringer
"tour de force."
De 6 milliarder som udligningsordningen er på lige nu giver dig jo gode
betingelser. De bliver værre af at blive forøget til 7.
For så frembringer det en hængekøjementalitet i området. IMHO.
I har jo flere fordele at bygge på allerede. Billige huslejer. Smuk natur.
Rekreative områder. Det er goder der fastholder folk. Der skal ikke så meget
mere til andet end iværksættende initiativer.

Turistbranchen må være oplagt nu hvor turistmålene bliver færre i
mellemøsten.
Jeg tror i kan forvente et boom.
Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 14:53

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> ligger næppe over de 2000-3000. Alternativet er at transportere alle elever
> til Nykøbing Mors og så have 2-3 skoler.

Det havde naturligvis været den passende løsning, med firesporsskoler,
der ville gøre det muligt at lave en fornuftig holddeling på tværs af
klasserne, efter fagligt niveau.

14-15 skoler i en kommune som Mors, det må da give klassekvotienter på
omkring 14. Økonomisk og pædagogisk helt uansvarligt.

> Helt sikkert billigere på skolebudgettet, men i løbet af 20 år er hele øen
> tom for mennesker.

Irrelevant. Ville det overhovedet være noget større tab om Mors blev
omdannet til en naturpark? Øen har jo ikke engang en slotsruin af
national betydning som Hammershus ...

> De kommuner der modtager støtten er
> jo ikke Silkeborg, Vejle, Århus, Ålborg og andre store kommuner

Næh, »kun« til kommuner som Odense, der nu kan sætte skatteprocenten
ned. Samtidig med at de kan holde højere service end københavnske
kommuner med højere skatteprocent.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 22-02-06 22:19

> Det havde naturligvis været den passende løsning, med firesporsskoler,

Er du klar over at det ville betyde nogle elever skulle tilbringe 2 timer i
bus hver dag? Lille Ole på 7 skal afsted til skole kl halv syv og er hjemme
igen ved sekstiden. God fornøjelse. Resultatet vil naturligvis være en
affolket landsdel. Det er ikke det land jeg ønsker. Desuden er det
miljømæssigt en voldsom belastning at have folk i byerne. Set fra et
miljømæssigt syn skulle alle helst bo på landet, men det sker nok ikke lige
med det samme.

> der ville gøre det muligt at lave en fornuftig holddeling på tværs af
> klasserne, efter fagligt niveau.

Den slags dyrker vi altså fortsat ikke i Danmark.

> 14-15 skoler i en kommune som Mors, det må da give klassekvotienter på
> omkring 14. Økonomisk og pædagogisk helt uansvarligt.

Pædagogisk er der intet galt i at have 14 elever i en klasse, tværtimod er
de fleste klasselokaler bygget til _op til_ 20 elever. Hvis elever var
omfattet af arbejdsmiljøloven skulle de fleste skoler bygget før 1990
opbygges, de er nemlig bygget udfra et maskimalt antal af elever på 24.
Dertil kan jeg da lige tilføje at svenske undersøgelser viser sammenhæng
mellem manglende plads og udvikling af psykisk sygdom senere i livet.

> Irrelevant. Ville det overhovedet være noget større tab om Mors blev
> omdannet til en naturpark? Øen har jo ikke engang en slotsruin af
> national betydning som Hammershus ...

Det er da vist en spøg...

> Næh, »kun« til kommuner som Odense, der nu kan sætte skatteprocenten
> ned. Samtidig med at de kan holde højere service end københavnske
> kommuner med højere skatteprocent.

Er det ikke noget med at Odense bliver en kommune, der kommer til at fylde
det meste af Fyn, og dermed har store landområder? Hvis ikke, har jeg også
svært ved at se det kan være andet end dårlig ledelse der er skyld i at man
ikke kan få budgettet til at hænge sammen. De må også kunne lave stordrift.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 04:22

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Er du klar over at det ville betyde nogle elever skulle tilbringe 2 timer i
> bus hver dag?

Mon dog?

> [...]
> miljømæssigt en voldsom belastning at have folk i byerne. Set fra et
> miljømæssigt syn skulle alle helst bo på landet, men det sker nok ikke lige

Det kan jeg nu ikke se, tværtimod fungerer kollektiv trafik bedst i
byområder, lige som varmetabet fra bygningerne er mindre i byer
[etageejendomme] end i landområderne.

> Den slags dyrker vi altså fortsat ikke i Danmark.

Med den sidste folkeskolelov er det nu blevet en mulighed - desværre
bruges det bare for lidt, hvilket naturligvis giver ekstra mange tabere.

> [...]
> Dertil kan jeg da lige tilføje at svenske undersøgelser viser sammenhæng
> mellem manglende plads og udvikling af psykisk sygdom senere i livet.

Pædagogisk forkert, da det modvirker en fornuftig niveaudeling.

> Det er da vist en spøg...

Næh, og i Australien modtager børn på fjerntliggende gårde undervisning
via /radio/, og kan fra 14-års alderen selv flyve et lille fly til
skole.

> [...]
> ikke kan få budgettet til at hænge sammen. De må også kunne lave stordrift.

Det er mig bekendt Bendt Bendtsens hjemkommune - når de nu ikke kunne få
Rigsarkivet, kan de vel få lavere skatter, når de nu har fået sig en
konservativ borgmester .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Aksel

Dato : 22-02-06 21:11

Udligning er et svært problem, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvem der
har opfundet reglen om at kommumernes tilskud vokser med
beskatningsgrundlaget, det er da omvendt Robin Hood.

Hilsen Aksel